Het Topic, Wat zou der op de verpakking moeten staan.


Voedingswaardes op Verpakking vermelden

Ja
49
88%
Nee
7
13%
 
Totaal aantal stemmen: 56
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2005 21:12

Mensen door de drukste topic van het moment is mijn interesse gewekt.
Namelijk kwam er daar de discussie van vermelding van inhoud op de aasverpakking.
Ik zie dat wel zitten om te gaan realiceren.

Nu mijn vraag aan jullie, Wat zou der op moeten staan vinden jullie ?

Barst Los, maar wel op een normale manier Aub zodat we het een schone topic houden !

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2005 21:52

Mensen ik zie in de poll dat er sommige al hebben gestemmd zou leuk zijnn al diegene ook nog wat erover vertelden waarom ja en waarom nee.

bedankt

greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

01-09-2005 22:00

Waarom niet? Voor die vissers die er belang bij hebben is het mooi dat het erop staat. Kun je producten met elkaar vergelijken en zo je voorkeur uitbrengen naar het een of t ander. Misschien zijn zo wat meer vissers ook geneigd om de ching ching kermisballen te laten voor wat ze zijn en te kiezen voor een kwalitatief betere boillie. Zou ook leuk zijn om te vermelden hoeveel conserveringsmiddel erin zit.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2005 22:02

Ik heb deze topic geopend met het oog voor freezerbaits.

Dus niet voor ready mades ..
Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

01-09-2005 22:05

Ook dan is het leuk en nuttig om te kunnen vergelijken tussen de verschillende merken. Aangezien het aanbod aan verschillende merken freerzers al aardig groot is kan het zeker een hulp zijn bij het kiezen denk ik.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2005 22:08

Inderdaad rick daarom ben ik zelf ook erg sterk aan het nadenken om dat te gaan doen.
Ik bekijk het zo van dat als ik zelf niet zou zijn gebonden aan een Freezerbait Firma en ook consument zou zijn, dan zou ik dat zelf erg fijn vinden om te weten waarmee ik vis.
Vooral kwa voedingswaardes .

Greetz daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

01-09-2005 22:16

Daniel. Goed idee, alhoewel het natuurlijk raar blijft dat geen enkele fabrikant het tot nu toe in de praktijk heeft gebracht :o
Tis natuurlijk een hele slimme actie, want zo kan je als 'EA' visser of juist iemand van de vettere mixen precies zien wat en waarmee je voert. Zo hoef je niet meer af te gaan op de naam van een specifieke boilie (bijv. Oily mofo's of Bigass Fibre :lol: ) maar kun je je freezerbait kiezen naar jouw wensen.
Met ondanks alle moeite nog steeds zelfdraaiende groet'n,

Daniel :wink:
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

01-09-2005 22:17

En natuurlijk zullen karpervissers freezers inzetten bij voercampagnes, dan is het ook niet verkeerd om te weten wat de voedingswaarde is.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2005 22:18

Oke Daniel en Rick,

Maar waat vinden jullie dat er nou allemaal op de verpaking zou moeten staan ?


Greetz daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

01-09-2005 22:23

Een beetje de uitdraai van een EA berekening volgens het programma karpervoer, alleen dan in een taalgebruik dat alle "wat minder geobsedeerde vrienden" ook kunnen begrijpen. Dus de voedingswaarden onderverdelen in koolhydraten, vetten enz. en ook vermelden of zo'n boilie nou een instant, of juist lange termijn boilie is.

Mvg. Daniel
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

01-09-2005 22:25

Zou het idd wel interssant vinden om de voedingswaardes op de verpakking te kunnen lezen, maar minstens zo belangrijk zijn de ingredienten ;)

Maar dat zal er wel nooit van komen :D
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

01-09-2005 22:26

En dat hoeft niet perse in 2 decimalen achter de komma :wink:

Zoals Daniel al zei zaken als koolydraten, vetten, eiwitten... vezels, energiewaarde, suikers misschien. Heb er niet zo heel veel zicht op. Zoiets dacht ik.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2005 22:27

Nou Bart, ik ben er sterk over aan het nadenken, maar kann moeilijk het hele recept op de verpakking plakken ingredienten zou wel kunnen want zonder de juiste verhoudingen ken je weinig.

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2005 22:27

Ik zal graag op de verpakking willen zien op welke datum het geproduceert is en een houdbaarheidsdatum.
Maar dan wel dusdanig dat hiermee niet gesjoemeld kan worden :) (Stickers zijn b.v. eenvoudig te verwijderen)
gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2005 22:30

Hans, Zelf ben ik meer gefocused op de particuliere markt!

Dus rechtstreeks naar de klant toe zonder tussenhanndel dus de stickers zullen altijd de echte zijn.

Maar we beginnen ergens te komen:D

Leuk !

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

01-09-2005 23:11

ik denk zelf dat dat bewust achterwege wordt gelaten
omdat dan veel makkelijker achterhaald kan worden op wat voor waardes je beter kan vangen............
Jan Jongen
Berichten: 97
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: Zwijndrecht, Nederland
Contacteer:

01-09-2005 23:21

Hallo Daniel,

Een opsomming van de gebruikte ingredienten zou denk ik wel voldoende zijn ,vermelding van de voedingswaarde ...tsja in een vismeel bol zal op deze manier wel je gebruikte % vismelen in de receptuur te herleiden zijn , bovendien zal het vet % wellicht hoog uitvallen, ik krijg zelf niet zulke hoge cijfers van EA voor mijn vismeelbollen :)

Ik denk dat je als op Nutrabaitsachtige wijze je ingredienten opsomt (zonder vage vermeldingen als triggapowder :) je al een eind komt.

