aas


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-01-2006 10:26

Cursus balletjes draaien van deeg vind je op internet, Henk.

Met een schijfje van een 25 euro of zoiets kom je een aardig eind op streek met samenstellingen.

Maar zelfs dat wordt te duur gevonden. :roll:

We kunnen in ieder geval zonder moeite onszelf beklagen over van alles en nog wat. Of anderzins naar anderen wijzen omdat zij meer uitgeven dan wij verantwoord achten. Dat kost allemaal niks. :D

Groet, Kees
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

16-01-2006 10:43

Ook zonder schijfje van 25 euro kom je momenteel al aardig op weg.

De vraag is of je wel tijd en energie wil investeren om een knap balletje te leren draaien.
Billy Kivit
Berichten: 78
Lid geworden op: 13-01-2006 19:25
Locatie: vught
Contacteer:

16-01-2006 11:01

[quote="Kees Ouwehand"]Wist ik Peter,

In het algemeen zijn de mixen plus alle toevoegingen even duur als een zak ready-mades van dezelfde mix. De enige winst die je maakt is dat je op 10 kg mix een paar kg extra wegdraait vanwege de eitjes. Dan vind zelfs ik een euro of 16 veel te duur om een voercampagne alleen daarop te baseren. De reden waarom ik uiteindelijk van Mainline mixen afgestapt ben, die ook dit soort prijzen hanteert voor hun topmixen. Heeft er ook mee te maken dat er inmiddels voldoende goedkopere alternatieven van Nederlandse oorsprong bij zijn gekomen. :D

Een boilie van rond de 8 of 9 euro is ook niet eens echt goedkoop, maar alweer de helft van het bedrag dat de gerenomeerde merken vragen.

Tja, en als ik dan 20 kg boilies per week zou moeten voeren...

dan krijg je bij de meeste hengelsportzaken temisten bij ons in vught wel flinke korting en dan is het toch wel te doen ?

( een ding snap ik niet iedereen wil de duurste spullen van het duurste maar ze zijn te pinnig om maar een euro te veel uit te geven voor boilies )\!!!!!!!!!
><\\\\''>NUTRABAITS <"////><
Billy Kivit
Berichten: 78
Lid geworden op: 13-01-2006 19:25
Locatie: vught
Contacteer:

16-01-2006 11:16

Jop Boot schreef:
killian bruijne schreef:
Billy Kivit schreef:als je zelf nutrabait boilies gaat draaien ben je maar 8 a 9 euro per kilo kwijt hoors

en hij is maar 16.50 per kilo bij ons in de winkel dan

trigga is soms echt wel een killer op water waar heel veel dresuur zit mijn mening dan :D

en ik geef toe als het om een kanaal gaat ( uitgezondert het KK kanaal)of een makelijk watertje dan kies ik ook voor wat goedkopers

iedergeval bedank voor jullie mening :D :wink:


hoezo loop jij hier te doen alsof nutrashit alles is? komop nou zeg, haal die nutrabril van je kop en ga je eens orienteren op de boilie markt!


Nutrabaits maakte al spulletjes toen jij nog niet eens geboren was...

En je moet ergens van uitgaan, toch? Je kan niet alles proberen.


het gaat er mijn om mensen zijn voort te pinnig om nog maar een euro teveel voor 1 kilo tebetalen maar ze kopen wel voor duizende euro per jaar visspullen (en ik vis heust niet alleen maar met nutrabaits ooke met andere knikkers martin sb mistral baits en zelf met pro line en de boilies van frankie blankie en met eclips baits maar het meeste vis ik met eigendraai als ik dan nutrabaits boilies koop koop ik wel drooggen mix en draai zelf met mijn worste machine de knikker ik geef toe de readymades zijn wel een beetje te duur om te gaan voeren ??)
><\\\\''>NUTRABAITS <"////><
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

16-01-2006 14:29

Billy Kivit schreef:
Jop Boot schreef:
killian bruijne schreef:
Billy Kivit schreef:als je zelf nutrabait boilies gaat draaien ben je maar 8 a 9 euro per kilo kwijt hoors

en hij is maar 16.50 per kilo bij ons in de winkel dan

trigga is soms echt wel een killer op water waar heel veel dresuur zit mijn mening dan :D

en ik geef toe als het om een kanaal gaat ( uitgezondert het KK kanaal)of een makelijk watertje dan kies ik ook voor wat goedkopers

iedergeval bedank voor jullie mening :D :wink:


hoezo loop jij hier te doen alsof nutrashit alles is? komop nou zeg, haal die nutrabril van je kop en ga je eens orienteren op de boilie markt!


Nutrabaits maakte al spulletjes toen jij nog niet eens geboren was...

