Het grote freezerbait topic!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

27-08-2005 14:34

Leute,

De laatste tijd zijn freezerbaits behoorlijk in opmars. En dan heb ik het niet over de bolletjes die we zelf draaien. Nee, ik bedoel de shelf lifes, dus de diepvriesbollen die je bij ontzettend veel verschillende firma´s kunt kopen.

Maar welke moet je nu kiezen? Met die vraag worstel ik zelf al een tijdje, en ik denk, velen met mij op dit board.

----------------------------------------------------------------------------

Dus hier het idee: Wat is jouw ervaring met welke freezers?

- Dus met welke bollen viste je?
- Hoe bevielen ze?
- Hoe duur (goedkoop?) zijn ze?
- Is er een minimum afname?

------------------------------------------------------------------------------

Als nou zoveel mogelijk boarders hieraan meedoen, krijgen we straks hopelijk écht een goed overzicht van wat er zoal te krijgen is, en kan ieder voor zich hopelijk ook de juiste keuze maken.

Dus wacht niet langer, gooi het eruit! Ennuh... voor deze keer mag reclame maken wel :wink:

Gr, Erik!
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

27-08-2005 14:37

Richworth .. 6 mm Strawberry Jam ! ..
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

27-08-2005 14:43

Ik denk dat niemand kan zeggen welke boilie ''het beste'' is. Dat kan ook niemand zeggen omdat er zoveel verschillende soorten, merken en smaken zijn. En er niemand is die ze uittest. Volgens de statistieken zijn de boilies die het meest verkocht worden, tevens de best vangende boilies. Maar veelal is de mond op mond reclame, advertenties e.d ook goed voor wat verkoopcijfers.

Enfin,

Ik gebruik nu een tijdje de boilies van Energie baits. De boilies zijn goed, rond en hebben de vangkracht reeds meer dan bewezen. Verder speelt hierbij een rol dat ik de persoonlijke behandeling tov de wat meer door commercie gedreven bedrijven op prijs stel.

Maar tot dusver vangt een maat van mij ook goed op proline ballen. Het is maar waar je de voorkeur aan geeft. Mijn voorkeur gaat uit naar Energie.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

27-08-2005 14:55

Erik Rozen schreef:1. Dus met welke bollen viste je?
2. Hoe bevielen ze?
3. Hoe duur (goedkoop?) zijn ze?
4. Is er een minimum afname?


Hallo Erik,

1. Ik vis met de Impact Naturel Source. Dit is een zoete en kruidige boilie op basis van een heel vezelrijke mix met een zeer donkere, bruine kleur. Ook zitten er nog wateroplosbare attractors in.

2. Ze bevallen me heel erg goed. Nu kan het zijn dat jij denkt "Ja, dat moet hij zeggen". Nou, ik kan eerlijk zeggen, dat we al een paar keer hebben meegemaakt dat wij zaten te vangen en de rest niets ving. Of dat wij juist meer vingen dan de rest en dat onder verschillende omstandigheden. Dus van goede/slechte stekken was geen sprake. Zelfs op hele lastige stekken, wisten wij heel goed te vangen. Deze boilie heeft gewoon een heel aparte smaak en geur, ik ben het zelf nog nooit ergens tegengekomen. Deze boilies zijn niet te hard en niet te zacht, mijns inziens precies goed. Ook na een nacht in het water smaken deze bollen nog erg goed.
Ik heb een paar jaar terug veel bollen zelf gedraaid en intensief bezig geweest met mijn eigen mixen, maar ik kan oprecht zeggen dat ik er nooit zoveel vertrouwen in had, dan nu met deze bollen van Impact.

3. Ze hebben een hele goede prijs, vooral als je het marktgemiddelde bekijkt. 20 mm'ers kosten 4,25 de kilo en voor 15 mm'ers ligt dit iets hoger.

4. Minimumafname is gebruikelijk bij heel veel bedrijven. Bij Impact ligt die op 5 kilo. Dus dat is heel goed te doen, toch?

Kijk anders eens op de site: http://www.impactproducts.nl
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Walter de Wit
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

27-08-2005 15:00

Premierbaits Aminos GLM 12 en 16 mm met hieraan toegevoegd pineapple flavour en black pepper ess. oil en Solar's candy sweetner.

Perfect ronde boilie, pop-ups zien er identhiek uit en blijven lang (24 uur+) hun drijfvermogen behouden.
Alle flavour en additieven combinaties zijn bespreekbaar bij Premierbaits.

