Behoud van boilies tijdens sessie -> Hoe doe je dat?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis van Tol
Berichten: 31
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

16-08-2002 00:41

Beste collega's,

Half september ga ik 1 tot 2 weken vissen in Frankrijk. Ik ga o.a. zelfgedraaide boilies gebruiken. Ik heb echter (uiteraard?) geen vriezer bij me. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik mijn boilies het beste kan verpakken en/of hoe ik er ter plekke mee moet omgaan om te voorkomen dat er na een aantal dagen spontaan paddestoelen op beginnen te groeien?

Of is de enige mogelijkheid om mijn spullen mee te nemen en op locatie een ballendraaierij te beginnen?

Bij voorbaat dank voor de reacties

Mvg,
Dennis
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

16-08-2002 01:07

probeer eens wat zout in je boilies te doen! hierdoor worden ze langer houdbaar!

Hoe je ze moet verpakken weet ik ook niet? misschien moet je een koelbox meenemen met koelelementen ! maarja dat helpt maar voor korte tijd!

volgens mij bestaan er ook van die tupperware doosjes die echt goed vacuüm zuigen!

suc6
Just another carp fisher.......
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

16-08-2002 07:30

Gewoon een boilliebag (of iets wat er op lijkt (een tas met mazen erin) in een boom hangen. Ik gebruik 3 tassen van Fox, gaat elke bijna 10 kilo in. 1x per dag even opschudden.. Ze worden wel erg droog maar dat deert mij niet, haakaas boillies draai ik dan elke dag opnieuw, vers...

Martin
Arjen Lans

16-08-2002 08:20

Wat Martin zegt klopt en werkt heel goed.

Wij conserveren de boilies in zout. Laag boilies in de emmer, laag zout er omheen, laag boilies, enz. Je hebt aardig wat zout nodig, maar deze kosten zijn marginaal in verhouding tot de overige kosten. Wel voordat je er mee gaat vissen je boilies even afspoelen. Twee weken Frankrijk is geen probleem.

Arjen
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

16-08-2002 09:39

Arjen,

Ik zou ze juist niet afspoelen... Gaat een hele positieve werking van zout ui..

Maar de manier waarop Arjen het doet doe ik het ook. Na een dag of 8 zijn de boilies dan binnenin wel knal en knal hard.

Vr.Gr.

Bertil
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

16-08-2002 15:29

Dennis.

Zoutkan, suikerkan, koffiekan, zakken kan.
(welke hoort er in het rijtje niet thuis?).
:grin:

Vacumeren in porties (bij de slager) met evt. een flinke scheut melasse erbij werkt ook perfect. Daarna invriezen tot voor vertrek en gewoon ongekoeld meenemen.
Perfect.

Succes,

Mike
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

16-08-2002 15:45

Ik neem mijn boilies altijd diepgevroren mee. Een week voor vertrek gaat de vriezer op zijn koudste stand. Bij de meeste vriezers is dat -28 graden celcius. Bij de hengelsport zaak haal ik dan een aantal piepschuimboxen. Je weet wel waarin vers aas wordt geleverd bij de betrefende hengelsportzaak(meestal kan je ze gratis krijgen). Vlak voor het vertrek gaan hier de diepgevroren boilies in en worden de boxen dichtgetaped.

Op de plaats van bestemming( meestal Zuid-Frankrijk) zijn de boilies allemaal nog gewoon bevroren. Het spul gaat in een net en wordt vervolgens in een boom gehangen.
Je kan ze op deze manier de hele sessie goed houden. Houdt ze wel uit de zon want dan kunnen ze gaan scheuren. Ze worden op het oog knalhard maar dat "probleem" is in het water snel opgelost hoor.

Je kan ook gewoon droge mix meenemen en elke dag een kilootje of 2 a 3 wegdraaien. Is zo gebeurd(80% van de tijd liggen de meesten toch gewoon op hun luie re...) en je hebt altijd "echt" vers aas bij je.
Gebruikersavatar
Dennis van Tol
Berichten: 31
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

20-08-2002 01:01

Hartstikke bedankt voor jullie reacties; ik ben er zeker van dat mij niets meer kan gebeuren. Op het gebied van aas dan...

Mvg, Dennis
Plaats reactie