wateroplosbare casiene


Plaats reactie
daan ramakers
Berichten: 130
Lid geworden op: 17-12-2004 21:59
Locatie: turnhout

09-01-2006 22:06

nu las ik net ergens dat de wateroplosbare variant van casiene ervoor zorgt dat je boilie een slijmlaagje rond zich krijgt als ie in het wtaer ligt
wat is jullie mening is dit bevordelijk voor de uitwaseming van de atractoren ??
ik ken bijna niemand die het gebruikt maar het lijkt me wel een knap product
ik wil jullie mening wel eens weten
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

11-01-2006 21:02

Volgens mij gaat het om de zogenaamde caseinaten. Deze gebruikte ik vroeger (de jaren 80) in een tweetal varianten, te weten sodium caseinaat en calcium caseinaat. Beiden hebben een gering soortelijk gewicht en zijn in een bepaalde mate wateroplosbaar. Met name voor een lichte boilie zeer geschikt. Overigens kan je van sodium caseinaat, dat behoorlijk kleverig is, zelfs drijvend deeg fabriceren.

Ik heb destijds goed gevangen op boilies met caseinaten, maar of dat dankzij of ondanks deze ingredienten was zal ik wel nooit te weten komen....

Humphrey
Rene de vries

11-01-2006 22:54

van de website van dmv-international (veghel)
Eigen toevoeging van mij is dat er verschillende zuiverheden zijn uitgedrukt in mesh.

Caseïnaat

DMV International is een belangrijke aanbieder van caseïnaat, een melkeiwit dat de voedingsindustrie vele interessante toepassingen biedt. Vanwege de goede aminozuursamenstelling leent caseïnaat zich voor de toepassing in klinische voeding, baby- en dieetvoeding en sportvoeding. Tegelijkertijd heeft caseïnaat goede functionele eigenschappen: als natuurlijke stabilisator van vet en water kent het vele toepassingen in voedingsmiddelen.
Plaats reactie