pellets ?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

21-10-2005 23:07

VRAAGJE ?

Zijn er mensen die goede ervaring hebben met het voeren van pellets ?
Ik vang nl. niet anders dan brasem,brasem en nog eens brasem op een voerplek van pellets.
Ik heb verschillende soorten gebruikt op verschillende waters maar krijg niet anders gevangen dan brasem,brasem........ :-?
Ik gebruik ze nu nog allen tijdens het witvissen en dan doen ze het best,een paar handjes door het voer doet wonderen.
Vraag me af of er meer mensen zijn met deze ervaring omdat ik toch ook veel succesverhalen lees over het voeren met pellets.
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

22-10-2005 00:39

Welke Pellets gebruik je...?
ik vis zelf weleens met vismeel pellets met een diameter van volgens mij 22mm en een centraal gat.
op de wat kleinere putjes een absoluute killer (geld natuurlijk niet voor ale kleine watertjes)
Maar op het kanaal was het een drama de eene brasem na de andere maar ho maar geen karper.
Maar je kunt deze pellets ook malen en daar weer een boilie-mixje mee gaan maken zodat ze wat minder brasem gevoelig worden en je toch ook gewoon met pellets kunt voeren 1 ding weet ik zeker karper lust hem wel maar witvis laat hem zeker ook niet liggen dus ik zou pellets aleen gebruiken om te voeren of er moet niet een groot witvis bestand op het water zitten.

Mg Gerrit

Als je niet weet welke pellets het zijn moet je het ff zeggen maak ik ff een fototje.
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

22-10-2005 01:15

Gerrit,
Ik heb verschillende soorten pellets gebruikt,vismeel(kleine korrels,20mm) hennep(cillindervormig) en ik heb nog wel meerdere soorten geprobeerd maar elke keer hetzelfde verhaal.
Ik heb ook wel met een 20 mm boilie op een voertapijtje met pellets gevist maar daar heeft een beetje brasem ook geen moeite mee.
Ik ben er ook wel van overtuigd dat de karper er verzot op is maar ik heb het idee dat ze er gewoon niet aan te pas komen.
Op de meeste wateren zit natuurlijk ook meer brasem,blei en voorn dan karper.
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

22-10-2005 01:46

Ik maak niet zo vaak gebruik van pellets maar als ik ze gebruik dan is het niet zo dat ik er mee voorvoer maar gewoon als ik op een bepaald water of bepaalde stek neerplof zeg maar.
Als ik pellets gebruik zijn het meestal de 12 mm baitfeed pellets van Attractor range(Distributed By Carp Tackle Holland) maar als de watertemperaturen relatief hoog liggen wil ik nog wel eens grotere gebruiken.
Als ik ze gebruik maak ik altijd een voerplekje met die pellets waar ik dan met een wat grotere vismeelknikker op vis.
Heb zo ook al een aantal brasems mogen landen maar het merendeel was toch zekers karper.
Dus om te zeggen dat het een ware brasemkiller is,in mijn ogen niet :wink:


Mvg...en vang ze!!!
michael van de boom
Berichten: 112
Lid geworden op: 30-01-2004 19:17
Locatie: Didam
Contacteer:

22-10-2005 08:59

Eey kerol

Ik gebruik meestal pellets voor in de spod.

dan maak ik een mix van

hennep
diverse soorten pellets in mm
en koipellets (groene)
en een heel klein beetje mais

dat voer ik dan met de spod en ga er met een pop-up je op vissen
zijn al mooie visjes vanaf gekomen.

succes

michael
laat je swingers maar swingen :-))
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

24-10-2005 11:26

ik heb vrij goede ervaringen met het vissen van pellets.
maar we zorgen ervoor dat de brasum zich eigen goed volvreed voor dat we gaan vissen.
je heb daarvoor goedkope oplossingen voor.
pak eens 25 kg varkensbix.géén biggenbix.
of probeer paarden brokken.
pakdeze voeders met soja ipv eiwit.
want je pakt hey dubbel.de brasum vreet zich vol en wat er ligt eet de karper op.
dus je creeërt als het ware een voerplek.

dit hou je driedagen vol.en vissen maar.eerst zal er nog wel een brasum komen maar die zitten zo vol dat de karper snel volgt
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-10-2005 11:49

Michael, waarom een pop-upje erop vissen?

Heb je liever niet iets op de bodem...tussen al het andere voer dat OOK op de bodem ligt.

Ik wil proberen om op die spodmix van verschillende soorten/formaten pellets, mais en hennep en spul ook met pellets te vissen, of met 1 maiskorrel.
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

07-11-2005 17:08

ik vis ook met pellets en heb nog maar een paar brasems gevangen maar het over grote deel was karper. het licht er aan met welke milimeter ik vis met 22 mm en maar 1 brasem van 52 cm. met kleinere had ik wel last van brasem. gewoon blijven proberen
Plaats reactie