Heb net eens zitten kijken op je website, er zitten schijnbaar "nuttige" ingredienten in de freezers :) niets om je voor te schamen zou ik zeggen als fabrikant, als je kwaliteit biedt zoals je pretenteerd, zou je dit de consument zeker niet moeten onthouden. Mocht je een trend zetten voor de concurrentie dan ben ik benieuwd wat ze op de zakken gaan zetten :)

Houdbaarheid/produktiedatum vermelden voor freezers lijkt me niet zo relevant, omdat de doorloopsnelheid bij kleine firma's vaak hoog is en lange "dure" opslag in de vriezer niet aan te raden is..

Affijn, suc6 met je marktonderzoek, het is een schitterend medium om er als serieuze fabrikant achter te komen wat we als vissers willen/wensen.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2005 23:23

Jan,

Wil je bedanken voor je moedgevende reaktie.

BEDANKT ! :)

Groetjes Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Jan Jongen
Berichten: 97
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: Zwijndrecht, Nederland
Contacteer:

01-09-2005 23:26

mmm... wie oh wie is die andere die dus NEE zegt tegen voedingswaarde vermelden ?
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2005 23:27

Ja Dat vraag ik me dus ook al af !

:)
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-09-2005 23:48

wat is voedingswaarde?

Bij mij staat er keurig op wat er in zit

Crude ash max. Phosphorus maxEnergy calculation
Gross energy kcal Metabolisable energy kcal

snap het toch niet
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

02-09-2005 08:15

Daniel Legrand schreef:Nou Bart, ik ben er sterk over aan het nadenken, maar kann moeilijk het hele recept op de verpakking plakken ingredienten zou wel kunnen want zonder de juiste verhoudingen ken je weinig.

Greetz Daan


Idd Daniel, de juiste verhoudingen gaat het om, maar je krijgt op deze manier toch een goede indruk van de samenstelling.

Maar boiliefabrikanten die een crap-bol draaien met 90% soja en griesmeel zullen dit uiteraard niet zo snel gaan doen....
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-09-2005 08:55

Daan,

Kan em niet voorstellen dat je je hel mix op de evrpakking laat zeggen...
Weg jaren van onderzoek en investeren, niet dan?


Lijkt me niet vesrtandig voor de kleinere freezerfabrikanten, zoals jij en Mitsz...

Je hebt er jaren over gedaan om bepaalde mixen te draaien en dan ga je niet j eigen mix op de verpakking zetten, zelf geef ik mijn mix ook niet zomaar prijs aan de eerste de beste.
Er zijn maar 3 mensen die mijn mix weten, en daar bllijft het ook bij.

Wat wel op de evropakking zou kunnen/moeten staan is idd de productiedatum en 'te gebruiken tot'...
Want ook freezers hebbebn niet het eeuwige leven in de vrieskist, de kwaliteiot gaat echt achteruit!

In de hengelsportzaak waar ik wel eens kom staat ook een vriezer met freezers (logisch..., duh!) maar daar liggen al ruim een jaar dezelfde freezers in, wel met 590% korting...
Al krijg ik het gratis, ik zal het nooit aan mijn hair knopen!

Je kan wel op je verpakking zetten wat voor voedingswaarden erin zitten, maar dan nog... de meesten weten dan nog niet waar ze aan toe zijn.
Wel kan je op je verpakking beschrijven wat voor ingredienten erin verwerkt zijn, zonder de preciese productnamen te vermelden, als je het hebt iover soja...
Weet je hoeveel soja producten er zijn...
Arcon F, Arcon G, Lecithine 50, lecithine 98, ontvet, schroot, flakes ontvet, volvette soja, enz...
De ene heeft een betere voedingswaarde dan de ander, de Arcon G is vele malen beter dan de schroot... Maar dat lijkt me logisch.

Weet je hoeveel fabrikanten van boilies om schroot vragen...?
Daar betalen ze 10 cent per kilo voor, maar dan heb je wel pure bagger in je mix...

Geef gewoon aan wat voor soja je gebruikt (even als voorbeeld, voor het geval je soja in je mix hebt) en laat gewoon weten wat voor product het is, zonder mooie verkooppraatjes erop te schrijven...

Eerlijkheid duurt het langst!

Groenten!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-09-2005 08:56

Jan,

Zelf van EA krijg ik een 10 voor mijn mix in het najaar, 9,8 voor de winter...

Niet dat ik er enige waarde aan hecht, want EA heeft niet in alles gelijk, maar dat is weer een ander verhaal...
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

02-09-2005 09:28

Gebruik je scharreleieren of
legbatterij eieren of
Viergranen eieren of
ei vloeibaar uit een pak of
eiwit vloeibaar uit een pak
of eipoeder
of koop je struif van de eierhadelaar die door kapotvallen op de grond,breuk in de kist e.d. ingevroren worden en per duizend liter naar belgie gaan en alleen daar nog mogen gebruikt worden voor consumptie
door varkens.

kortom welke eieren

gr Gerrit