prijzen boilies/aas


Jan Jongen
Berichten: 97
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: Zwijndrecht, Nederland
Contacteer:

18-08-2005 00:09

Leeftijd is aangepast.... ;)
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

18-08-2005 00:30

Jeroen Hof op't schreef:Ik betaal nu 100€ voor 25 kilo goede knikkers.


Welke knikker praten we over?
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

18-08-2005 00:46

Kaliteitsaas kost geld, daar kunnen aasleveranciers niet onderuit.

Wat had ik ervoor over :
25€ kg als het moest.
Was natuurlijk enorm tegen de zin van vrouwlief maar tja tis een hobby he.
Op het eind komt het allemaal even kostelijk uit.
Met die goedkope voerboilie voer je "automatisch" meer dan met een kwaliteitsboilie, Heb dit ondervonden toen ik eens een jaar met Proline viste, nen grabbel meer in de zak kon geen kwaad, ze kosten toch maar .........
Daarom met een kg kwaliteitsballen kom je toch een "dagsessie" toe.
haakaas, stringertje en enkele losse bollen rondomrond.

Van DUMPpraktijken heb ik nooit geweten, ik voerde wel 4x per week en dan was dit 1/2 kg per keer.
Toen was met : Solar Club mix . Flavour Koi rearer Squid van Solar.
Nu vis ik met de kwaliteitsproducten van Purple Products, en deze zijn meer dan hun geld waard, al spreek ik hier niet onpartijdig aangezien ik momenteel door hen gesponsord word.

grtz peeke
Greets Gino
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

18-08-2005 08:36

Quote:
Niemand een idee ofdat er ook in R'dam omstreken zo'n soortgelijk adres zit.

Anders zit er nix anders op om zelf te blijven draaien of om maar in de auto te stappen.
.............

Quote Patrick:

Vroeger hadden we in Rotjeknor de Energiehal....., deze herrietent is gelukkig opgedoekt!!
Wel bestaat Energy nog in rotjeknor !!
1/2 uurtje vanaf krimpen en je kan ze zellufs afhalen voordat ze ingevroren worden ( als dat je voorkeur heeft....)

He Patrick,

Ik ken Energiebaits wel ( Rico ) en ben er ook wel eens geweest maar in die tijd had hij alleen maar readies en deze voldeden niet aan mijn wensen, maar nu hij ook freezers heeft ga ik eens kijken op zijn site !!

Thanks!
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
jacco noordermeer

18-08-2005 12:32

wimke vd sanden schreef:Helemaal mee eens wouter!!!!maar je moet het er ook voor over hebben,en dat heb de meeste niet want die denken dat ze voor 3 euro een bollie kunnen draaien die net zo goed is!!!!!!!

groetjes wimke


voor 3 euro maak ik een veel betere bol

grondstoffen inkopen is ook een kunst!! :wink:
jacco noordermeer

18-08-2005 12:53

Jan Jongen schreef:Leeftijd is aangepast.... ;)



he' jan gefeliciteerd
volgende maand trakteren he' :wink:

voor een goede niet te dure voerbol vind ik dat 2,5 a 3 euro meer dan zat is (mits je hem zelf maak)
als producent zoals sommige hier op het board (mitsz will) moet er dan ook nog aan verdient worden (je doet het niet om geld toe te leggen)
denk ik dat een reële prijs uitkomt op 5 europkg

voor een goede instant bollie komt er nog 1,5 euro bij door de extra toevoegingen(de mix zelf verandert niet zo veel)

voor mij zijn bijde veel te duur!
ik draai een goede bol voor 2,5 euro pkg
als ik net als die voerboeren 5 tot 15 kg p dag zou voeren moet ik nog maar eens zien of zij het er beter van afbrengen qua vangsten

maar voor vele onder ons is het niet te doen om 25 kg per week te maken
en dan ook nog eens te gaan voeren elke dag

gelukkig is dit voor mij geen probleem!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

18-08-2005 13:17

jacco noordermeer schreef:


als ik net als die voerboeren 5 tot 15 kg p dag zou voeren moet ik nog maar eens zien of zij het er beter van afbrengen qua vangsten

maar voor vele onder ons is het niet te doen om 25 kg per week te maken
en dan ook nog eens te gaan voeren elke dag

gelukkig is dit voor mij geen probleem!