En je moet ergens van uitgaan, toch? Je kan niet alles proberen.


het gaat er mijn om mensen zijn voort te pinnig om nog maar een euro teveel voor 1 kilo tebetalen maar ze kopen wel voor duizende euro per jaar visspullen (en ik vis heust niet alleen maar met nutrabaits ooke met andere knikkers martin sb mistral baits en zelf met pro line en de boilies van frankie blankie en met eclips baits maar het meeste vis ik met eigendraai als ik dan nutrabaits boilies koop koop ik wel drooggen mix en draai zelf met mijn worste machine de knikker ik geef toe de readymades zijn wel een beetje te duur om te gaan voeren ??)


Waarom zou je duur doen al het goedkoop(er) kan?

En geen appels met peren vergelijken.

Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

17-01-2006 17:20

Maar goedkoop is ook niet alles. Oke boilies voor 16-17 euro per kilo zijn duur. Maar als je gaat voorvoeren heeft de karper meer aan een goed in elkaar hangende boilie dan doe je met goedkope boilies niet extreem veel. Lijkt mij. :)
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

18-01-2006 08:30

Even voor de mensen uit het gulden tijdperk. € 17.00 = ƒ 37.46 :o :o :o :o :o

Waar hebben we het over.
Gebruikersavatar
bjorn kolfschoten
Berichten: 33
Lid geworden op: 12-09-2005 08:37

18-01-2006 14:28

prijzig allemaal , tog maar zelf make :)
paul van der pluym
Berichten: 160
Lid geworden op: 22-01-2006 08:01

26-01-2006 08:34

als je nou allemaal een boillie kiest die goedkoop is en op jouw thuiswater goed vangt... dan is er niets te discuseren.
en als iemand zegt dat het ene merk slechter is dan het andere laat hem dan toch ( eigen mening :lol: )
penvissen is karpervissen.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-01-2006 11:16

koen bril schreef:Maar goedkoop is ook niet alles. Oke boilies voor 16-17 euro per kilo zijn duur. Maar als je gaat voorvoeren heeft de karper meer aan een goed in elkaar hangende boilie dan doe je met goedkope boilies niet extreem veel. Lijkt mij. :)


Blijf erin geloven en de handel lacht zich rot. Dus duur is synoniem aan goed? Wake up!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

26-01-2006 12:29

he kees,

1 ding:

Tussen boillies en boillies kan een wereld van verschil zitten, dat zou je onderhand toch moeten weten of niet?

mzl jim
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-01-2006 14:01

Weet ik, maar een goede boilie hoeft niet duur te zijn, en dat weet jij ook!
Een selfmade boilie van enkele euri de kilo kan ook het verschil maken, toch?

Ik weet wel dat ik met die proline rommel op de rivier bepaald niet vrolijk werd, om maar eens wat te noemen!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

26-01-2006 15:16

hoho, maar selfmade of goede freezerbaits zijn wat anders dan voerboillies.

Ik zal niet ontkennen dat je best resultaat zal hebben met voerboillies maar ik vraag me af of je met selfmade/goede freezerbaits niet een veel beter resultaat kan bewerkstelligen?

Is wat om over na te denken he.

mzl jim
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-01-2006 15:26

Heren,

Een homemade of freezebait zal op langertermijn naar mijn mening altijd
beter werken. Wat ik heel belangerijk vind, is dat de ingredienten VERS
zijn. Voor de rest gebruik ik een simpel recept...
Ook met een simpel recept, kun je prima een boilie voor langertermijn
maken. Dit kan zelfs "maar" met 3 a 4 ingredienten, als je de juiste ingre-
dienten maar weet te combineren.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-01-2006 19:55

Tja Jim, da's altijd een dilemma he en om nou 300 kilo per jaar te gaan rollen...pfffffff. En toen ik proline boilies had gekocht (25 kilo) heb ik gevoerd en gevoerd en 1 scharminkeltje gevangen. Later tot 2 sessie toe meegemaakt dat er een karper op de stek sprong en ik geen tik kreeg. Dat had ik met die voerboilies nog nooit meegemaakt, dan ging die beslist op korte termijn af!

Vergeet niet dat ik alleen korte termijn voer volgens de hit en run methode. Na twee of drie dagen heeft die karper echt niet door dat de kwaliteit minder zou zijn hoor. Ik heb zelfs de indruk dat dit op de rivier wel nooit het geval zal worden. Ze vreten er altijd natuurlijk voedsel naast (schelpen in bewaarzak) en komen ook heel lang niet meer in beeld.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

27-01-2006 09:29

Tja, dilemma?
Je zoontjes zijn toch al bijna oud genoeg om papa te helpen rollen?
Wat is dan 300kg? haha..

Ik denk dat je het verhaal over die freezers ook ff in de juiste context moet zetten.

Zo ver ik weet vissen jij, simon, gerrit enzo allemaal met zoet.
Simon en gerrit vorig jaar iig nog wel.

En die boillies die jij gebruikte zijn naar mijn mening niet helemaal geschikt voor het betere instant werk (samenstellingen en toevoegingen waren heel wat anders dan wat je normaal pleegt te gebruiken).

En als je teruggaat naar een birdfoodbal met zoete flavour betaal je bij harry 3,5 euro. Dat is toch geen geld.
Daar wil ik ze zelf niet eens voor draaien, als ik zo veel voerde.

jou zet.

ps hoest met je ogen?
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-01-2006 10:07

Jim,

Ik had toch wel een aantal dagen gevoerd en op een bepaalde stek zelfs enkele weken gevoerd, dus geen instant werk meer.
En 3,5 euro of 1 euro de kilo scheelt toch wel behoorlijk. En ik merk dan geen verschil met de vangsten van de andere jongens, die met KS karperknikkers vissen, sterker nog, ik zou niet willen ruilen qua resultaat!

Ach...we praten er nog wel eens uitgebreid over. Ik ben nog niet overtuigd van het feit dat boilies van bijzondere kwaliteit hoeven te zijn om goed te vangen en zeker geen 17 euri de kilo hoeven te zijn, want daar begon de discussie mee.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

27-01-2006 10:28

tja, ik vind dat je nog steeds een beetje kort door de bocht gaat.

Je vist al jaren met die voerboillies in slechte en goede periodes en je hebt al honderden kilo's gebruikt van die dingen.

En na 25 kilo andere boillies kom jij tot de conclusie dat die slecht zijn.
Ongeacht de verdere omstandigheden op dat moment die er meespeelde.
mmm, kom op.

Als je eens een seizoen met freezerbaits of homemade zou vissen op basis van een degelijke mix weet ik zeker dat jij je mening gaat bijstellen.

En dan heb ik het niet alleen over het vissen op putjes (is alleen mijn ervaring).

Tja over die 17 euri kan ik alleen maar zeggen, dat is zijn keus, maar ik zou hem anders besteden.

Ik heb het misschien ook weleens betaald voor een kilo.
Als je alle gekochte fluo ballen bij elkaar gooit, kom ik niet aan een kilo, maar wel aan meer dan 17 euri.

hmmmmm, acht wat ik heb er op gevangen.

Met goed aas vang je meer dan met een duurdere hengel.
Als het resultaat er dan ook maar naar is.

mzl jim
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

27-01-2006 10:43

Kees hoewel ik zelf ook boilies van 17,00 euro totaal niet zie zitten ben ik het met jouw ook nog lang niet eens.
Je hebt voor onze regio al eens een presentatie gehouden (was heel netjes en mooi verzorgt, ik hoop dat ik niet nu de verkeerde persoon voor me heb) en ook daar verkondigde je dat ready mades (voerboilies)meer als goed genoeg zijn op een rivier, ook toen al was ik het totaal niet met je eens.
Je kocht toen allerhande meuk (de zogenaamde voerboilies) en je bouwde daar je stek mee op.
Gek he dat zelfs met een hit and run methode de vangsten dan niet optimaal zullen zijn.

Voor een heel redelijk bedrag kun je zelf boilies maken of een goeie freezerbait kopen, het bedrag dat je daarvoor kwijt bent zal niet in de buurt komen van de 17,00 euro die al eerder genoemd werd.
Het zal duurder zijn dan een voerboilie dat wel, maar zal ook veel beter vangen.

Aan een goeie freezer ( kan homemade zijn of van een of ander merk) kan een voerboilie echt nooit of te nimmer tippen wat vangsten betreft, ook op de rivier niet.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-01-2006 11:27

Een boilie van rond de 8 of 9 euro is ook niet eens echt goedkoop, maar alweer de helft van het bedrag dat de gerenomeerde merken vragen.

Tja, en als ik dan 20 kg boilies per week zou moeten voeren...


Ach wel ja ..... € 180,= per week voeren. Dat is best te doen hoor ....
Ergh wacht eens even dat is "slechts" € 720,= voor een maandje.

Het mag niet maar voor het gevoel: € 720,= => fl 1466,= .....

Nu mag een hobby best geld kosten hoor, maar ik denk dat ik echt bonje zou krijgen thuis :D

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

27-01-2006 11:35

Voor 2 euro per kilo kan je al hele knappe bollen draaien met hoogwaardige soja isolaat, LT en predisgted vismeel.

