proline boilies


Hans-Peter van Ee

06-09-2002 18:14

Bertil

Bart van de Hurk op 04-06-2002 om 10.40 uur: Voor de goede orde, op dat water vissen ook vissers die het moeten doen met 1 veertiger in een heel seizoen.

Bertil Wielink op 05-09-2002 om 11.17 uur: Er zijn meerdere mensen op dat water die bijna net zoveel vangen en net zo zwaar als Eddy.

De waarheid ligt zeker in het midden...

met nieuwsgierige groet

HPE
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

07-09-2002 00:18

Even een vraag

Kan iemand mij, zonder jaloers te zijn, vertellen waarom het hem een drol kan schelen wat en hoezwaar, door iemand hoevaak gevangen wordt??

Met absoluut verbaasde groet

Roger
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

07-09-2002 17:26

Lorenzo,

Even ter vergelijking met Nederland; Je kunt een Belgische 30-er ongeveer vergelijken met de vangst van een Nederlandse mooie 20-er denk ik, een Nederlandse dertiger kun je vergelijken met een Belgische veertiger, mee eens? Ik ken wateren hier in Nederland waar je met een beetje geluk een 20-er of 7 in een nacht kunt vangen, dat zou dan in Belgie toch kunnen met die dertigers als ze er met bosjes zwemmen, wil nu niet zeggen dat het gebeurt, wordt er zelf ook duizelig van maar de wonderen en die wereld weet je nog? Denk toch dat het mogelijk is en dat er een paar 40-ers doorheen lopen kan ook lijkt mij dan.

gewichtige en duizelige groet Ray
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

07-09-2002 22:22

een twintiger of 7 per nacht?

miljaar, die ving ik 7 jaar geleden in een heel seizoen.

Waar licht dat water.... grapje, ben tevreden met ons eigen water hier in de buurt

groeten van marcel
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

08-09-2002 20:14

Moest dat waar zijn Raymond, dan had iedere karpervisser hier in België reeds menige 30'ers en eventueel een paar 40'ers achter zijn naam staan. De concurentie die je hier op veel waters hebt of de moeilijkheids graad op de meeste bigfish waters zijn zeer hoog en je moet al uit goed hout zijn gesneden om er successen te boeken...

MVG

Peter
Hans-Peter van Ee

09-09-2002 12:14

Roger

Dat ik hier in deze topic reageer heeft voor mij niets te maken iemand iets misgunnen. Wel maak ik me zorgen over een ontwikkeling die blijkbaar niet te stoppen is.

met bezorgde groet

HPE
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

09-09-2002 13:27

Sorry mannen uit belgie...
ik vergat te vermelden dat ik in de vergelijking het desbetreffende topwater waar eddy vist bedoel in vergelijking met dat water wat ik hier in Nederland bevis, let wel dat dit soort sessies de uitzonderingen zijn.

groeten Raymond.
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

10-05-2010 21:52

ff nieuw leven in blazen

ik vind proline echt wel goed, tot nu toe heb ik daar al mn karper op gevangen, en niet op die andere dingen uit de viszaak

groeten stefan
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

10-05-2010 22:32

Christiaan van Klaveren schreef:iedereen betaalt zichzelf scheel aan spullen :wink:
maar er zijn er maar weinig (*eleet?) die er gesponsoord worden.
iedereen wil het wel, maar er zijn er maar weinig die het (*geluk?) hebben, om er inderdaad aan mee te mogen werken.

ik zou zelf niet eens weten hoe je aan een sponsor moet komen. zoals ik een beetje aan verhalen heb vernomen,
komt het bedrijf naar 'jou' toe, om het te vragen.
oftewel je moet veel mensen kennen, en een beetje kunnen pronken met je foto boekje ?
hier is niets mis mee, begrijp me niet verkeerd.
maar ik heb nog nooit een testvisser van 'jongere' leeftijd gezien.
of het moet 'het zoontje van' of 'het neefje van' wezen etc etc.
waar ik je wel gelijk in moet geven, is dat jongeren meestal iets minder tijd er voor hebben!
(*ligt er dan zeer zeker aan, welke leeftijds groep, je aan het woord 'jongeren' plakt!)


kijk dat bedoel ik nou ik ken een jongen hier in leeuwarden ongeveer dezelfde leeftijd als mij die het constant tegenover iedereen het erover heeft dat ie sponsors heeft en me dit en me dat, ik noem dit gewoon zielig. vooral als je als toerist niet visser langs loopt en hij je de oren van je kop af wil lullen van sponsor dit en dat en ik vang altijd en ik ben goed en geweldig walgelijk, tuurlijk vooral als bijna alles waar je mee vist een ander merk is off course mooie sponsor dan, heb ik liever als ik dan toch moet promoten alles van 1 merk tadaaaa das duidelijk dan. pffffffff wat een onzin, dan maar geen sponsor.

ik vang me vissen zo ook wel!!!!!!!

mvg; jan :-?
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

11-05-2010 19:42

jan:

als je een sponsor hebt, dat is wel leuk en handig want je krijgt alles gratis.
maar het is ook niet erg om je boilies zelf te kopen, en er misschien wat langer mee moeten doen dan met een sponsor, maar wat ik bedoel, of je een sponsor hebt of niet, bij de meeste is vissen een hobby
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Corne Hendrik
Berichten: 78
Lid geworden op: 03-02-2010 00:51