5 kilo boilies per dag voeren?
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

18-08-2005 13:35

wel een aardig onderwerp, ik denk dat een euro of 5/ per kilo een mooie prijs is. Als je zelf draait koop je mischien je melen in voor 3 euro, maar daar komen dan ook nog eieren bij, stroomverbruik en niet te vergeten, tijd.. voor 20 kilo boilies ben ik (als niet zo'n geoefende draaier) toch al gauw een middag + halve avond kwijt denk ik zo..

Ik heb geen ruimte om echte bulk zaken aan ingrediënten te kopen en die op te slaan, dus dat is 25 kilo mix in totaal... (echt op de mix kopen dus..)
dan ben je al gauw met eieren, sweetner en eventueel een flavourtje een euro'otje of 50-60 lichter..

60 euro, en dan moet je ook nog werken ook, dus dat betekent als ik die tijd die ik heb om te draaien zou gebruiken om te werken )of vissen xD) dan loop je al gauw gelijk (ik verdien niet zoveel hoor :P)..

Bovendien, ik ben vrij lui, dus de schoonmaak trek ik ook niet echt.

Al met al ben ik dus een voorstander van freezer boilies, en daar gaan we binnenkort dus ook aan beginnen..

groet
Hatsikidee!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-08-2005 14:59

Persoonlijk vind ik voerboilies grote onzin, wat is het doel van die bollen? de vis op het aas krijgen en ervoor zorgen dat je een paar dagen later vis vangt.
Als de vis die voerbollen vreet waarom er dan niet mee vissen?
Ik lees bedragen tussen de 5 en 25 euro de kilo!
Begrijpt men wel dat 25 euro 55 en een beetje aan guldens is?
Lage boilie prijzen rond de 10 euro is nog altijd 22 piek per kilo, zijn we de weg een beetje kwijt?
10 kilo 220 gulden, een beetje voeren 200 kilo per jaar 4400 gulden!!!!!!!!!!!!!!!!
Vissen is een hobby, geen religie!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

18-08-2005 15:57

Douwe...

Dure hobby hebben we toch he :D

maar zoals ik al eerder zei..
als je je echt veel per jaar vist/voert (200+kg per jaar) dan is het inderdaad (te)duur om freezers te kopen terwijl je als je ze zelf draait misschien wel 50% goedkoper uit bent.

maar voor die mensen die maar enkele kilo's per jaar verslinden en geen zin hebben om uren boilies te draaien is dit een goed alternatief..

bv een eigengemaakte bol kost 3 euro per kg. en een freezer 5 euro.
misschien hebben mensen die maar 10kg nodig hebben de gedachte "voor die 2 tientjes laat ik iemand anders wel het vuile werk opknappen"

hier in de buurt heb je ook iemand die draait de boilies voor je. je hoeft alleen maar de mix aan te leveren en hij draait het voor je voor 1 euro per kg mix.. sommige mensen hebben het ervoor over. anderen niet.. dat is de keuze die mensen moeten maken..

en als je een bepaald aas te duur vind dan maak je zelf toch iets anders/goedkopers!! ik snap deze hele discussie niet over te hoge prijzen. het is wat een gek ervoor geeft... en iedereen wil voor een duppie op de eerste rang zitten maar die vlieger gaat zelden op.
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

18-08-2005 16:57

Bertil Wielink schreef:
Frank Huisman schreef:In Engeland is er een andere situatie. Daar besteed de karpervisser veel meer aan aas en bestaat de boilie-afzet voor 95% uit freezers en voor 5% uit readymades. Dit wordt uiteraard ingegeven door de hevige concurrentie, waardoor je met een readymade gewoonweg praktisch kansloos bent......

Frank


Frank,

Dit klopt totaal niet hoor, ik lees aardige wat Engelse bladen en spreek zo af en toe een Engelsman... en die vissen net zoveel freezers als readys er door heen...
Ook in de bladen zie je keer op keer terugkomen dat zelfs zeer gerenomeerde vissers in Engeland op de hardste wateren vol vertrouwen voor een "goede" readymade kiezen ZEKER instant vinden ze die vaak beter als freezers!!!!! Wellicht andere kwaliteit readys als hier in Europa?

Waar je wel gelijk in hebt is dat men daar meer geld over heeft voor aas.

Vr.Gr.,

Bertil

Ps Martijn en Henk de boilies van Herman zijn op dit moment € 4,40 per KG dacht ik.