Vis al geruime tijd met hun producten en ben zeker nog niet uitgevist met deze combi.

Walter.

http://www.premierbaits.net
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-08-2005 15:21

Dit topic wordt nu al behoorlijk gekleurd door mensen die merkgebonden reacties moeten geven.
Weinig zeggend en zeker niet objectief te noemen.
Indien men niet met andere merken vist zal men ze ook niet kunnen vergelijken.
Energie timmert goed aan de weg, zo ook Waterland, Pro-Line is al jaren goed bezig, zo ook UCP en Impact op al deze merken zijn grote soms heel grote vissen gevangen.
Om een conclusie te trekken wat je nu het beste kunt kopen zal je niet meevallen.
Oja de bollen kun je het beste vissen met producten van Ashima om ook eventjes mee te doen.
Ik ben niet merkgebonden maar Jan is een aardige vent :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Walter de Wit
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

27-08-2005 20:25

Beste Douwe.

Voordat ik de keuze maakte om met Premierbaits te gaan vissen heb ik meerdere (Engelse) producten van andere merken gebruikt, zowel additieven, kant en klare mixen als shelf lifes gebruikt en kan met een gerust hart zeggen dat je met de meeste goed vis kunt vangen.
Enkel was Premierbaits destijds de 1e firma welke soluble fishproteine in hun mixen verwerkte en een goede rolservice hadden.
Oa deze 2 items hebben mijn keuze doen uitkomen op hun aas en vis al jaren met veel vertrouwen(is dat eigenlijk niet het belangrijkste?) met hun aas.

Heb geenzins verplichtingen naar Premierbaits, betaal gewoon voor mijn aas en geef enkel mijn kijk op de zaak.
Groet Walter.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-08-2005 21:02

- Dus met welke bollen viste je?
- Hoe bevielen ze?
- Hoe duur (goedkoop?) zijn ze?
- Is er een minimum afname?

Nou Erik vooruit dan maar,

* Energy Baits Steranijs
* Pefect
* 80€ per 20 kilo
* Ja
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

27-08-2005 21:14

Heren, dank voor uw antwoorden!

Maar nog even dit:

Het is niet de bedoeling om het beste aas te vinden, want dat is er niet!

Het gaat me er zuiver en alleen om, om een goed overzicht te krijgen. Zo wist ik bijvoorbeeld niet eens van het bestaan van premierbaits af.

En dat bas en Jordy met energiebaits op de proppen komen is hun goed recht. Ik zei toch dat reclame maken mocht! :wink:

Dus als iedereen nu, net als bas en jordy, netjes de vier puntjes wil 'afwerken', gaan we al lekker.

Dus heren - waterlandbaits, pro line, hengelsportwinkelbollen, ocean fresh, nutrabaits, main line, ucp, impact, en ga zo maar door - gebruikers, deelt uw ervaringen!

Gr, Erik!
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-08-2005 22:22

Sja.....

Ik wacht wel evenn vind het leuk om te kijkenn ! :D :D
Laatst gewijzigd door Daniel Legrand op 27-08-2005 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

27-08-2005 22:28

- Dus met welke bollen viste je?
- Hoe bevielen ze?
- Hoe duur (goedkoop?) zijn ze?
- Is er een minimum afname?

1) Eclipsbaitrange - Red'94
2) Super, mijn vangsten zijn vooruit gegaan sinds ik deze boilie gebruik..de vissen krijgen er maar geen genoeg van!
3) Niet duur gezien de kwaliteit van de boilies..
4) Nee..

Voor meer informatie verwijs ik je door naar http://www.eclipsbaitrange.nl, een boilie waar je zeker geen spijt van krijgt..
FCG, Trots van het Noorden!
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

28-08-2005 08:12

Erik,

Ik had het over Impact hè, niet over Energy! :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

28-08-2005 08:21

@ Bas,
Je weet niet wat je mist!! :wink:
live the life you love and
love the life you live ..
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

28-08-2005 12:36

Dát is wederzijds! :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

28-08-2005 12:46

@Daniel,

Komop man, je weet zat van aas, dus jou ervaringen erbij zou tof zijn. Ennuh.... je hebt onderhand wel genoeg gelezen :wink:
Zie btw net dat je ook wel van energy houdt... 8)

@Robin,

Durf je zelf de prijs er niet bij te zetten? Is wel zo makkelijk he....