11-05-2010 20:32

Hier is mijn mening.. ahum :oops:

Ten eerste.. wie de knolletjes niet respecteerd zal de grote zekers niet waard zijn..
De duurste bollies waren vroeger van Nash idd , wat Proline betreft gaat het nog wel. Maar tegenwoordig zijn de bollies van Mainline , en Nutrabaits ook ( BELACHELIJK ) duur
Vroeger had je gewoon nog een 5 kilo emmer voerbollies van 20 gulden met verschillende maten kleuren en geuren. en reken er maar op dat je daarmee gegarandeerd op ving! :wink:
En daarbij wil ik nog zeggen dat de old school bollies, vn Martin Sb en Nash het nog steeds geweldig doen , en Martin Sb heeft nu ook freezers in 3 varienten voor 13 euro voor 2,5 kilo. Dat is wel te doen lijk mij?

ik heb ook gevist met Proline niet altijd geweldig mee gevangen, maar ik ben er van overtuigd. Dat de bollen op het ene water wel werken als op het andere.

En tot slot: Mogen alle bollies te duur worden dan ben ik toch weer iemand die dan eieren voor zijn geld kiest. En dan mn eigen bollies wel gaat maken 8)
Moeders vond mij te dik , maar na mijn eerste 30er werd ik tot model uitgeroepen.
Corne Hendrik
Berichten: 78
Lid geworden op: 03-02-2010 00:51

11-05-2010 20:33

Wat ook geweldige bollen zijn zijn die van Ocean Fresh :)
Moeders vond mij te dik , maar na mijn eerste 30er werd ik tot model uitgeroepen.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

12-05-2010 11:43

Grappig om te zien hoe een interessant topic van acht jaar geleden min of meer onbewust boven water wordt gehaald.
Is toch wel veel verandert sinds toen, sowieso op het gebied van aas(aanbieders), maar ook op het gebied van forumbezoekers. De vaste groep van toen is nu grotendeels niet meer actief op het forum en sommige volgens mij niet eens meer in de karpervisserij.

En tsja het water waar Eddy toentertijd zijn vissen ving en nog vangt had en heeft nou eenmaal een exceptioneel bestand aan dikke vis. Alleen nu is het wel bij de grote meute bekend.

Vanavond ook maar weer eens naar Belgenland.
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

12-05-2010 20:41

ik kijk elke dat wel 2x op het forum, of meer natuurlijk
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Marc Claassen
Berichten: 125
Lid geworden op: 16-03-2010 17:28

13-05-2010 14:53

ik vang nog steeds goed met proline boillies maar vis persoonlijk liever met de dynamite baits vooral de pop ups werken geweldig bij mij.
ge kent de groete uit brabant kriege k*t!
ton overweg
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-02-2010 17:22
Locatie: valkenswaard
Contacteer:

23-12-2010 15:40

Hans-Peter van Ee schreef:Heren

In de Karper (het magazine) schreef Luc van Litsenborg een kritisch stukje over de vangsten van Eddy Sterkcx.

Twintig veertigers bijeen harken in België is onmogelijk, men zou van goede huizen moeten komen om er vier per seizoen te vangen was de strekking van zijn kritische noot.

Dus als ik het nu goed begrijp heeft Eddy de vissen zoveel voer gegeven dat ze alras allemaal zwaarder als 20 kg zijn geworden??

met ongelovige groet

HPE

dit is zeer zeker mogelijk zeker op het water waar eddy veel vist maar er zwemmen zoveel dikke vissen tegenwoordig op de kanalen dat je als je een serieuze visser bent daar wel enkele van moet kunnen vangen
met vriendelijke groeten

ton overweg
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

25-12-2010 00:05

wat vonden jullie van die african orange?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

25-12-2010 00:10

Op welk water vist Eddy sterkcx dan?
K. van den Herik

25-12-2010 07:32

de meeste staan in verbinding met de rijn en de maas Jens en zeg nou niet dat een karper geen sluis doet
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

25-12-2010 13:42

Waarom zou ik dat zeggen? haha
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

25-12-2010 13:52

wat vonden jullie van die african orange?


een emmertje van gewonnen en HELemaal het schompes op gevangen!!. Ze gaan gewoon helemaal los
op die haast lichtgevende dingen. Was even een eye-opener voor mij omdat ik zelf graag donkere/natuurlijkere kleuren boilies draai of koop die qua geur niet echt uit de emmer springen. :lol:
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

25-12-2010 14:30

waren ze dan alleen voor het E.K in de aanbieding?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

25-12-2010 15:14

W.K. Stefan... :wink: De emmertjes waren de rest van het jaar gewoon nog te bestellen. We hebben nog een aantal emmertjes over van de actie, deze zullen voor een hele aantrekkelijke prijs verkocht worden op Carp Zwolle 2011 door de Stek Eindhoven. Dus voor degenen die er afgelopen jaar goed mee hebben gevangen, kom naar Zwolle zou ik zeggen! Daarna zijn ze enkel nog op bestelling verkrijgbaar, dan worden ze gewoon vers op bestelling per 50kg voor je gedraaid.
mvg

Bart van den Hurk