Bertil,

Je hebt deels gelijk. Met die 95% doelde ik voornamelijk op de ‘harde wateren’ in Engeland. Op dergelijke wateren breek je geen potten met een gemiddelde Engelse readymade. Misschien dat sommige vissers denken dat ze goed vangen, dat kan, haha.
Daar hebben sommige mensen in Nederland ook weleens last van.
Desalniettemin ligt het verkooppercentage van freezers in de UK gemiddeld genomen zeker een stuk hoger dat dan van de readymades.
Of de kwaliteit van de in de UK verkrijgbare boilies minder is waag ik te betwijfelen vanwege de hengeldruk en dressuur die daar vele malen hoger is dan hier. Maar wellicht zijn Hollanders betere aasbouwers of meer chauvinistisch van aard.

Cheers,

Frank Huisman
jacco noordermeer

18-08-2005 17:22

Harnold Kikkert schreef:
jacco noordermeer schreef:


als ik net als die voerboeren 5 tot 15 kg p dag zou voeren moet ik nog maar eens zien of zij het er beter van afbrengen qua vangsten

maar voor vele onder ons is het niet te doen om 25 kg per week te maken
en dan ook nog eens te gaan voeren elke dag

gelukkig is dit voor mij geen probleem!


5 kilo boilies per dag voeren?


ja harnold dat doen ze echt als ze iets willen testen!!
helaas kan ik daar niet aan tippen

waar ik vis doe je trouwens niets met 500gr per hengel per dag
dan ben je alleen de zeelt aan het voeren en vang je echt geen drol
een normaal weekeind van 2 nachten heb ik al gouw 10kg voer nodig
ik heb het dus niet over een klein putje he'
Laatst gewijzigd door jacco noordermeer op 18-08-2005 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

18-08-2005 17:24

Raymond,

http://www.e-ingredienten.nl

Maar ik geloof dat mijn mede collega Patrick hier al een posting over had staan!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

18-08-2005 17:41

jacco noordermeer schreef:
wimke vd sanden schreef:Helemaal mee eens wouter!!!!maar je moet het er ook voor over hebben,en dat heb de meeste niet want die denken dat ze voor 3 euro een bollie kunnen draaien die net zo goed is!!!!!!!

groetjes wimke


voor 3 euro maak ik een veel betere bol

grondstoffen inkopen is ook een kunst!! :wink:


Ben benieuwd of je dat echt zou kunnen Jacco, er zijn vast wel goedkope adressen te vinden maar in de bollie waar Wimke en ik op doelen zitten alleen consumentenkwaliteit producten. Mocht je echt deze uitspraak na kunnen komen houdt ik me van harte aanbevolen :wink:

Wouter
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

18-08-2005 17:58

Mitzs,
volgens mij is het de kunst om hier in dit bollenlandje met boilie's op de markt te komen die zowel in prijs als in vangkracht niet "onder doen" dan die van de concurrent zolang de markt niet ongeloofwaarig is geworden en men niet massaal thuis gaat klooien. (dit is ook je concurrent)
Kost de goedkoopste ready freeser of selflife bij de concurrent 25 € p/ kilo dan kan jij dit ook vragen mits de vangkracht (aantoonbaar in de praktijk) beter is. Is de vangkracht vergelijkbaar dan stappen tevreden gebruikes pas over als je onder de prijs gaat zitten (b.v. 22 € in dit gekke voorbeeld)
Het maakt dus geen fuck uit welke ingredienten in de boilie zitten (zolang het niet schadelijk voor de vis op korte en lange termijn is) als het maar vangt en betaalbaar blijft.
Stel dat ik erachter kom dat er in mijn favoriete aas b.v. 10% zout, 10% koeiestront en 80% zand zou zitten (is niet zo) en ik blijf de vangsten maken die ik nu maak. dan zou ik heel hard moeten lachen, m'n boilie boer feliciteren met de simpelheid van zijn super aas en niet zeuren over kwaliteit of prijs. Ik bedoel; kan je je doel realiseren met goedkope / simpele ingredienten dan is mijn advies...zoek niet verder en maak het niet te moeilijk.
Wat tenslotte wel heel belangrijk als fabrikant is, is de constante (hoge)kwaliteitsnorm. Elke bol moet gelijk zijn kwa smaak, hardheid, kleur...alles.
Als ik na een 1/2 jaar de volgende 100 kilo kom halen moeten die exact hetzelfde zijn als daarvoor!

Heren thuisdraaiers,
Als je een recept heb met ingredienten die lekker draaien, vangen en betaalbaar zijn dan geloof ik best dat er een goede boilie uiteindelijk te maken is voor 2á 3 €/kilo.zonder de arbeid te rekenen.
Helaas is de weg vaak lang omtot een bol te komen waarmee je vol vertouwen aan de gang kan/gaat.
Deze weg (maken en uittesten) is ook kostbaar en wordt maar zelden mee geteld. Ook constateer ik planken vol potjes, zakjes en ander lekkernij bij karpervrienden die niet meer gebruikt worden (te oud, ander visie, nieuwe hipe) Ook de tools om tot het balletje te komen zijn niet gratis! Er mislukt ook nog wel eens wat, kortom een thuisdraaier doet het m.i. niet voor de kosten.
Wat wel een extra kick/ boost of genot geeft is je eerste karper op nieuw zelf gemaakt aas.
Je moet dan wel heel secuur werken om deze "zelfgemaakte wonderbol" na te maken. Dit zou niet makkelijk zijn omdat het ook heel moeilijk is om als particulier ingredienten in te kopen die exact gelijk zijn als die keer daarvoor.
Ik adviseer elke starter om te beginnen met ready freesers. Je moet toch al veel leren dus kan je je beter consentreren op andere punten.
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

18-08-2005 19:52

Leuke discussie, Als ik ocean fresch boilies haal a 10 euro de kilo dan denk ik wel eens 22 gulden wat een geld zeg. Het is ook bij de konijnen af die prijzen. Ga hier ook zeker niet mee voeren maar zet ze instant in. Vis nu met vriezers a 5 euro de kilo en deze vangen perfect ( ja ook instant ) moet dus eigenlijk gewoon kappen met die onzin van Challenge, ocean fresch, dynamite etc.
Ga lekker over op de vriezers want ik heb nog nooit zo goed gevangen en p.s. vis toch het liefst met de bol waar okk mee gevoerd is. Heb begrepen dat de boilieboer voor nety onder de 4 euro de kilo draait nou zeker het proberen waard. Heeft iemand hier nog ervaring mee.
jacco noordermeer

18-08-2005 19:54

wouter kanters schreef:
jacco noordermeer schreef:
wimke vd sanden schreef:Helemaal mee eens wouter!!!!maar je moet het er ook voor over hebben,en dat heb de meeste niet want die denken dat ze voor 3 euro een bollie kunnen draaien die net zo goed is!!!!!!!

groetjes wimke


voor 3 euro maak ik een veel betere bol

grondstoffen inkopen is ook een kunst!! :wink:


Ben benieuwd of je dat echt zou kunnen Jacco, er zijn vast wel goedkope adressen te vinden maar in de bollie waar Wimke en ik op doelen zitten alleen consumentenkwaliteit producten. Mocht je echt deze uitspraak na kunnen komen houdt ik me van harte aanbevolen :wink:

Wouter


kan wel wouter ,maar als ik daarmee de boer op ga kosten ze ook 6 a 7 euro pkg ik wil er dan tenslotte ook aan verdienen :wink:
jacco noordermeer

18-08-2005 20:09

rob ik ben het helemaal met je eens over het zelf draaien van bollen!
er gaat idd wel eens wat fout je verandert (te)vaak van ingredienten
vang je een paar keer niets ,gaat het zeuke de kliko in en begint het weer van vooraf aan
de investering die gedaan moet worden als je toch redelijke hoeveelheden gaat maken zijn ook best prijzig
ruimte om inte vriezen !!!
en het belangrijkste tijd en doorzettingsvermogen (ja ook bij aas maken)
energie en onderhoud van apperatuur
en denk je dat je alles voor elkaar hebt gaat je vriezer kapot :evil: :evil: weer 250 euro naar de haaien! of 100 kg bollen of meer weggooien!
zeker voor de beginners ; bezint eer je begint
jacco noordermeer

18-08-2005 20:16

Douwe Bijlsma schreef:Persoonlijk vind ik voerboilies grote onzin, wat is het doel van die bollen? de vis op het aas krijgen en ervoor zorgen dat je een paar dagen later vis vangt.
Als de vis die voerbollen vreet waarom er dan niet mee vissen?
Ik lees bedragen tussen de 5 en 25 euro de kilo!
Begrijpt men wel dat 25 euro 55 en een beetje aan guldens is?
Lage boilie prijzen rond de 10 euro is nog altijd 22 piek per kilo, zijn we de weg een beetje kwijt?
10 kilo 220 gulden, een beetje voeren 200 kilo per jaar 4400 gulden!!!!!!!!!!!!!!!!


sorry douwe maar ik bedoel met voerbol dus niet dat ik met ander aas ga vissen , lijkt me niet handig :wink:
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

