soort bollie


Plaats reactie
Ronnie Kwast

02-12-2005 18:16

wat voor soort bollie kan je het beste in de winter gebruiken en hoe groot en hoeveel moet je dan van te voren voeren :-?
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

02-12-2005 18:25

tja, :roll:
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

02-12-2005 18:35

Goeie vraag... :wink:

Ik heb zelf altijd goede ervaringen met kleine boilies met een vrij felle kleur..
Zoet is mijn voorkeur..
FCG, Trots van het Noorden!
Ronnie Kwast

02-12-2005 20:37

heeft iemand ook een goed recept of een goed merk bollie kan je trouwens ook particels en bollies te gelijker tijd voeren in de winter en niet over voeren in kleine kanalen en kleine meertjes van een paar hectaren groot
Gebruikersavatar
marc van amerongen
Berichten: 45
Lid geworden op: 26-10-2005 12:58
Locatie: zegveld

02-12-2005 23:20

Ik zou kiezen voor een fluor pop up, of zelf een boilie in elkaar draaien. draai ik zelf dan kies voor een 'schralere' mix. hier mee bedoel dat de boilie wat minder eiwitten bevat dan normaal.

waarom een schralere mix? omdat ze al veel minder eten in de winter, als je dan een voedzamere boilie voor schoteld eten ze nog minder. ze kunnen meer boilies eten als ze minder voedzaam zijn.

nog iets: kies in de winter altijd voor een nog betere verteerbaarheid.
waarom? omdat de spijsvertering in de winter veel slechter werkt.

wil je weten welke ingredienten minder eiwitten hebben en beter verteren kijk op internet. denk bijvoorbeeld aan soja ontvet in de plaats van soja vet.

particles in de winter wellicht in combinatie met boilies kan prima. houdt wel rekening met het feit dat ze minder eten in de winter dus voor weinig. particles kun je goed gebruiken omdat je als je een handje voert de karper wel vermaakt en lekker laat zoeken zonder dat ze er echt gevuld mee raken.

ik hoop een antwoord gegeven te hebben waar je wat aan hebt.

groeten Marc
Plaats reactie