LT-vismeel


Gebruikersavatar
marc boudewijn
Berichten: 42
Lid geworden op: 30-11-2005 15:58
Locatie: ijmuiden

25-03-2006 10:27

Hoeveel % pre-digested kun je maximaal gebruiken in de boiliemix?
Kun je je lt vismeel ermee vervangen, of is dit te gek en doe je het in combinatie met de lt vismeel?
wil voor de zomer 40% lt gebruiken in m,n mix
ervaring is de naam die we geven,
aan de optelsom van onze fouten.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

25-03-2006 17:38

Kees Ouwehand schreef:Nou, als het toch nergens meer over gaat gooi ik de Crabmeat & lobster ook maar even in de strijd.

Hittebestendig en een topattractor. We vingen hiermee de topvis van het kanaal. En die was er al jaren niet uit gekomen.

Kees


Zegt dat iets over de Crabmeat & lobster of over de visser(s) :wink:


Groetjes,


Ruud
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

26-03-2006 10:48

Crabmeat en Lobster welk merk is dit ?
grtz Peeke
Greets Gino
geert baillievier
Berichten: 62
Lid geworden op: 14-02-2006 12:33
Locatie: Zwevegem/ Belgie

27-03-2006 02:29

Den Aldi! :D :D
That's live!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

19-04-2007 12:23

Zou je lt-vismeel kunnen combineren met gewone vismeel(72%). Dus 50/50 in een mix..?

Of wat zijn jullie ervaringen hier mee??

jooo 8)
~~Dreams can be true.~~
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

19-04-2007 12:51

nee draait voor geen meter.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

19-04-2007 13:07

Hoezo zou dit niet draaien en bijvoorbeeld 100% lt dan wel!?
~~Dreams can be true.~~
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

19-04-2007 15:28

denk niet dat ie goed bind en hardt word.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

19-04-2007 15:31

Neeeeeee.. Zo bedoel ik het niet..

Bijvoorbeeld:

2kg griesmeel
2kg maismeel
2kg tarwemeel
wat vogelvoer

blabalbla

en dan 50/50 vismeel erdoorheen?! dus nog 1kg gewone vismeel en 1kg lt..
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

19-04-2007 15:57

LT vismeel is zo zonder meer het best rollende vismeel dat er is uit het totale aanbod aan vismelen.

maak gewoon een eenvoudig mixje joh.

30% maismeel
15% tarwebloem
10% sojameel getoast
5 % tarwekiemen
35% LT vismeel
2,5% ei/albumine
2,5% zout

per kg mix

20/50 ml visolie, zalmolie, sojaolie etc


De rest kun je aan je knip overlaten, bv

20/50 gram aminol
sweetner
flavour

succes

Mitsz
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

19-04-2007 16:01

Hoi Mitz,

nog bedankt!

maar ik heb al een mix.. Maar ga van de week even wat weg draaien en daarbij zit 8kg vismeel in. Maar er was nog maar 4kg lt in de winkel. Dus dacht ik, ik vul het aan met gewoon vismeel. Dus nog 4kg gewone vismeel. Of kan ik dan bijvoorbeeld net zo goed 8kg gewone vismeel pakken. Of zou die 4kg lt nog van grote invloed zijn in de mix.

jooo 8)
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Bram Stouthamer
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Amersfoort

19-04-2007 18:12

mitsz van der kamp schreef:10% sojameel getoast

Mitsz


Is dit volvet of ontvet?? En hoeveel eitjes op een kilo??

tnx Bram.
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

19-04-2007 19:33

Erg interresant LT vismeel, maar een antwoord heb ik nog niet gehad op de eerder gestelde vraag!

Of de LT vismeel niet gewoon net zo hard kapot gekookt wordt als goedkopere vismelen die zogenaamd al kapot verhit zijn tijdens het productie proces!

Dat LT vismeel dus wel goed oplost en goedkoop vismeel zich mengt is dan dus ook erg normaal aangezien de LT nog steeds niet is verhit tot 90 graden of meer! Dat komt dan ook later pas? Verhit je oven eens tot 90 graden toast het LT vismeel hierin en kijk dan wat er later gebeurd??? Of is het niet de verhitting op zich die een hele grote rol speelt?? We hebben het over een chemische reactie bij verhitting.