18-08-2005 21:15

Ik gebruik nog geen 10 kg bollen op een jaar... Scheelt ook al he. :lol:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Richard Schigt
Berichten: 32
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: Roermond

19-08-2005 13:44

Mitz en andere karpervrienden,

Ik heb al met menig verschillende boillies gevist en ben nu zo'n 3 jaar geleden overgestapt op KS karperknikkers van herman en leon.
Ik zweer dat er geen betere ballen zijn!!!!

ik gebruik ze zowel voor te voeren als te vissen en ze zijn gewoon goed.
ook de prijs is super ca 5 euro voor 4 kilo. je kunt ook kant en klare mix bij ze kopen en kun je ze zelf draaien in de gewenste maat.

ze verkopen 18 mm en 14 mm op aanvraag, maar wel grotere hoeveelheid.

volgens mij bezorgens ze ook in den landen.
je kunt ze het beste eens bellen http://www.ksk.nl staat het nummer.

herman woont in kelpen en leon in Thorn. het afhaaladres in Weert is niet meer.

tight lines
Wind op de kant molens in de brand.
conjo "The Legend"
Gebruikersavatar
Richard Schigt
Berichten: 32
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: Roermond

19-08-2005 13:50

sorry de prijs is dus 5 euro voor een kilo maar dat mag duidelijk zijn en geen obstakel.

trouwens het geld van een vrieskist heb je snel terug verdient!!
conjo "The Legend"
Gebruikersavatar
Rene Kwadijk
Berichten: 190
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Tiel
Contacteer:

20-08-2005 19:04

Als je zelf bolen draait, heb je top boilie voor ECHT nog geen 3 euro hoor!!
goede kwaliteit ingredienten kan je ook beter niet in de winkel kopen.
Zoeken en je vind ze van betere kwaliteit, voor minder geld.
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

20-08-2005 19:28

20 kg. freezers voor 80 eurootjes....
Nie slecht toch?
En dat is geen bagger!!
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

21-08-2005 17:44

Beste Mitsz,

Als 'arme' student wil ik mijn aas natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Maarja, alles heeft natuurlijk zijn prijs, dat snapt iedereen.

Maar dan toch, prijzen van €10 per kilo zijn absurd, zelfs met tussenhandel. Want ik weet bijna zeker dat bollen, die we in de winkel kopen, minimaal een marge hebben op de kosten om de bol te maken van 60 procent.

Dus daar wil ik niet voor betalen. Dus wat blijft dan over.

Wat ik zelf voor mijn boillies zou willen betalen, is tussen de 3 en de 4 euro per kilo.
Dus €75,- a €100,- per 25 kilo.

De argumenten:

Nu lijkt me dat jij voor dat geld een vele malen betere bol kan maken, dan ik voor hetzelfde geld ooit zou kunnen.

Zelf kom ik op een kostprijs van €2 per kilo, voor een erg goede bol. Maar, deze moet ik zelf draaien, waarmee ik ongeveer een uur voor 5 kilo kwijt ben.
Gerekend naar het gemiddelde uurloon op mijn leeftijd, komt daar dan dus ongeveer een euro per kilo bij. Zitten we al op €3,- per kilo.

Waarom zou ik ze dan bij jou willen kopen? Ik kan ze zelf toch goedkoper maken?
- Die van jou zijn (hopelijk :wink: ) beter.
- Het scheelt mij veel gezoek naar de perfecte mix, en zo dus ook zakken met ongebruikt bedorven meel, potjes die ik nooit zal gebruiken, en noem maar op.


En mocht je dan nog steeds twijfelen aan de door mij gegeven prijzen, nog even dit:

Ik hoef geen boillie die elke andere boillie er op het zwaarste dressuurwater uit vist!!!
Want dit is wat jij, gezien alle berichten op het board, zo'n beetje nastreeft. En dan zit je nu op hele schappelijke prijzen!

Maar ik kan makkelijk toe met een goed uitgebalanceerde bol, die zoveel mogelijk (het liefst grote) vis op mijn stek trekt. Met dit in het achterhoofd, dan kun je toch makkelijk enkele euro's met je prijs zakken, denkende aan afname's van 25 kilo?

Fabriceer zo'n bol, met een prijs tussen de 3 en 4 euro per kilo, en je hebt er een goede nieuwe klant bij. En met mij vele anderen.
Want hoeveel vissen er nu niet op groot water, waar veel gevoerd wordt, en nauwelijks gevist?
Dacht ik ook ja :wink:

Mitsz, veel succes, en ik hoop snel iets van je te horen!

Gr, Erik!