Met wat voeren jullie voor?


Plaats reactie

Met wat voeren jullie voor?

goedkope homemade voerboilies
10
24%
duurdere boilies van goede kwaliteit
11
27%
kippenmaïs
2
5%
duivenvoer
0
Geen stemmen
een mix van noten zoals bv tijgernoten + pinda's
2
5%
hennep
1
2%
een goed gevarieerde particlemix (vb. mais, hennep, duivenvoer, kikkererwten, pinda's,...)
3
7%
één van bovenstaande met wat boilies
12
29%
 
Totaal aantal stemmen: 41
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

21-08-2005 18:50

Ja de titel zegt genoeg, ik was wel eens benieuwd naar welk aas jullie grijpen om voor te voeren. Misschien ook een waarom? en hoeveel en hoe lang jullie voorvoeren?

greetz,
joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

22-08-2005 00:33

Goedkope home made boilies van goede kwaliteit.
Zo af en toe komt er ook nog wel eens een tijgernootje aan te pas.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-08-2005 11:42

Kleine correctie mijnerzijds bij de notenmix staan pinda,s, dat is geen noot maar een peulvrucht.
Voorvoeren met het aas waar je mee vist lijkt mij het meest verstandige.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

22-08-2005 11:53

ow oke dan dat wist ik niet, maar ik dacht dat een pindaNOOT een noot zou zijn :lol:
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

22-08-2005 12:15

Ik voer en vis met een goede home-made boilie.
Boilie bestaat uit vismelen en een goede voedingswaarde.

Door stug te blijven voeren en slim te blijven voeren kan je een groot gedeelte van de populatie bereiken en vangen, dat zal je met mais en dergelijke minder snel hebben.

Wel is het zo dat je niet alle vis van een water kan ebreiken, die ene vis zal je weer sneller vangen op een zoete boilie, of een goede partikel.

Zelf voer ik het liefst met alleen boilies, al wil ik op de eerste voerdag ook wel 10 kilo partikels bijvoeren, maar dat is puur om de stek een beetje op gang te krijegen en de karper op de stek ekrijgen.

Daarna voer ik door met boilies en dan blijven de partikels achterwege.

De kans bestaat dat de karper zich juist gaat richten op je partikels en niet op je boilies (pre-occupatie) en dat lijkt me niet de bedoeling....
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-08-2005 13:12

In navolging tot Douwe's peulvruchten, tijgernoten ook geen noten maar knolgewassen.:lol:

http://en.wikipedia.org/wiki/Tigernut
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

22-08-2005 14:00

Ik voer en vis met goede HM boilies (zoete birdfood vismeel), voor mij op dit moment de juiste combinatie. Ik heb eerst met zoete boilies gevist (en goed gevangen) vervolgens met vismeel boilies geprobeerd (ook goed gevangen) en nu vis ik met een een samensmelting van beide (TOP).
Ik voer 4 dagen en de 5de dag bevis ik de voerstek, blijf ik langer op die stek hangen voer ik na de eerste voersessie om de dag tot de volgende vissessie.

Gr,
Jeroen
Laatst gewijzigd door Jeroen Leuven op 22-08-2005 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

22-08-2005 15:07

Ligt puur aan het water dat ik wil gaan bevissen,
Hier op m'n thuiswatertje zul je mij nooit mais en hennep zien gebruiken,maar voer ik altijd met het zelfde als waar ik mee ga vissen en dat zijn meestal Home made boilies van een goede kwaliteit.

En weer op een ander water hier in de buurt,gebruik ik het liefst zo veel mogelijk mais en hennep om voor te voeren en dan ook elke keer wat boilies er door.


mvg....
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

22-08-2005 15:17

Ik ga met Daaf mee. Goedkope homemade boilies van goede kwaliteit. Een goede kwaliteit boilie hoeft namelijk helemaal niet duur te zijn en met dure boilies valt een beetje voercampagne natuurlijk ook direct af.

Mijn voerhoeveelheden en formaat hangen af van waar en wanneer ik ga vissen.

Mvg,
Maarten
peter andrae

22-08-2005 15:54

Ligt er een beetje aan waar ik vis,als dat op een druk bevist water is dan grijp ik meestal naar een goede ready made,soms in combinatie met tijgers maar dat hangt ook weer af waar ik vis,heeft op sommige wateren weinig nut als je van tevoren al weet dat je stek de volgende dag door een ander bezet kan zijn,vandaar instant.

Als ik op een kanaal ga dan voer ik meestal 2 dagen van tevoren maar schakel dan wel over op eigen gemaakte bollie,s om de kosten te drukken wat niet weg neemt dat het prima ballen zijn.


:o Ik mis de honden en kattenbrokje,s nog hier voer ik ook mee op dressuur water dat levert vaak mooie resultaten op drijvend heb ik het dan over.


mvg peter.
Plaats reactie