Aasmontage


Plaats reactie
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

05-09-2002 20:15

Hallo allemaal,

Er is misschien al van alles over gezegd en geschreven, maar welk aas past nu het beste bij welk soort onderlijn en rig? Ik heb wel eens gehoord dat tijgernoten en een stiff rig de beste combinatie is en een boilie met een soepele onderlijn.

Wat is jullie mening/ervaring?

Greets van Bianca
Tight Lines!
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

05-09-2002 20:36

Denk niet dat dit veel uitmaakt. In mijn ogen is de combinatie aas/haak veel belangrijker. Maw pas je haak óf hair aan aan je aasgrootte en of je tijgernootje nu aan een stifrig (wel soepele hair gebruiken) of soepele onderlijn hangt maakt volgens mij niet zoveel uit. Een ding moet je altijd in de gaten houden en dat is dat de haak zijn ding moet kunnen doen en dus niet teveel wordt belemmerd door een te stijve hair of een te korte hair.
Met vriend.groet Niels
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

05-09-2002 22:28

Niels je hebt hellemaal gelijk.Vooral het draai effect van de haak mag niet verloren gaan en gebruik niet te grote haken vanaf maatje 6 ook dan kun je nog een 24 mm prima vissen al ben ik van mening dat kleiner aas beter is maarja dat is weer persoonlijk.veel succes
carpbusters groningen
bart joosen
Berichten: 83
Lid geworden op: 18-08-2002 02:00
Locatie: Brecht (Belgie)

06-09-2002 21:21

aas aanpassen aan onderlijn en omgekeerd???

Ik pas altijd mijn aas aan naargelang de omstandigheden, wat de vis verkiest. Mijn onderlijn wordt afgesteld op het gedrag van de vis, en niet op het aas!!!

Wat heb je aan een "ideale" combinatie van een tijgernoot en een stiff rig, als de karper geen tijgernoten moet, of het water al kapot gevist is met stiff rigs!

Greetzzzz

Bart
Plaats reactie