Een paar kleine triggers (label) toevoegen en je klan lekker voeren voor een redelijk bedrag en toch goed de vis op je stek houden, want het aas zit vol met goede bouwstoffen.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-01-2006 16:25

Klopt Wil, we hebben elkaar inderdaad een keer in Limbabwe ontmoet.
Het enige "vergelijkingsmateriaal" dat ik heb zijn de resultaten van andere Lekvissers en dat zijn er om allerlei redenen maar een paar. Als ik daar dan naar kijk (naar die resultaten bedoel ik) dan vis ik vrolijk door met die "meuk". Nou is het nooit helemaal eerlijk, want niemand van hen zwerft zoveel op (in de kano, ook in het donker) en langs de rivier als deze jongen, en de meeste vissers zijn wat stekken betreft erg honkvast en dat is niet altijd de sleutel tot succes.

Misschien maak ik dus met m'n pionieren en watersense goed wat voerboilies weer deels "kapotmaken". Dit zijn echter vooral veronderstellingen en ik zal dus met goeie selfmade's moeten gaan vissen om dit aan te tonen. Het ene seizoen is echter het andere niet dus ook dat is weer lastig. 2005 was voor mij een goed seizoen, en op voerboilies. Een maat had met zijn KS karperknikkers ook een goed seizoen, maar qua gemiddeld gewicht en topvissen was het veel en veel minder. Wellicht viste ik met een "schralere" boilie, dat schijnt volgens de laatste inzichten tenslotte zwaardere vissen op te leveren! :wink:

Het zijn ook geen enge dingen hoor, maar simpel samengestelde boilies op basis van voorals griesmeel, soyabloem, maismeel en dat soort spul, en uiteraard geconserveerd. Allerlei zoete smaken door elkaar, maar voor mij (en vriend karper) geen probleem. De meeste vissers hebben daar geen vertrouwen in, maar gooien wel meerdere soorten partikels door elkaar!

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

27-01-2006 18:42

Waar zo'n topic op uit kan draaien. Zijn de bollen van nutrabaits duur??

Ja!!! ze zijn duur. En als je ermee gaat voeren dan moet je aardig financieel onafhankelijk zijn. Maar ik heb instant met de triga pepper ( of zo iets ) gevist en ik moet toegeven ze hebben me niet teleurgesteld. Maar ja dat mag ook wel voor die prijs. Voor deze prijs mag de firma nutrabaits wel iemand erbij leveren om mijn vis te scheppen en te fotograferen haha.

Nee we slaan door en nog erger we gaan er allemaal in mee.
Inderdaad gewoon een vriezermade rond de 5 euries al duur genoeg om in het water te kieperen.

Tjuus
paul van der pluym
Berichten: 160
Lid geworden op: 22-01-2006 08:01

27-01-2006 19:31

kan iemand me vertellen wat polenta is???
is dat ook een soort meel... en kan je dat gwoon in de supermarkt kopen?
penvissen is karpervissen.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-01-2006 19:46

Tom, Uiteraard komt Nutrabaits duur uit !

Maar goed heb je weleens bekeken wat er zoals word gebruikt door deze bovengenoemde firma ?
Nou om te beginnen werken hun met zeer attractieve ingredienten.
Ook werken ze met zeldzame ingredienten die ze niet vermelden.
Maar ok... ik sluit me wel aan dat die prijs uit den boze is en het ongeveer de cocaine van de boilies is *Kwa Prijs*.
Dan komen we dat er voor 5 Euro een goede freezerbait kan worden gemaakt... ja ben ik het mee eens..... Maar dan geld wel dat je die zelf moet draaien en rollen... ik persoonlijk zou geen vertrouwen hebben in een freezerbait die ik bij iemand koop voor die prijs.
hoge attractieve ingredienten zal diegene niet hebben gebruikt als hij deze voor 5 Euro verkoopt de kilo.
Ik kan het me in ieder geval moeilijk voorstellen of het is iemand die graag vrijwilligers werk doet !
Zodra je gaat kijken naar een beetje de goede ingredienten van tegenwoordig die een goede voedingswaarde bevatten en nog balangrijker, een attractieve werking hebben dan ben je wel wat centen kwijt aan die ingredienten maar dan heb je ook wel wat.
Ik praat dus niet over een boilie die bestaat uit griesmeel, maismeel, en sojameel met een overdosis flavour, maar over een boilie die uit melen van danig kwaliteit bestaat dat flavours gewoon weg overbodig worden.
Wel hebben ze dus de nadeel wat duurder te zijn goede voorbeelden hiervan zijn ,Pre Digested Fishmeal, LT-94, L-Zero-30 , goede kwaliteit leverpoeder en ga zo maar door kan wel uren doorgaan maargoed dan word het zo een gigantische lijst.
vanaf een euro of 6.50 ben ik het wel met je eens dat je een goede freezer bij iemand kan vinden, maar onder die prijs kan ik me moeilijk voorstellen dat het om een kwalitatiefe freezer gaat simpeweg omdat het mij moeilijk lijkt dat je een boilie aan de concument gaat leveren met goede ingredienten en er zelf niets op verdient.

Greetz daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>