vacuum verpakken en bewaren van boillies??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

25-08-2002 22:00

hoi mannen, wie heeft ervaring met het vacuum (laten) verpakken van boillies en de houdbaarheid hiervan?
groetjes roy
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

26-08-2002 13:26

Roy,

Als ik langere sessie's draai laat ik sinds kort m'n boilies vacuumeren. Ik laat dit doen bij de slager. Ik koop speciale zakken bij die slager (kosten 50 eurocent) en die vul ik met boilies. Hij vacumeert ze dan gratis voor me. Hetgeen erg handig is aangezien ze veel langer goed blijven. Ik heb eergisternacht nog met een zak boilies gevist die 6 of 7 weken geleden vacuum getrokken is! En zeer goed op gevangen. De boilies waren nog redelijk goed. 's ochtends had ik wel zoiets van: 'het ruikt niet helemaal 100% optimaal meer'... maar de karpers hadden daar schijt aan en stortte zich massaal op de boilies.

Je kan vacuum getrokken zakken dus best een goede maand (misschien dus wel langer) goed houden.

Nog een bijkomstigheid van het vacuum trekken: je boilies krijgen als ze niet keihard zijn een zeer aparte vorm: ze worden keihard tegen elkaar aangeperst en worden daarom een beetje 'geblokt met veel vlakken'... dus een niet optimaal ronde boilie maar een beetje gebobbelde boilie. Toch wel anders en misschien een goed idee voor een voercampagne op moeilijk water!

Het enige nadeel van deze veranderde vorm = dat de boilie iets minder makkelijk door je werpbuis rolt. Je gooit hierdooor iets minder ver. Ik denk dat als je normaal 80 meter gooit je nu +/- 50-60 meter gooit.

Maar goed probeer het bij je slager en succes d'rmee!

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Dennis van Tol
Berichten: 31
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

29-08-2002 00:01

Michiel,

Naïeve vraag misschien, maar je hebt het over homemades hè?
Ik ga binnenkort naar Frankrijk en weet n.l. nog niet precies hoe ik m'n (zelfgedraaide) knikkers ga 'conserveren'.

Met geïnteresseerde groet,
Dennis
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

29-08-2002 15:42

Jep, zelfgedraaide boilies...
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Plaats reactie