wintervissen


Plaats reactie
bello haverkamp
Berichten: 12
Lid geworden op: 21-09-2004 16:35
Locatie: mariarade

09-12-2005 09:40

ik ben van plan om eens een aantal dagen te vissen in de maand december en januari nu vraag ik me af of het zin heeft om met mate te voeren of gewoon te vissen met een single hookbait? :( :roll: :P
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

09-12-2005 10:52

Ik persoonlijk heb goede ervaringen met een opvallende fluor pop-up single gevist.

Denk wel dat het anders kan zijn per water. Het is een kwestie van proberen. En zoals ik altijd probeer: Doe het eens helemaal anders als de andere vissers op het water. Dit kan verrassende resultaten opleveren.
peter de Cock
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-10-2003 02:00
Locatie: Brunssum

10-12-2005 10:16

Hoi Ben

Waar wou je gaan vissen?
Misschien dat we samen kunnen gaan :wink: .
Kunnen we wat meer uitproberen wat wel of niet werkt.

Gr Peter
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

10-12-2005 22:17

Samen hou je het tijdens de koude, vaak rustige visdagen ook wat langer uit! Tenminste dat vind ik wel. Ook al vis ik in de winter ook veel in mn eentje hoor.

Wat betreft je vraag: is dus moeilijk te zeggen. Verschilt per water. Als ik instant vis, probeer ik vaak een beetje de zachtere dagen uit. Zowieso in de winter trouwens. Bij een gure oosterwind zit ik niet fijn te vissen. Een beetje de grauwe, grijze rustige dagen zit je het fijnst te vissen. Ik vis in de winter alleen op wateren waar ik al enige ervaring heb, zodat ik wel redelijk in kan schatten waar de karper zich ongeveer op zal houden. Vis zal zich doorgaans niet veel verplaatsen dus het is zeker handig om met je aas dicht op de vis te zitten. En dat kan even zoeken zijn. Diepere stukken, beschutte plekken of windstille hoeken/kanten kunnen vaak goed zijn.
Als je voorvoert, voer dan zeker niet teveel! Vis heeft niet veel nodig nu de watertemperatuur laag is. Ook als ik voorvoer (vis meestal instant in de winter) dan probeer ik het voer geconcentreerd te houden en dicht op de verblijfplekken van de vis. Door daar dan met kleine hoeveelheden met enige regelmaat te voeren, kun je de vis wat aan je aas laten wennen.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

10-12-2005 22:54

bello haverkamp schreef:ik ben van plan om eens een aantal dagen te vissen in de maand december en januari nu vraag ik me af of het zin heeft om met mate te voeren of gewoon te vissen met een single hookbait? :( :roll: :P


Hoki Bello,
Ga wel vissen in water waarvan je weet dat er veel karper in zit.Probeer wat los kruimelaas bij je aashaak te voeren.Gewoon single hookbait en je
hebt de meeste kans!
Ik heb van de week ook zo gevist en had een paar(3)hele mooie spiegels. Ook vind ik dat de beste periode tussen pl.11.00 en 15.00 is.
Sukses!
Mvgr.Aaron.
Ps. Watertemperatuur was 2graden en de lucht 4graden,maar azen deden ze!
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

10-12-2005 23:03

Op een ondiep putje hier met goede bezetting aan karper, waar ik veel vis zitten de karpers onder de overhangende takken. Zomer of winter. Je weet gewoon dat ze daar zitten. Dus de onzekerheid van zoeken naar karper heb je daar dan al niet meer in de winter. Ik vis er eigenlijk alleen in de winter. Dan is het rustig aan t water wat betreft collegavissers en de karper is niet zo sterk wat beter uitkomt bij de takken. Daar voer ik meestal met de spod, klein voerplekje van een spodje of 5 met een mengsel van wat pellets, mais, hennep, voer en maden. Ik vis dan met een klein pop-upje, maden, pellets of mais. Ook wel single hookbait. Ook voor de struiken, met een pop-upje met alleen een pva stick/zakje erbij. Ik vang er erg goed in de winter.
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

11-12-2005 15:34

hallo mensen,

ik ben een 15 jarige karpervisser en ik doe het nu 2 jaar ik begon in de winter dus het was niet mijn succesvolste tijd maar vond het altijd leuk nu wil ik deze winter ook door gaan vissen en zoek veel informatie.
Nu word ik gek van alle verschillende meningen heel veel zeggen dat je in de winter fruitige boilies moet gebruiken en andere zeggen juist weer dat je gewoon met vismeel door moet vissen.nu heb ik de vorige winter met vismeel gevist(kevin nash-monster pursuit) maar dat vwas helemaal niks.
Ik ben erg tevreden over tiger peanut van sb zou je die in de winter kunnen gebruiken en weet iemand of dat dat vismeel is.

alvast bedankt,

patrick noorman
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

11-12-2005 15:36

en wat ik vergeten was te zeggen wat vinden jullie goeie boilies voor in de winter en dan bedoel ik de ready mades.
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

11-12-2005 17:23

Martin SB tiger/peanut en monstercrab.
Je haakaas ff laten soaken in een dip.

Gr,
J.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

12-12-2005 17:33

Patrick, als jij tevreden bent over die boilie dan heb je er dus goed mee gevangen. Als je op jouw water goed gevangen hebt op die boilie zou ik er zeker in de winter mee doorvissen. Ik vind tiger peanut trouwens ook wel een goede readymade. Toen ik nog met ready mades viste gebruikte ik deze ook geregeld, evenals de mais corn van Martin SB. Ook wel goed op gevangen. Gewoon proberen met die boilie waar je tevreden over bent. Daar heb je vertrouwen in. En dat helpt ook in de winter! Als het niet werkt kun je eens wat anders proberen. Een vismeelboilie bijvoorbeeld (want volgens mij is die tiger peanut vrij zoet van smaak) of fluor pop-up. Probeer het eens.

Succes.
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

17-12-2005 09:36

oke bedankt voor de tips want ik had deze zomer al weleens met tiger peanut gevist alleen wist ik niet of je daar in de winter ook mee kon vissen want er word vaak gezegd dat er in de winter niet zoveel voedingsstoffen in moeten zitten
Plaats reactie