LT-vismeel


K. van den Herik

03-05-2007 07:52

Mamma weet het wel...

Maden zijn pootloos, meestal wit of geelwit en leven meestal in (semi-)vloeibare media die ze tot voedsel dienen, zoals mest, organisch afval, rottend fruit of rottend vlees.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

03-05-2007 08:51

met andere woorden die brommers voorzien onze ballen van extra voedingswaarden.....
gelukkig zijn het dan ook freezerbaits :)
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

03-05-2007 12:24

Ruben vd Worp schreef:Viktor

Ik ben net klaar met draaien van een boilie met vlt vismeel erin,en het ruikt idd naar brasem,voorn,broekpaling etc.

Ik heb via via bloedplasma door mn mix,dat is dus de witte bloedlichaampjes,dus iets anders dan red cell.
Ik gebruik dit in comi met ei albumine,mijn ballen zijn knettershardt!!

mvg


Dat je harde ballen krijgt van boilies die ruiken naar broekpaling vind ik op z'n zachtst gezegd dubieus! :o
janwillem hilverts

03-05-2007 13:34

Viktor,

Ik ben het gedeeltelijk met je een mbt de geur. Echter heb ik ook een mix gemaakt met 10% red cell en 25% lt, dit rook meer naar cacao :S raar maar waar. Heb zelfs me moeder laten ruiken, en die zei het ook. Ondertussen hebben ze in de vriezer gelegen en als ik ze eruit haal, dan ruiken ze wel iets meer naar vis. MAar niet zoals de haringmeel die je in de viswinkel haalt. Echter ruikt het toch naar een dag witvissen. Over de hardheid... Dit vond ik zeer tegenvallen van wat ik gehoord heb! Terwijl de vorige mix, die was met haringmeel uit de viswinkel die werd knetterhard. En deze wil het maar niet worden!!! niet zoals hoe die mix was terwijl ik alleen de haringmeel heb vervangen voor lt.

Over de resultaten kan ik niks zeggen :( Heb in Nl dit jaar nog niks mogen vangen (alleen in France, maar daar zat ik zonder Lt te vissen) Voor mij is het dus ook volkomen nieuw.

ben nu bezig met voorvoeren voor het weekend, eens kijken of dat effect heeft en we eindelijk een visje kunnen vangen

Groeten
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

03-05-2007 18:20

I am still waiting...............
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

03-05-2007 18:25

Op beter weer pieter?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-05-2007 21:11

Bij het rollen speelt meestal Halo of Flies een partijtje mee..en daar hoef ik nooit lang op te wachten, vind het wel een goed teken.

http://www.last.fm/music/Alice+Cooper/_/Halo+of+Flies

Hans, wanneer het maar "opvallend" voor die vliegen is, dan zit je goed.
Probeer hetzelfde nu ook eens te bereiken met welke flavour dan ook, gaat je niet lukken.. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

03-05-2007 21:30

[quote="janwillem hilverts"]Viktor,

Ik ben het gedeeltelijk met je een mbt de geur. Echter heb ik ook een mix gemaakt met 10% red cell en 25% lt, dit rook meer naar cacao :S raar maar waar. Heb zelfs me moeder laten ruiken, en die zei het ook.

uhmmzz,cacao? echt waar? Wat zit er nog meer in je mix dan?
Zal toch zeker niet die vismeel zijn die naar cacao meurt.

Maar uhh vraagje voor iedereen,als je de ballen net klaar heb en ze zijn nog warm en je gebruikt 35% lt en pre in je mix,zouden die vliegen dan hun eitjes leggen in de nog iets wat zachte boillie?
zou kunnen toch? ik ga het gewoon proberen kijken of we maden krijgen,leuk :P

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03-05-2007 21:30

Jammer enkel dat mijn buren er anders over denken als ik weer eens mijn boillies droog in de schuur 8) 8) , heb vorig jaar maar 10 stuks zakjes met luchtverfissers aangeboden voor in de schuur... :D :o :D

We delen gezamelijk een schuur wat gescheiden wordt door een muur..helaas wel met een flinke luchtopening :-?
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

03-05-2007 21:37

:lol: wat zielig voor de buren...
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

04-05-2007 17:22

Heb ik nog een vraagje.

