Bloedmeel.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

25-09-2005 21:04

Mensen,

ik heb gisteren een zak bloedmeel aangeschaft, omdat ik graag donkere boilies wil draaien.

Nu heb ik eens informatie opgezocht via de zoekfunctie, maar het viel mij op dat dit soms nogal tegenstrijdig is.

De ene zegt dat het een goede geur afgeeft, de andere zegt dat het de boilie afstopt, zodat de attractors vasthoud en niet laat uitlekken.
Er werd gezegd dat het wel goed uithard.
Dan word er gezegd dat je er veel van kan toevoegen en de ander zegt weer dat je maar maximaal 10% ervan kan toevoegen.

Nu was mijn vraag wie er ervaring heeft met bloedmeel (graag ook in de winter) en wat de eigenschappen van bloedmeel zijn.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen hiermee, want ik begon nogal te twijfelen.

MVG Denny
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-09-2005 11:16

Hoi Denny,

met bloedmeel in je aas zijn zeker wel karpers te vangen.

Het hard inderdaad erg goe uit, zoals ei albumine doet. 10% is wat veel. Als je je bollen donker wil maken is 2,5% al erg effectief. 5% als je ook een harde bol wil.

Kewa voedingswaarde en aminozuurpatroon is hert een ramp. Genbruik er dus wel degelijk een goede eiwitleverancier naast, zoals vismeel.

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

27-09-2005 21:17

Mitsz,

hoe zit het ermee als ik het in de winter wil gebruiken?
Gebruikersavatar
Marco Kroez
Berichten: 207
Lid geworden op: 19-10-2005 11:00
Locatie: merkelbeek

19-10-2005 11:32

ik heb bloedmeel in een fijne mix gebruikt. dit was absoluut geen succes. de bollen zagen er zo slecht uit dat ik ze meteen in de container heb gedumpt.

het bloedmeel is egt een vieze gebreurtenis met draaien. geen aanrader.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

19-10-2005 17:11

Marco,

je geeft aan dat bloedmeel geen succes is, maar je hebt je bollen direct in de kliko gedumpt.....hoe weet je dan dat ze slecht zijn?

Denny,

ga het gerust gebruiken, maar overdrijf het niet. Het voordeel (in theorie) van bloedmeel tov van ei-albumine, is dat bloedmeel minder spijsverteringremmende stoffen bevat en een stuk goedkoper is.

Het aminozuurpatroon is echter een regelrechte ramp, dus je begrijpt 't al.

Ik ken voldoende ervaren aasknutselaars, die er graag mee werken.... :wink:

vang ze..... Mitsz
Gebruikersavatar
Marco Kroez
Berichten: 207
Lid geworden op: 19-10-2005 11:00
Locatie: merkelbeek

20-10-2005 21:22

ik wist niet zeker of ze slecht waren. maar zonder vertrouwen vissen is het slechtste wat je kan doen. dan hing er aant einde toch weer een ander op. groetjes marco
Plaats reactie