Nieuw water, nieuwe voercampagne


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan de Lange
Berichten: 92
Lid geworden op: 18-07-2005 19:51
Locatie: Hillegom

23-08-2005 21:58

Karpervissers,

Ik ben van plan om vanaf half september tot oktober een voerstek te onderhouden op een redelijk grote vaart, en deze in die tijd zo'n 6-8 te bevissen.

Even wat over de vaart:

- Pleziervaart in het weekend, drukte hangt uiteraard erg af van het weer
- Doordeweeks duwboten met zand, de hele dag door, 1 in het half uur
- Staat onder andere in verbinding met verschillende ondiepe sloten en de kagerplassen
- Het bestand is redelijk naar mijn weten, wordt redelijk vaak grote vis gevangen maar ook veel kleinspul
- Eentonig bodemverloop, enkele mosselbankjes (dit weet ik niet zeker), vaargeul van +/- 3,50 meter diep tot 1 meter diep aan de oevers. Ook zijn er enkele bruggen maar stekken bij de bruggen zijn ver te zoeken.

- Het bestand ik dus redelijk groot met merendeels kleinere karper, ik dacht dus met 20mm home made boilies te gaan vissen en voeren. Ik kan 3 keer in de week voeren, maar wat is een goede hoeveelheid?

- Qua stekkeuze wil gaan zoeken naar eventuele plateau's langs de kanten of mosselbankjes als die te vinden zijn.

- De sessies zullen merendeels in het weekend plaatsvinden en heel soms door de week, er wordt een nacht gevist, bij mij vaak in totaal rond de 30 uur.

Heeft iemand nog op of aanmerkingen?

alvast bedankt, Daan
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

23-08-2005 22:00

voer je boilies ver uit elkaar....niet alles op een hoop gooien...
en over de hele breedte van het kanaal...
succes :wink:
Laatst gewijzigd door Roy van Goor op 24-08-2005 07:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

23-08-2005 22:45

Met respect voor je leeftijd en eventueel je portomonnee!!!


Mijn strategie zou zijn de vaart over een lengte van 100 meter bevoeren met boilies, hier en daar een viertal boilies, eventueel in combinatie met duivenvoer ballen.

Je geeft aan 3 dagen in de week, 3 kilo per keer voeren. Tja inderdaad 9 kilo's de week, maar ja dat zou maar mijn strategie zijn.

Ps: die werkte heel erg goed, toen ik het zelfde deed op een soort gelijkende omgeving...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daan de Lange
Berichten: 92
Lid geworden op: 18-07-2005 19:51
Locatie: Hillegom

24-08-2005 17:32

tsja, 6 a 9 kilo in de week zal het wel worden dan. Maar hoe dan te voeren als ik uiteindelijk ga vissen? Aangezien ik dan maar beperkt de tijd heb.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

24-08-2005 17:46

Daan,

Dat is vrij simpel. De vis heeft namelijk in een tijdsbestek van een aantal dagen/weken je haakaas leren kennen als vertrouwd. Nu is het van belang dat je op een spot gaat zitten waar je regelmatig vis hebt zien springen en rollen. Je hoeft niet weer heel het stuk af te voeren. Gewoon je rigs droppen op jouw stek. Een boilie of 30 er boven op en hier en daar nog een twee a drietal losse op een oppervlakte van 20 vierkante meter.

Dan zou het moeten lukken!

Maar ja vissen zou vissen niet zijn als er ook geblankt zou kunnen worden...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

24-08-2005 18:17

ik heb persoonlijk nooit zulke hoeveelheden gebrukt op een kanaal...
meestal voldeed bij mij een 1,5 kilo...

je merkt vaak aan de vangsten...wat over het algemeen genomen geen hele grote aantallen zullen zijn dat meer voeren weinig uit zal maken..

zeker als je je aas goed verspreidt voert...komt de vis het vanzelf tegen...en creeer je en vertrouwen in een aas....

zou bescheiden starten....en afwachten wat er gebeurt..
maar dat geldt voor de kanalen waar ik gevist heb....

bij het daadwerkelijke vissen zou ik ook gewoon een aantal boillies om je haakaas..de rest weer verspreidt over een strook...het liefst de hele breedte van het kanaal...

succes !
gr roy
Ruud Smulders
Berichten: 7
Lid geworden op: 08-11-2004 11:07
Locatie: Roermond

24-08-2005 19:34

Hoi,

Ik vis zelf al meer dan 20 jaar op o.a. kanalen,naar mijn inziens kun je dat geld van al die voorsessies beter sparen.

Ik heb vroeger ook vaak voorgevoerd en vaak voor Jan ... !

Je kunt beter tijd steken in observeren, de karpers kunnen de boilies toch al van binnen en van buiten.

Mijn ervaring is dat de karpers blijven rondtrekken op kanalen.

Ik heb zonder voeren ook nachten gehad van 11 stuks.

Als ze er liggen vang je ze meestal ook wel.

En je hebt geen last van andere "vissers" die zogenaamd niet wisten dat aan het voeren was.

Grts Ruud
Plaats reactie