Hoogwaardig vismeel zoals LT-vismeel is beter dan gewoon vismeel. Nu stelde iemand de vraag, dat als je verse producten gebruikt, dus verse vis of dit beter zou zijn.

Nu werd daar negatief op geantwoord, maar is feite is dit toch juist beter. Mitz heeft het in Spiegel 4 ook over verse ingedredienten. Dit lijkt mij ook het meest logisch om te gebruiken. De nieuwe bolies van Dynamite Baits zijn daar ook op gebasseerd en dan geen gebruik van eieren. Vind ze alleen heel erg duur, 20 euro voor 1 kilo!

Verse visproducten zouden dan toch beter moeten zijn als hoogwaardig vismeel?
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

04-05-2007 18:55

Coen

Een bal zonder verse ei hoeft niet duur te zijn, ik gebruik al jaren geen verse ei meer.

het is voor een boiliedraaier zelfs makkelijker zonder verse ei te draaien, dus de kosten zouden alleen maar goedkoper moeten zijn.

het kan natuurlijk wel zijn dat ze dure ingredienten gebruiken, dat daarom de prijs zo duur is.
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

04-05-2007 20:52

het kan natuurlijk wel zijn dat ze dure ingredienten gebruiken, dat daarom de prijs zo duur is.[/quote]

Denk eerder dat het de reclame en de gesponserde hem duurder maken. Ook het feit dat ze in UK niets moeten hebben van goedkope bollen of ze nu goed zijn of niet.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

04-05-2007 21:30

Henk ter Maat schreef:Bij het rollen speelt meestal Halo of Flies een partijtje mee..en daar hoef ik nooit lang op te wachten, vind het wel een goed teken.

http://www.last.fm/music/Alice+Cooper/_/Halo+of+Flies

Hans, wanneer het maar "opvallend" voor die vliegen is, dan zit je goed.
Probeer hetzelfde nu ook eens te bereiken met welke flavour dan ook, gaat je niet lukken.. 8)


klopt henk!
niet met een flavour, maar er zijn goedjes in de catagorie hydrolisaten die wel deze effecten geven 8)
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

05-05-2007 00:35

Wat gebruik je dan? Eialbume is eigenlijk toch ook gewoon ei. Ben benieuwd wat ze in de bollen van Dynamite Baits stoppen. Ze zeggen dat ze zo verse producten maken dan ze geen eieren of flavours nodig hebben.

Mijn voorkeur gaat ook naar natuurlijke producten en geen flavours, toch moet een bol aantrekkelijk zijn.

Wat gebruiken ze dan, of is dit een geheim?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-05-2007 22:17

Euhhh catagorie hydrolisaten??

Hydrolysaat
Door de zuurgraad te veranderen en het toevoegen van enzymen,
stoffen die de eiwitten kunnen splitsen, worden de eiwitten als het ware
voorverteerd. Er ontstaan dan mengsels van losse aminozuren, stukken
van twee en drie aminozuren en grotere eiwitten(delen). Deze mix wordt
hydrolysaat genoemd. De meest gehydrolyseerde eiwitvorm bestaat uit
alleen losse aminozuren.
Bij het kapotmaken van de grotere moleculen, verliest een eiwit ook
bijvoorbeeld de eigenschappen die de afweer ondersteunen. Aminozuren
uit hydrolysaten worden sneller opgenomen dan uit het eiwit dat nog
intact is. Hydrolysaten zijn vaak bitter van smaak.

Weinig flavour-effect dus..
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 08-05-2007 21:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-05-2007 22:24

Ei albumine is alles behalve gewoon ei.
Groet'n Henk..

still growing Old.
K. van den Herik

08-05-2007 07:51

Speltip 1:

Als het duur is, zal het ook wel goed zijn.

Speltip 2:

Met de duurste ingredienten vang je op een klote stek ook nix

Speltip 3

Met een tovobal vang je op een goede stek wel

Speltip 4
met sommige ingredienten kan je op een goede stek meer vangen dan met een tovobal
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

08-05-2007 16:42

Maar in de nieuwe Dynamite Baits zit helemaal geen ei in. Vraag me af wat ze dan gebruiken of is dat nog een groot bewaard geheim?
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

08-05-2007 17:57

Coen Aarts schreef:Maar in de nieuwe Dynamite Baits zit helemaal geen ei in. Vraag me af wat ze dan gebruiken of is dat nog een groot bewaard geheim?


Komt door de eiwit die al in de vismeelen zit, dat stolt en bind de boillie
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-05-2007 18:21

Kenny Willems schreef:
Coen Aarts schreef:Maar in de nieuwe Dynamite Baits zit helemaal geen ei in. Vraag me af wat ze dan gebruiken of is dat nog een groot bewaard geheim?


Komt door de eiwit die al in de vismeelen zit, dat stolt en bind de boillie


Fout!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

08-05-2007 18:45

Weet je het dan wel Henk?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-05-2007 21:17

O.a.:

Arabisch gom.
Toepassingen

Voordat synthetische lijmsoorten ontdekt waren, werd Arabische gom gebruikt als lijm, bijvoorbeeld voor postzegels.

Arabische gom wordt als medium gebruikt bij plakkaatverf (gouache) — daarbij verhoogt het de glans van de verf, die van zichzelf erg dof is — en als bindmiddel bij aquarelverf, waarbij het typisch geheel door het aquarelpapier geabsorbeerd wordt, zodat er geen brosse verffilm ontstaat en de pigmentkorrels het papier direct kunnen kleuren. Ook Oost-Indische inkt is vaak gebaseerd op Arabische gom.

Arabische gom wordt in voedingsmiddelen als additief gebruikt, namelijk als verdikkingsmiddel, emulgator en stabilisator, bijvoorbeeld in kant en klare desserts, in dranken, in marshmallows en soortgelijk zacht snoep en in kwaliteitsdrop. De toepassingen lijken op die van gelatine, maar Arabische gom is ook door vegetariërs te eten. Het heeft E-nummer 414 en is het enige additief met het EKO-keurmerk.

De stof wordt ook in cosmetica en in medicijnen gebruikt.

Geschiedenis

Arabische gom werd 5000 jaar geleden al als bindmiddel gebruikt door de oude Egyptenaren.

In Nederland wordt Arabische gom sinds mensenheugenis gebruikt in drop. Men denkt zelfs dat het woord drop afkomstig is van de drop of druppelvorm die Arabische gom kan aannemen als het uit de beschadigde bast druipt. Tijdens de oliecrisis in 1973 ontstond er in Nederland naast een tekort op aardolie ook een tekort aan Arabische gom. Fabrikanten zijn toen overgestapt op het goedkopere gelatine en gemodificeerd zetmeel en (later) op xanthaangom. Alleen in traditionele drop wordt nog Arabische gom toegepast.

Oh ja Coen, deze verdikkingsmiddelen zijn ook wel geschikt..
Food-Info.net> E-nummers > E1400-1500
E1400- E1500 Gemodificeerde zetmelen



Nummer


Naam


Functie

1400


Dextrine


Verdikkingsmiddel

1401


Zuur-behandeld zetmeel


Verdikkingsmiddel

1402


Alkali-behandeld zetmeel


Verdikkingsmiddel

1403


Gebleekt zetmeel


Verdikkingsmiddel

E1404


Geoxideerd zetmeel


Verdikkingsmiddel

E1410


Monozetmeelfosfaat


Verdikkingsmiddel

1411


Dizetmeelglycerol


Verdikkingsmiddel

E1412


Dizetmeelfosfaten


Verdikkingsmiddel

E1413


Gefosfateerd dizetmeelfosfaat


Verdikkingsmiddel

E1414


Geacetyleerd dizetmeelfosfaat


Verdikkingsmiddel

E1420


Zetmeelacetaat


Verdikkingsmiddel

1421


Zetmeelacetaat


Verdikkingsmiddel

E1422


Geacetyleerd dizetmeeladipaat


Verdikkingsmiddel

1423


Geacetyleerd dizetmeelglycerol


Verdikkingsmiddel

E1440


Hydroxypropylzetmeel


Verdikkingsmiddel

1441


Hydroxypropyldizetmeelglycerol


Verdikkingsmiddel

E1442


Hydroxypropyldizetmeelfosfaat


Verdikkingsmiddel

E1450


Zetmeelnatriumoctenylsuccinaat


Verdikkingsmiddel
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-05-2007 21:35

Weer eens lekker bezig die Henk :o :o : :lol: :lol: