hulp gevraagd:


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

25-10-2005 18:51

vandaag voor het eerst met mijn vriendin samen gaan kokkerellen met als doel een kilo-tje boyleys draaien. nu heb ik echt nog wel een paar vraagjes.

vanmiddag 50/50 2,5 kilo upc basismix samen met lever poeder gekocht ook van upc. 500g van deze mix moest je samen kneden met 6 eieren hoorde ik bij vlemmix, samen met een theelepel van het lever poeder uit een wit potje. moet aan deze mix nog water en zout toegevoegd worden en zo ja hoeveel op 500g

ook hoor ik van de ene persoon dat hij zijn boileys laat drogen en de ander kookt ze echt, wat mij ook de bedoeling lijkt. hoelang moet je ze precies koken of is het laten drogen van deze ucp mix beter?

ook heb ik eens in de kast gekeken wat er bij ons nog aan kruiden stond, en er sotnd ook nog een potje sambal dit is natuurlijk ook weer een hele apparte smaak opzich en zal ook wel werken op mijn dressuurputje. heeft iemand hier een reccept van dat je makkelijk met een basismix kan combineren.

alvast bedankt,

Mark
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-10-2005 18:59

Boilies het woord zegt het al, koken.
Je brengt water aan de kook en doet er een aantal bolletjes deeg in.
Zodra de bolletjes gaan drijven laat je ze nog eventjes doorkoken en je haalt ze met een schuimspaan oid uit het water, je brengt het water weer aan de kook en herhaald de vorige stap.

Drogen, je laat de boilies minimaal 1 dag drogen niet bij de verwarming zetten dan gaan ze scheurtjes krijgen.

6 eieren per pond is wel veel ik ga altijd uit van 8 eieren per kilo en eventueel water toevoegen tot je een goed kneedbaar deeg hebt.

Ik zou eerst nog geen toevoegingen meer gebruiken eerst maar eens zien dat je mooie boilies kunt fabriceren.
Niet direct de hele meuk opdraaien maak eerst maar een pond klaar en zie dan weer.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

25-10-2005 19:31

Verfrissende antwoord Douwe.
Mijn hoofd begon al te draaien door die andere topic...

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Plaats reactie