Stelling: Je kunt freezers beter in bevroren toestand voeren


Plaats reactie

Je kunt freezers beter in bevroren toestand voeren.

Mee eens
11
28%
Niet mee eens
11
28%
Ik zou het niet weten
17
44%
 
Totaal aantal stemmen: 39
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

17-08-2005 16:44

Beste mensen,

Ik zou graag van jullie weten weten hoe je hierover denkt.

Kun je freezerbaits beter voeren in bevroren toestand of niet?

Ik ben zelf van mening dat dit wel zo is, omdat voor mijn gevoel de attractors en ingrediënten al een soort boost krijgen en zich in het water uitspreiden, door middel van het ijs(water).

Edit: Ik heb het hier trouwens over instantvissen! :oops:
Laatst gewijzigd door Bas Hofkens op 17-08-2005 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
kevin heine
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: kanalenland

17-08-2005 16:46

Volgens mij maakt dit geen ene sodemieter uit !!!
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

17-08-2005 16:58

Ik weet het niet Bas, ik voer ze altijd ontdooid. de reden hiervan is dat als een karper een nog bevroren boilie tegenkomt en hem proeft deze misschien schrikt van de kou en op deze manier een negatieve indruk krijgt van je boilie (herkenbaarheid van groote, kleur en smaak).

Geen id of dit ook daadwerkelijk is :wink:
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-08-2005 17:08

In de Winter : NEE
In de Zomer : JA
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

17-08-2005 19:37

Een groot nadeel van bevroren voeren is dat je ze minder ver weggooit met de werppijp.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

17-08-2005 21:47

De boilies zijn gedroogd voordat ze ingevroren werden, dus ze zullen altijd direct beginnen met water opnemen (buitenste laagje) en daarmee geurstoffen verspreiden. Aangezien een karper een warmteminnend dier is, lijkt het mij niet goed om ze ijskoud aas voor te schotelen, maar ik doe het ook wel eens hoor, en ik merk weinig verschillen in resultaat...

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
frank verwijlen
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-07-2003 02:00
Locatie: Ospel(Limburg)

21-08-2005 11:01

Beste Bas

Ik voer altijd met ontdooide freezers. Puur en alleen omdat je deze enkele tientallen meters verder kunt gooien dan in bevroren toestand. Als je niet zover hoeft te vissen maakt het mijns inziens niet zoveel uit zeker in de zomer zijn bevroren boilies in het water binnen 5 minuten ontdooid.

Groetjes Frank
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

21-08-2005 12:46

Beter van niet, krijg je koude vingers van!

Het lijkt mij ook niet bevorderlijk voor de kwaliteit om het bevroren mee te nemen. Bij warm weer liggen de boilies dan te zweten in hun eigen dooi-vocht. Voor een voerbeurt maakt dat niet uit, want dan is de tijd tussen het uit de vriezer halen en de tewaterlating kort. Maar voor het vissen lijkt het mij raadzaam om ze eerst te ontdooien. Want waar vocht zit, komt schimmel,

Jeroen
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

21-08-2005 12:58

Bas Hofkens schreef:Beste mensen,

Ik zou graag van jullie weten weten hoe je hierover denkt.

Kun je freezerbaits beter voeren in bevroren toestand of niet?

Ik ben zelf van mening dat dit wel zo is, omdat voor mijn gevoel de attractors en ingrediënten al een soort boost krijgen en zich in het water uitspreiden, door middel van het ijs(water).

Edit: Ik heb het hier trouwens over instantvissen! :oops:


Een soort boost d.m.v. het ijs?
Die snap ik niet helemaal.

Meestal neem ik m'n boilies bevroren mee en voer ze dus ook bevroren, in het water zijn ze toch zo ontdooit.
's Winters als het water echt koud is voer ik alleen ontdooide boilies.

Ik denk juist dat een boilie pas geur/smaakstoffen afgeeft als deze ontdooit is.

Wel haal ik altijd de avond een handje boilies uit de vriezer en leg ze op een stuk keukenrol om te gebruiken als haakaas.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

21-08-2005 13:23

Voor mij is het afhankelijk van de voerafstand. Een zachte boilie probeer ik altijd zo lang mogelijk bevoren te houden, als het buitenste laagje ontdooit is en ze zijn van binnen nog bevroren kan je ze met de werppijp niet doormidden smijten, als ze ontdooid zijn en ze zijn flink zacht kan dat wel. Erg vervelend, zo'n voerplek van gebroken boilies ergens op een meter of 40 uit de kant...
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie