wat?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

28-08-2002 21:41

ik graak er maar niet uit
wat is nu het beste?
sojameel of sojabloem?
polentameel of polentabloem?
en wat vinden jullie van het ingredient aardappelvlokken?
hebben jullie negatieve ervaringen met te veel griesmeel in de mix, dat de vangsten op een zelfde water met de zelfde boillie na een tijd steeds slechter worden?
houden jullie van een groffe of een fijne mix???
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

28-08-2002 22:09

Jelle, dat is ongetwijfeld het record 'zoveel mogelijk vragen in zo weinig mogelijk tekst' :grin:

Sojameel of soyabloem.
Over de verschillen in vangkracht durf ik weinig uitspraken te doen. Ik heb het -gevoel- dat soyabloem beter is...maar dat is een gevoel.
Wat ik wel weet is dat het de rolbaarheid van je mix ten goede komt wanneer je soyabloem gebruikt, en minder met soyameel.

Polentameel/bloem

Polentabloem gebruik ik zelden.
Polentameel wel vaak, de grove wanneer mijn boilies "grover moeten worden. Polentameel hardt je mix ook wat beter uit.

Aardappelvlokken...geen ervaring.

Teveel griesmeel.

Wat jij zegt is me nog nooit opgevallen eerlijk gezegd, ik heb ook niet het gevoel gekregen dat je vangsten slechter worden, juist door teveel griesmeel.
Waaruit baseer jij dit?

Grof/fijn

Heel verschillend, vooral de laatste tijd probeer ik op bagger de boilies fijn te houden. Ook wanneer ik mijn boilies snijdt uit gekookte blokken, probeer ik het zeker voor de langere sessies fijn te houden, omdat je boilie dan een stuk langer meegaat.

Groeten ChrisN
Gebruikersavatar
Dennis van Tol
Berichten: 31
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

28-08-2002 23:46

Chris,

Boilies snijden uit gekookte blokken?! Misschien ben ik een achterblijvertje, maar hoe doe je dat en waarom?

Met benieuwde groet,
Dennis
Rob Trommelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 26-06-2002 02:00
Locatie: Tilburg

29-08-2002 11:12

Op 2002-08-28 23:46, schreef Dennis van Tol:
Chris,

Boilies snijden uit gekookte blokken?! Misschien ben ik een achterblijvertje, maar hoe doe je dat en waarom?

Met benieuwde groet,
Dennis


Je gemaakte mix met eieren; DEEG dus in een klomp boetseren tot formaat baksteen, omwikkelen met alum.folie, ca 30 min tot 45 min koken (geheel onder water) Meerdere te gelijk koken in grote pan. Je flavour komt beter uit omdat je mix niet met water in aanraking komt, je heb verschil in struktuur(binnenste blijft wat zachter), bespaart roltijd van de balletjes, is dresseur doorbrekend(kubusjes van snijden...enz enz Voor meer info lees de Dunne lijn van Luc de Baets. Overigens het best te lezen boek wat momenteel te koop is (op casting at the sun van Yatesy na dan?)((als er nog iemand is die weet wie C Yates is, in deze tijd)))

Succes,weet zeker dat het lukt
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

29-08-2002 14:52

bedankt,
twas echt wel nodig want ik begon over alles te twijfelen!
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

29-08-2002 16:09

Rob,

Yates vergeten we niet hoor.
Passion for Angling blijft top, ook al is het niet alleen maar vissen op karper...

Gr. Raymon
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

29-08-2002 18:24

Hallo Jelle

Rob heeft het goed uitgelegd geloof ik zo.
In één van de boeken van Rini Groothuis (ik meen 'op jacht enz') staat het ook beschreven.

Groeten ChrisN
Plaats reactie