Maar wat gebeurdt er dan na de verhitting tot 90 graden tijdens het koken van de boilie??? Hier wil ik wel eens antwoord op hebben?? Is het dan nog steeds water oplosbaar?? Lijkt me sterk als je 35% gebruikt van een wateroplosbaar product dat na het koken nog steeds water oplosbaar zou zijn ben je dus eigenlijk met een soort van pellet aan het vissen??? Maar dat is dus niet zo en we zien dus duidelijk wel dat er verbintenissen worden aangegaan met andere ingredienten? Of is dit juist het hele eieren eten, verhitting in combinatie me andere teovoegingen?? En in hoevere blijven er dan nog onderdelen water oplosbaar?

En het zogezegde verschil tussen de vangsten??

Komt het er niet op neer dat het een iets beter kwalitatief product is dat in ieder geval niet op meer dan 100 graden is verhit?? En komt hieruit dan de extra atractie?? Dan bijvoorbeeld een vismeel dat op 180 graden is behandeld? Of komt het gewoon door de ingredienten die in het meel zijn verwerkt??

Mischien is er iemand die de chemie lessen nog wel in zijn achterhoofd heeft zitten......ik kan het helaas niet meer boven halen???

Verder heben we het over aantreklingskracht!

Kun je een goedkoper, minder aantrekkelijk vismeel gebruiken en door additieven niet alsnog dit minder aantrekkelijke aas kunnen omvormen tot een erg interresant en aantrekklijk aas? Bijvoorbeeld door toeveogingen van water oplosbare producten als sojasaus, vissauce, oestersaus en mischien een klein beetje olie voor de opwaartse kracht???

Of sla ik nu de plank echt compleet mis............

En verder zal een combinatie van LT en gewoon vismeel geen probleem moeten zijn? je gebruikt dan alleen de LT als boaster als het hele LT concept inderdaad zal werken waar ik nog geen bewijzen voor heb gezien.

Maar ja ik kan het ook compleet niet hebben begrepen natuurlijk.....
K. van den Herik

19-04-2007 19:58

pb wat zijn jou ervaringen?

mvg

klaas
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

20-04-2007 20:29

Geen ervaring met LT

Vismeel van een beetje (niet te veel) kwaliteit met of zonder extra atractors, met een goed opgebouwde voercampagne levert al snel hele goede resultaten op.

Ik vraag dan dus ook openlijk om een onderbouwing voor LT vismeel die ik nog niet heb kunnen ontdekken.......

Ik wil best meer uitgeven voor betere resultaten, maar die onderbouwing vind ik dan wel erg belangrijk juist als dit punt door de promotors naar voren wordt geschoven....... :-?

Anders had die poging namenlijk achterwege gelaten moeten worden en zou je gewoon zeggen dat het een erg goed vismeel is. En dat je het eens moet uitproberen....

Maar daar zit ik nu op te wachten :roll: die verklaring dan, want dan kunen we er met zijn allen eens over nadenken niet???
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

02-05-2007 20:32

Mitz ik doe pas sinds korte tijd bolies/kussentjes draaien en heb ook voor dit vismeel gekeken. Ik had dan echter een zeer dure bol gemaakt. Ook wel iets te enthausiast geweest met alles selecteren.

Lees echter wel veel blaadjes en vond wel een mooie uitspraak in de Spiegel: Als je met nieuwe dingen komt moet je ze kunnen verklaren (iets in die trent).

Ik vind dat Pieter Bas van Duuren toch wel een sterk punt heeft. Het vismeel is zo goed omdat er zoveel vrije aminozuren bewaard worden, omdat het bloot wordt gesteld aan lage temperaturen. Ga je bolies koken liggen ze in water van 100 graden. Dan is het voordeel van het bereiden van het vismeel toch verwaarloosd.

Kijk gewoon heel objectief, maar dit lijkt mij een logische conclusie.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

02-05-2007 22:03

En hoe vinden jullie de lt en pre ruiken?
Als ik aan de deeg ruik dan ruik ik alsof ik de hele dag met de vaste stok bliekjes en voorntjes heb gevangen....hoe is dat bij jullie?
Ik mix 3 vismelen door elkaar een beetje "normale" vismeel een beetje lt en een klein beetje pre,90/60/30 gram op 1 kilo.
Van de week een andere test kilo gedraaid met alleen lt en pre vismeel erin,wederom echt voorntjes en bliekjes lucht......dat is toch echt de geur van lt en pre vismeel......teminste zo ervaar ik het.

btw

Hebben jullie al redcell in je mix verwerkt? ik van de week dus wel en ben zeer tevreden,50gram in een kilo en je bol word echt superhard en zwaar donker,wellicht is 2,5% al voldoende.
Al met al een raar goedje dat bloed poeder :o
Ben wel benieuwd naar jullie mening van dit product.

