Het grote freezerbait topic!


Plaats reactie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-08-2005 21:43

Ik wens je veel succes Chris (als je maar geen plantaardige eiwitten als alternatief gaat gebruiken want dan kun je je de moeite besparen...) :lol:
Jan Jongen
Berichten: 97
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: Zwijndrecht, Nederland
Contacteer:

31-08-2005 22:16

Mijn eerste freezer kocht ik begin jaren tachtig (conserveermiddelen nog niet uitgevonden ?) ..ritchworth honey moet de eerste beet nog krijgen, aankoop was ingegeven door gemak.
Gemak is ook nu nog steeds de reden voor het kopen van Readys.. wil je wat voeren dan worden het freezers, wordt het veel voeren, dan wordt het zelf maken of zelf samenstellen en laten rollen :)
Met RM en freezers koop je vertrouwen, de verhalen achter de dikke vissen in de folder wordt vaak aan voorbij gegaan, hoe het in de keuken van de aasfabrikant tewerk gaat is in nevelen gehuld, verpakkingen nietszeggend
Zelf maken en samenstellen is flink wat werk, een hele kunst, experimenteren en studie en gezoek om achter de perfecte ingredienten/samenstelling te komen, (die niet bestaat) de ingredienten moet je bovendien ook nog zien te krijgen! Het helpt splinter door de winter bovendien doe je leuke contacten op en blijken er meer van die gekken rond te lopen, slechts enkelen beginnen een bedrijf en blijven hun hang naar perfectie najagen en doen in een bedrijfssituatie nog geen concessies t.a.v. de gebruikte spullen.

Prijzen van topingredienten, liggen vaak belachelijk laag, je moet er alleen wel bij de bron aan zien te geraken, of via iemand die er niet op uit is er rijk van te worden, bovendien moet je er veel van afnemen). Aan de versheid van de gebruikte spullen van de freezerfabrikant hoef je niet te twijfelen die is gewoon goed, helaas is het spul wat duur op de schappen van de winkelier ligt vaak beneden peil qua versheid. Aasfabrikanten die Top ingredienten (LT melen,voorverteerde/wateroplosbare eiwitten enz) gebruiken in hun freezers zijn in Nederland bijna niet te vinden, ik ken er maar 1. In Engeland is het wel anders, maar daar is de visser bereid om flink wat geld neer te tellen voor kwaliteitsfreezers, daar tegenover staat dat er op een andere manier word gevist wat minder aas kost.
Zonder of met weinig kennis van zaken ben je het beste en stukken goedkoper af, als je een freezer koopt bij iemand die kennis van zaken en passie in zijn bol stopt, het zijn toevallig ook degenen die het aasforum kwalitatief zo hoog houden.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

31-08-2005 22:21

Wat zouden jullie vinden van aasfabrikanten die eens op de verpakkingen een ingredientenlijst zetten?

Nutrabaits doet het en het zou voor mij al een reden zijn om voor hun mixen te gaan als ik voor kant en klare mixen zou gaan. Laat staan ready's of freezers.
Elk jaar denk ik er weer aan om wat van hun mixen in te slaan als ik op de beurs van Genk ben. Elke keer vergeet ik het en heb ik er achteraf spijt van. :roll:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Jan Jongen
Berichten: 97
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: Zwijndrecht, Nederland
Contacteer:

31-08-2005 22:30

Hoi Chris,

Ook in de Aquacultuur, is het voer uiteindelijk een compromis, gebaseerd op acceptatie, verteerbaarheid en betaalbaarheid en ondanks de dure research er op gericht om op de lange termijn kostenbesparend te werken. Gebruikte ingredienten voor de gemiddelde karpervisser bijna niet beschikbaar.

groetjes,

RedB
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

31-08-2005 22:36

Aart Lokhorst schreef:Ik wens je veel succes Chris (als je maar geen plantaardige eiwitten als alternatief gaat gebruiken want dan kun je je de moeite besparen...) :lol:


Aart,
Er word toch al behoorlijk moeite in gestoken. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

31-08-2005 23:05

Kevin en geloof jij nou echt dat ze alles erop hebben gezet op hun verpakking ?

kom op vriend word wakker en stop te dromen, ik steek er me hand voor in het vuur dat de helft wat erop staat voor geen meter klopt.

Laat staan de eventuele verhoudingen die erop staan.

Greetz Daan

(Ikzelf moet wel zeggen dat ik eer wat voor voel om dat te gaan doen, om een lijst erop te zetten.maar dat is een ander verhaal) :lol:
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

31-08-2005 23:13

De analyses kun je misschien wel op het lab van onderstaand adres laten doen, 't is in ieder geval in de buurt..:o :lol:


Nijverheidsweg 2
P.O. Box 40
3880 AA PUTTEN
The Netherlands
tel. (31) 341 371 611
fax (31) 341 371 786
http://www.trouw-nutrition.com
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

31-08-2005 23:16

Nee mij niet gezien Henk,

Ligt zowiezo niet in mijn aard om erachter te willen komen wat concurenten gebruiken.
Ik hou de spanning er zelf wel in, om te vinden wat ik wil.

Greeetz Daann :D
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Chris Gabriele

31-08-2005 23:28

Aart,

Uiteraard niet plantaardig.
En bij komstigheid is betaalbaar en wateroplosbaarheid is aanwezig.
Zoniet dan kan ik altijd nog visbouilion erbij gooien, amino's en zout.

Kevin,

Een fabrikant kan alles op een verpakking zetten wat hij wilt.
Zoals Aart al zei, er is geen controle, geen wettelijke bepalingen.

RB,

Als ik je mag citeren:

Zonder of met weinig kennis van zaken ben je het beste en stukken goedkoper af, als je een freezer koopt bij iemand die kennis van zaken en passie in zijn bol stopt, het zijn toevallig ook degenen die het aasforum kwalitatief zo hoog houden.

Ik vind dat je gelijk hebt, de ingredienten die deze gebruiken zijn top.
Zeker voor druk beviste wateren.

gr Chris.
Chris Gabriele

31-08-2005 23:30

Henk,

Weet je wat het kost om iets te laten analyseren? :evil:

gr Chris.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

31-08-2005 23:34

Ongeveer Chris,

Maar Daniel hoeft toch niet de producten van de concurrent te laten analyseren!??

Wanneer hij nu begint met zijn eigen productanalyse, kan de concurrentie toch onmogelijk achterblijven.. :lol: :lol: 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

31-08-2005 23:38

Hoe bedoel je dat henk??
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-08-2005 23:44

Henk, ik ben en blijf cynisch t.a.v. allerlei fraaie omschrijvingen m.b.t. boilies door fabrikanten. Als ik zie hoeveel geld sommige grote viskweekbedrijven gestopt hebben in research om uiteindelijk over voer te kunnen beschikken dat en aan de gestelde eisen voldoet en ook nog economisch gezien bruikbaar is dan wordt je helaas nog cynischer t.a.v. termen (om maar een voorbeeld te noemen, is niet persoonlijk bedoeld, maar las ik toevallig net als laatste) als High Quality Carpfood en soortgelijke teksten. Als iedere boiliefabrikant alle gebruikte ingrediënten en de verhoudingen daarvan op de verpakking zou zetten blijft er van al die blablabla niets over t.a.v. wat werkelijk gezond is om te eten voor b.v. karpers. Dat er karper mee gevangen wordt is een heel andere zaak en heeft in veel gevallen totaal niets met 'quality' te maken. Met nep bollen als fluo's worden in totaal gezien ook heel veel karpers gevangen :lol:
Chris Gabriele

31-08-2005 23:52

Henk,

Een eigen product analyse maken is niet moeilijk.
Maar wat jammer is dat als bv de twee aas firma's die op het board actief zijn dit doen de concurentie ook kan beschrijven wat erin zit.
Jammer is dat er dus geen controle op is.

Heel simpel, ik ga mixen verkopen en schrijf gewoon op wat mij goed lijkt te verkopen ;-)
Niemand die het controleerd ;-)

Voor mij zegt een product analyse erg weinig, het is dat ik weet dat de 2 firma's die op het board actief zijn ingredienten gebruikt die wel erg interessant zijn.

gr Chris.
Chris Gabriele

01-09-2005 00:03

Aart,

Ik ben het niet helemaal met je eens.
Karpers vangen, daar gaat het om lijkt mij.
Zelfs crap boilies kunnen goed ingezet worden en hebben voedingswaarde.

Bijna alle freezers boilies hebben voedingswaarde en hebben vangsten op hun naam staan.
Naast een boilie eet de karper zoveel ander voedsel (op gezonde wateren) dat een boilie voor mij gewoon een andere waarde moet hebben....vangen dus...niet 10x spelen met die bol...maar eerdewr verleiden.

De ingredienten die sommige gebruiken zijn makkelijker op te nemen door mens en dier...voorverteerd.
Zal die karper geen bal uitmaken lijkt mij, voedsel is voedsel.
Maar er zit een verschil in instant werking, daar ben ik overtuigd.
Bijkomstigheid is dat het iedergeval geen meuk is, het vangt in sommige situaties gewoon meer vis (denk aan super druk beviste wateren)

Een boilie moet gewoon gezond zijn voor de vis, verantwoord aas dus, en vangen....liefst met een boilie een voordeel hebben....daar betalen we graag voor.

Voor jou is het een ander verhaal denk ik op het water waar je vist.
Voeren en de vis moet er langs komen.
Correct me if i'm wrong Aart :lol:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-09-2005 07:16

als die vis langs komt moet het beestje nog immer een keuze maken.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

01-09-2005 08:29

Natuurlijk kan een firma zomaar wat op het etiketje zetten. Bijvoorbeeld een lading melkeiwitten, wateroplosbare proteines en nog een dosis lt vismelen terwijl het alleen wat griesmeel, soyameel en haringmeel is.
Maar een beetje vertrouwen heb ik dan toch nog in een enkele aasfirma. En opzich maakt die prijs me niet zo heel veel uit. 20 kg boilies op een jaar is namelijk veel voor mij.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

01-09-2005 09:15

Aart,

de otzooi aan vismelen die in de hengelsportzaken te koop is... Als je het in je boilie verwerkt wordt het bruin, maar met een LT vismeel worden je boilie niet bruin, maar grijs-achtig...

Iemand idee hoe dat kan..??

De vismeel waarvan je boilie bruin wordt is op een te hoge temp. bereid en is dus eigenlijk verbrand... enddat gooien wij in de boilie, kwaliteit is dus echt heel slecht ja.

Kevin,

Ik denk niet dat ze hun exacte mix gaan noteren, dan is het wel heel erg makkelijk om hun mixen na te maken mocht je er succes mee hebben...

Nee, dat geloof ik niet.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

01-09-2005 09:21

Als je de producten weet weet je nog niet de verhoudingen. En vooral de verhoudingen in combinatie met de versheid kan doorslaggevend zijn.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

01-09-2005 09:42

Beetje logisch nadenken en wat knustelen en je komt een heel eind hoor!
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

01-09-2005 13:03

Daniel Legrand schreef:Kevin en geloof jij nou echt dat ze alles erop hebben gezet op hun verpakking ?

kom op vriend word wakker en stop te dromen, ik steek er me hand voor in het vuur dat de helft wat erop staat voor geen meter klopt.

Laat staan de eventuele verhoudingen die erop staan.

Greetz Daan

(Ikzelf moet wel zeggen dat ik eer wat voor voel om dat te gaan doen, om een lijst erop te zetten.maar dat is een ander verhaal) :lol:


Daniel,

Je zult je waarschijnlijk toch lelijk gaan verbranden, was dit niet het geval staat de concurrentie in Engeland te springen om Bill op zijn bek te laten gaan.

Maar mocht je toch een lijst op je verpakkingen gaan zetten zou je in NL de eerste zijn en van mij, en ik denk voor vele, een streepje voor krijgen. Laat de bollieboeren maar open kaart spelen, er wordt al genoeg rotzooi in de plomp gegooid.

Groetjes Wouter
Chris Gabriele

01-09-2005 13:15

Wouter,

Als je Bill van Nutrabaits bedoeld dan wordt het een lastige taak voor anderen om die op zijn bek te laten gaan.

Voor Nutrabaits betaal je, maar ik weet wel dat ze producten hebben die geen fake zijn of bv gemengd/verdund.
Zoals de essential oils, boterzuur en bv betaine....kwaliteit en echt zoals meer producten van hun.

gr Chris.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

01-09-2005 17:55

Dacht al dat ik de enige was die vertrouwen had in die firma.
Kom maar op met die ingredientenlijstjes.
:lol:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Chris Gabriele

01-09-2005 18:20

Hoi Kevin,


Zijn inderdaad meer mensen die vertrouwen in producten van Nutrabaits hebben.
Ik heb nooit met mixen en ingredienten van deze firma gevist dus geen ervaring verder mee.

Als je een ingredienten lijst wilt van Nutrabaits kan je denk terecht bij een hengelsportwinkelier.

gr Chris.
Plaats reactie