pop up of boilie


Plaats reactie

voorkeur zinkende of drijvende boilie?

zinkend
49
80%
pop up
12
20%
 
Totaal aantal stemmen: 61
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

25-12-2005 16:57

beste karper visser,

ik vis het liefst met zinkende boilie hier kun je uw mening kwijt en de rede daarom.

succes in 2006 fijne kerstdagen en een vangrijk nieuwjaar
patrick
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

25-12-2005 18:01

Vis het liefst met pop-up, dan hoeft de karper, net als ik, zich niet zo in te spannen tijdens het voeren. :roll: :lol: :roll:

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

26-12-2005 12:15

patrick noorman schreef:beste karper visser,

ik vis het liefst met zinkende boilie hier kun je uw mening kwijt en de rede daarom.


En waarom vis jij met een zinkende boilie?
pop-up of zinkend kan aan het water liggen waarin je vist, waar vraagt de situatie om?je kunt zo is verschillende dingen uitproberen. pop-up kan goed werken,zinkend ook, pop-up kan ook averechts werken.
Is verschillend.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

28-12-2005 12:17

Vroeger, op stadsputjes heb ik best af en toe goed gevangen met pop ups. Dit jaar had ik er op de glasheldere recreatieplas waar ik bezig was weinig vertrouwen in, heb ze daar dan ook maar één keer gebruikt. Op het putje waar ik in de zomer flink aan het testen ben geweest met rigs heb ik ze wel weer serieus geprobeerd, maar terwijl de zinker gewoon runs gaf bleef de popup op verschillende plekken stil.
Ik ben er geen fan van, maar ik zal niet ontkennen dat ze af en toe zeker voor een verassing kunnen zorgen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

28-12-2005 12:33

Ik ga er nog steeds van uit dat je niet moeilijk hoeft te doen als het ook makkelijk kan. Daarom begin ik altijd en vooral op voor mij nieuwe wateren met een "standaard" rig met zinkende boilie. Soms heeft dit juist een goed resultaat omdat de overige vissers het vaak in moeilijke oplossingen zoeken.

Mocht dit geen resultaat hebben, dan pas begin ik variatie in mijn rigs aan te brengen. Het gebruiken van bepaalde pop=up rigs is zeker een van mijn troeven. Maar absoluut niet de enige
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

28-12-2005 13:50

Ik ben ook geen groot voorstander van pop ups. Ik gebruik ze af en toe wel, en vang er ook wel vissen op. Een single hook bait is bij mij vaak een (fluor) pop-up. Op bodems waar veel gezonken blad lig wil ik ook weleens een pop up gebruiken, maar probeer toch zoveel mogelijk een zinkende boilie te pakken als het effe kan. Oogt toch veel natuurlijker op de bodem. Wanneer je een voerplek hebt waarbij de rest van het voer op de bodem ligt, waarom zou je dan die ene boilie erboven laten zweven, denk ik dan. Gewoon tussen de rest van het aas lijkt mij veel minder argwaan opwekken bij de karpers. Zeker als ze wat ervaring hebben met prikken en boilies... bijna overal dus. Onderwaterbeelden van de Korda DVD laten ook zien dan de pop-up vaak als laatste van al het voer gepakt wordt en vissen zich alleen maar storten op het bodemaas. Het leek er soms ook op dat vissen schrokken van het gedrag van de pop-up. Een boilie die zo zweeft boven de bodem, heen en weer bungelt...
Doe mij maar gewoon zinkend aas in de meeste gevallen.
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

28-12-2005 14:44

Waarom kiezen? Ik ben niet zo'n fan van pop ups (zie ook vorige reactie), maar zie in een semi-zinkend aas zoals een snowman wel een heleboel voordelen.

Mvg,
Maarten
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

04-01-2006 09:41

lig egt gewoon aan te water en de bodem
met veel tak blad en waterplanten vind ik popup toch erg fijn of op kalen pleken met snowman is naar mijn ervaring toch egt een suc6

is je bodem mooi kaal kies ik ook voor zinkend

ik vind dat t gewoon aan de bodem ligt

en neem daarom ook altijd popup mee waar je ook gaat vissen als je de bodem niet goed kent
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

04-01-2006 14:12

Hallo,

Ik moet zeggen heb met de pop-up bollie dit jaar goede resultaten geboekt en ben nu ook met de zogenaamde snowman-rig aan het frummelen.

Omdat ik vrij veel op de wat drukkere wateren vis kijk ik meestal waar de andere mee vissen, vanuit daar maak ik dan de keuze of ik met de zinkende of de pop-up bollie aan de gang ga!!