Eclips Baitrange:
Tussen de €6,- en €7.50 per kilo, met een minimum afname van 2 kilo.


En verder: Excusez moi voor het door elkaar halen van impact en energy... zal het nooit meer doen


Maar momenteel is dit topic inderdaad nogal gekleurd door mensen die (vage) banden hebben met een aasfirma.
Het zou tof zijn als iedereen die gewoon voor zichzelf vist, en dus geheel onbevooroordeeld is, ook zijn ervaringen zou willen posten. Alvast bedankt!

Gr, Erik
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

28-08-2005 13:36

Erik, als je Eclipsbaitrange mailt zijn ook zakjes van 1 kg verkrijgbaar hoor!
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-08-2005 13:58

Ok Eric omdat je het zoo lief vraagt, zal mme dan ook niet inhouden.

- Dus met welke bollen viste je?
- Hoe bevielen ze?
- Hoe duur (goedkoop?) zijn ze?
- Is er een minimum afname?


Ik vis op moment met 2 boilies, de Atlantic Red van Eclips en de Testbol die hopenlijk als alles goed gaatt uitkomt volgend jaar.
(grote verwachtigen in ieder geval)

Nou de bollen bevallen me uitermate goed me vangsten zijn niet gering ! :D
Verder wil ik wel vermelden dat ik gebonden ben met dit bedrijf.
Maar Eric wou dat ik toch even mededeelde dus vandaar.

Duur wat is duur voor kwaliteit.
Tussenn de 6 euro en 7,50 heb je al een boilie met hoogwaardige atractoren die zich maar blijven bewiijzen zoals wateroplosbare ingredienten.
En bij grotere afnames gaan de prijzen nog een sttuk omlaag ook.
In mijn ogen dus kortom waar vvoor je geld.


Verder geld dat waar voor je geld bij de meeste freezerbait producenten.
Zijn er taloze die goed aan de weg timmeren.


Waterlandbaits
Impact Products
Energy
Proline

Nou greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

28-08-2005 14:24

Erik Rozen schreef:- Dus met welke bollen viste je?
- Hoe bevielen ze?
- Hoe duur (goedkoop?) zijn ze?
- Is er een minimum afname?


Afbeelding

Boilie: Ocean Fresh - Oily Crab boilies

Hoe beviel de boilie: Uitstekend.
Zoals bekend vis ik voor Ocean en daarbij vis ik voornamelijk met de shelf life boilies zoals de Oily Crab, Green Lipped Mussel, Red Shrimp & Garlic etc. Echter, wat veel mensen niet weten is dat er ook een freezerbait van Ocean te verkrijgen is in de vorm van de Oily Crab boilie. Ook deze boilie is mij, en vele anderen, uitstekend bevallen en het liefst zou ik met de freezervorm van deze boilie doorgaan, helaas is dit voor mij echter niet mogelijk gezien mijn beperkte opslag capaciteiten.

Prijs: 1kg = 11,50 euro
De prijs van de Freezerbait ligt 1 euro hoger dan die van de shelf life
verkrijgbaar in 15mm, 18mm, 22mm


Afname: 1 kilo
Enkel de freezerbaits wordt per 1kg zakken verkocht en zodoende geen minimum afname. De shelflife versie is ook in zakken van 2,5 kilo te verkrijgen.
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

28-08-2005 16:05

Jij krijgt er vast een zakdoekje bijgeleverd Frank!

MVG

Kwintje
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

28-08-2005 16:38

Welke boilies Frank????
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

28-08-2005 18:56

Ik heb pas een tijdje met pro-line fish peach gevist, heb deze ballen instant gebruikt en vielen gelijk in de smaak, ze hebben een goede hardheid, zijn goed rond en ze vangen.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-08-2005 20:09

TJa :

7.5 € per kg niet duur ?????


Kan je zien dat smaken verschillen. :o
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

28-08-2005 20:18

Vergeleken met Nutrabaits is dat een koopje! :roll:
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-08-2005 20:23

Zijn die vergelijkbaar dan ??


Gr :wink:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-08-2005 20:26

En :

Ik kan mij niet herinneren dat ik op mn 15e voor 16.5 gulden per kg in t water gooide.

Nee dan zou de vis echt duur betaald zijn geweest.

Maar goed ieder zn deel maar weer.