En zijn er dan mensen die echt duidelijk verschil merken in vangsten (zowel voorvoerend of instant) met squidleverpoeder en lzero 30 erin?
Als dat zo zou zijn dan is dat een wondermiddeltje,niet dan?

lees graag jullie bevindingen

mvg

viktor
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

02-05-2007 22:13

Viktor

Ik ben net klaar met draaien van een boilie met vlt vismeel erin,en het ruikt idd naar brasem,voorn,broekpaling etc.

Ik heb via via bloedplasma door mn mix,dat is dus de witte bloedlichaampjes,dus iets anders dan red cell.
Ik gebruik dit in comi met ei albumine,mijn ballen zijn knettershardt!!

mvg
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

02-05-2007 22:26

En waarom niet gewoon stomen ipv koken?
ben er ook mee bezig en stoom de ballen zo'n 2,5 a 3 minuten
wederom goed gelukt en knetter hard.
Waarom alleen die dicussie over koken en vlt lt en pre vismelen? met je andere toevoegingen is het toch precies het zelfde? Daar heb je ook verschil in kwaliteit,wat je er dan ook weer uitkookt,alleen hoor ik daar nooit iemand over....alleen over die verrekte lt vlt en pre vismelen.

Wil je meer overhouden in je boillie dan gewoon stomen en als je dan ook nog zeer goede ingredienten gebruikt kan dat alleen maar je in voordeel werken,niet dan?
Iedereen maakt zijn boillie toch op zijn eigen manier,het kan dus goed zijn dat klaasje alleen topspul gebruikt in zijn mix en dit zolang kookt dat er "niks"' overblijft terwijl een ander met wat mindere ingredienten meer overhoud omdat hij ze kortstondig gestoomd heeft.
het is maar net hoe je het verwerkt,teminste dat is mijn bescheiden mening.

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

02-05-2007 22:30

ruben

ik heb dus alleen redcell gebruikt en geen ei-albu puur om te testen of dit echt de ei-albu kan vervangen.Nu zal dat van mix tot mix verschillen maar bij mij werkt het in iedergeval prima.
Ze zeggen dat dit een karpermagneet is of kan zijn :o ben benieuwd.
mvg

viktor
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

02-05-2007 22:39

Jij gaat vangen viktor! :o :lol:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-05-2007 22:44

Viktor van Ophuizen schreef:Wil je meer overhouden in je boillie dan gewoon stomen en als je dan ook nog zeer goede ingredienten gebruikt kan dat alleen maar je in voordeel werken,niet dan?
Iedereen maakt zijn boillie toch op zijn eigen manier,het kan dus goed zijn dat klaasje alleen topspul gebruikt in zijn mix en dit zolang kookt dat er "niks"' overblijft terwijl een ander met wat mindere ingredienten meer overhoud omdat hij ze kortstondig gestoomd heeft.
het is maar net hoe je het verwerkt,teminste dat is mijn bescheiden mening.

mvg

viktor


Wanneer ik bollen rol dan doe ik dat in de schuur vanwege de honderd groene vliegen die er op af komen sinds ik met L0-30, PD en LT vismeel werk.
Eerder gebruikte ik gewoon vismeel met een flavour en dan had ik bijna geen last van die vliegen, dit zegt toch al wat over de aantrekkelijkheid van die vismelen. Ook vissen hebben er een neusje voor.

Wat er van overblijft na het koken of stomen?
In ieder geval zal er niet inzitten wat je er zelf niet instopt, vliegen en vissen zijn er na het koken nog wel helemaal gek van.
8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-05-2007 23:10

Dat van die vliegen vond ik ook wel opvallend!
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

02-05-2007 23:50

beste henk,

Nu je dat opmerkt,inderdaad ja,ik heb ook veel vliegen erbij,erop of ze trachten erbij te komen.
Moet je kijken naar mijn verhouding,zoveel lt en pre zit er niet verwerkt in mijn mixje.
Moet ook niet meer worden denk ik anders word er hier 1tje niet helemaal goed geloof ik....ze vindt het namelijk echt meuren en van die vliegen word ze ook niet echt vrolijk.

tja shit happens,komt waarschijnlijk door die voorvertering,die vliegen denken gewoon dat het al een soort van stront is :o

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

03-05-2007 01:16

Henk en Viktor , ik heb gisteren bij het draaien van mijn boilies ook verschrikkelijk veel last gehad van die vieze groene brommers . En toen ik mijn vriendin vertelde dat het er wel zo'n tweehonderd waren vond ze dat niet leuk . Maar als de vis er in net zulke grote aantallen op af komt dan heb ik echt feest . Ik hoop het want ik heb al een poosje niets meer gevangen . Mijn mix bestaat voor 35% uit vismelen .