vraagje


Plaats reactie
marco popo
Berichten: 31
Lid geworden op: 24-06-2002 02:00
Locatie: belgie(genk)

18-08-2002 11:02

mag men bollies voor een 2 de keer invriezen ???
dus als ze gekookt zijn en gedroogd en ingevroren en dan gaan visse en dan heb je er nog over en dan weer invriezen .
mag dat???

groetjes
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

18-08-2002 11:24

Daar raken ze sneller bedorven van (waarom weet ik niet precies) Als dat met ons voedsel niet kan, dan kan dat denk ik met die van de karper ook niet. je kunt ze nog wel een paar dagen in de koelkast laten liggen in een dichtgeknoopte plastic zak Of je laat ze gewoon los nog ff liggen , dat kan ook nog wel en paar dagen...

Sjoerd
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

18-08-2002 12:02

Marco,

van wie zou dat niet mogen? Ik doe het gerust hoor. Als alles goed is zijn die boilies pas bedorven als de vis ze uitgescheten heeft :smile:

groet,

Hans
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

20-08-2002 10:10

Je kunt ze ook in een vergiet of zeef gooien en daar dan wat keukenzout overheen strooien. dit zet je dan in een emmer zodat het vocht weg kan.
Als het goed is worden de boillies dan steeds harder door het vochtverlies, zonder te gaan schimmelen. Zelf ga ik hier dan altijd mee voeren maar m.b.v. een boortje kun je ze ook op het haartje zetten.

Elke dag wel wat omschudden i.v.m het uittredende vocht.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjaak Brandsma op 2002-08-20 10:11 ]</font>
henk de boer
Berichten: 50
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: meppel
Contacteer:

22-08-2002 08:46

hoi marco, ik heb 2 redenen voor je

1e reden :

als je de boilies uit de diepvries haalt hebben ze toch weer een bepaalde vochtigheid, zoniet dan absorberen ze wel weer enig vocht( vooral s'nachts). als je ze dan weer gaat invriezen ontstaan er ijskristallen die de structuur van de boilie als het ware kapot maken, daardoor zullen de boilies eerder uiteen vallen. je zou ze dan kunnen gebruiken om een voerplek aan te leggen.

2e reden :

bij het bereiden van voedsel komen altijd bacterien te pas. nu wordt weliswaar de boilie wel gekookt, maar vaak te kort zodat de bacterie niet volledig gedood wordt.
als de boilie dan de diepvries ingaat gaat de bacterie in de ruststand, maar begint zich weer te vermenigvuldigen zodra de temperatuur weer aangenaam voor hem is. en als het zomers dan een graad of 25 is, is dat de ideale temperatuur om je boilie snel te laten bederven of s'nachts met wat vocht erbij schimmelen.




_________________
at your service !!
asalaam aleikum !!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: henk de boer op 2002-08-22 08:48 ]</font>
Plaats reactie