Groeten Jos
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

04-01-2006 15:11

aas presentatie is erg belang rijk voord e karper vissen als iedereen zinkend zit

ga ik zou iezo al over op snowman

en als er erg veel vuil op de bodem lig ga ik al op popup

nog maals naar mijn ervaring is de aaspresentatie 80%van het hele karper vissen
Gebruikersavatar
rowdy overbeek bloem
Berichten: 76
Lid geworden op: 16-06-2005 22:12
Locatie: zevenaar(omg.arnhem)
Contacteer:

06-01-2006 01:05

bij leslies vis ik bijna altijd met pop-up.. ik weet niet waarom maar de pop up pakken ze en met een zinkende bollie bij leslies is het 3x niks iemand een verklaring voor?
Matthijs Meerkerk
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-01-2005 15:24
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

06-01-2006 11:51

Verschillende situaties vragen om verschillende rigs. Het is dan ook niet dat ik een pop up er aan doe, omdat het zo leuk boven de bodem zweeft. Het kan effectief zijn als je merkt dat je aas in de modder wegzakt en de vissen je aas niet vinden. Maar als de vissen juist in de modder azen hoeft een pop up helemaal niet toegepast te worden. Daarnaast komt de dressuur om de hoek kijken.. Overigens weet ik uit ervaring dat de karper de pop up soms ook als heel onnatuurlijk vindt overkomen. Het aas beweegt niet vrij door het water doordat er een loodje onderhangt. Ook stoort m vaak de haak die eronder hangt. Wat ie dan doet heb ik zelf in het heldere water gezien: Hij stoot met zn kop onder de pop-up boilie om vervolgens de haak te voelen en hard weg te zwemmen.. Dit zal niet altijd zo zijn, maar dit was het geval op mijn water.

groet, Matthijs
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

06-01-2006 11:56

vis meestal op vrij groot water :)
pop-up is dan niet zo natuurlijk meer
dus doe mij maar boilies of tijgersss 8) 8)
gr luuk
plassen zijn perfeckte viswateren,
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

15-01-2006 16:59

Bij mij ligt het er aan op welk water ik vis, want bij ons is een vijver daar willen ze absoluut niet op een pop-up en dat heb ik al heel vaak geprobeerd. Maar een zinkende boilie pakken ze meestal wel. Dus ik ga meestal voor een zinkende boilie.
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

15-01-2006 20:23

ik ga eigenlijk altijd voor zinkend omdat de aaspresentatie naar mijn idee veel natuurlijker is... ik vind pop-up het zelfde idee als voor ons een zwevende hamburger ( beetje rare vergelijking maar ik heb er niet zo veel vertrouwen ) Ik moet wel zeggen dat ik 1 water weet waar je eigenlijk gewoon met pop-up moet vissen simpelweg omdat zinkend aas tussen de bladeren en troep verdwijnt.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

16-01-2006 09:07

Ligt absoluut aan het water. Ik denk dat degene gie het een nooit gebruikt maar altijd bijvoorbeeld voor een zinker gaan een boel kansen laten liggen. Ken je water en de bodemstructuur en besluit dan wat te gebruiken.
Bij twijfel vis altijd beide opties naast elkaar. De rest van de omstandigheden hetzlefde laten. Je merkt dan snel genoeg wat de beste optie voor je water is.
Gebruikersavatar
bjorn kolfschoten
Berichten: 33
Lid geworden op: 12-09-2005 08:37

16-01-2006 09:27

ik vis de laatste tijd steeds meer met een pop-up , en dit levert wel goede resultaten op. Vooral als ik single hookbait vis met zo'n fluor pop-up op stilstaandwater. Als ik op stromendwater vis vis ik liever met een snowman.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

16-01-2006 09:32

luuk houtgraaf schreef:vis meestal op vrij groot water :)
pop-up is dan niet zo natuurlijk meer
dus doe mij maar boilies of tijgersss 8) 8)
gr luuk


Luuk,

dat zijn pop-ups nooit en ook op groot water vangen pop-ups in zommige gevallen heelgoed vis, vooral als je instant gaat vissen!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-01-2006 09:44

Op stromend water; altijd een snowman.
Op een zandgat; vanaf nu weer pop up.

Kreeg vorig jaar met 11-0 aan de broek op een zandgat omdat ik voor 1 seizoen GEEN pop up wilde gebruiken.
Komend seizoen toch maar weer pop up!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

16-01-2006 14:59

er zullen ook inderdaad wel voordelen aan zitten..
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Plaats reactie