prijzen boilies/aas


pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

21-08-2005 19:36

Mitsz,
We zijn nu al met de vierde pagina bezig en ik ben nu wel heel benieuwd naar jouw reactie.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-08-2005 21:39

Sorry Mannen,

ben even wezen doen wat moet...vissen :D

Lees het morgen even door en dan zal ik antwoorden....

mvg Mitsz
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

21-08-2005 23:34

Heren,

Waar ik me toch wel een beetje over verbaas is dat de meesten onder ons maar weinig geld over hebben voor een bollie.
Zeker in verhouding tot het materiaal wat er aangeschaft word. Inderdaad is het aas een terugkoment kostenplaatje, maar uitspraken van "ik heb al een perfecte bollie voor 2 A 3 euro per kilo" zoals ik van sommige lees doen mij achter de oren krabben.

Wanneer we als gewone consument (wat de meeste van ons toch zijn) een eitje halen betalen we al 1 euro per rekje van 10. gooi 8 eitjes op je kilo mix en je zit al op 80 cent per 1,5 kilo bollies alleen voor de eieren. Wat kan er dan nog in wat de bollie zo goed maakt???
Een kwakje soja, een beetje griesmeel eventueel wat polenta en nog een of ander goedkoop meeltje. Moet je hier nog een flavour en een smaakje aan toevoegen (het ging immers ook over goed instant aas) en je bent al ver over de 2 a 3 euro per kilo.

Een voerbollie moet aan een aantal eisen voldoen zoals bijv. de vis lokken, op de stek terug laten komen en, last but not least, het moet goed zijn voor de vis.

simpelweg omdat de ingredienten die daar in gebruikt gaan worden prijzig zijn zul je toch altijd ver boven de getallen komen die je hier om de oren vliegen. Ik ben van mening dat de goedkoopste manier om een kwalitatief goede bollie te gebruiken toch het aanschaffebn van een basismix is zoals die van de firma's Mainline , Solar, Nutrabaits enz en die misschien wat aan te lengen met een 50/50 mix.

Dit zal inderdaad voor veel mensen op het eerste gezicht niet betaalbaar zijn maar als je het terugrekent is het toch intressant. Je betaalt dan ongeveer 110 euro voor 10 kilo mix, 5 kilo 50/50 mix 15 euro, 10 euro voor de eieren en je betaalt 135 euro voor 22 a 23 kilo bollen wat uitkomt op 6 euro per kilo
Ik ben ook van mening dat wanneer de vis je aas goed geaccepteert heeft je de voerhoeveelheden kan verminderen, in tegenstelling tot de voercamagnes met de gries/soyameelballetjes.

Met vriendelijke groet,
Wouter
Laatst gewijzigd door wouter kanters op 21-08-2005 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

21-08-2005 23:37

Wouter :

Lotto gewonnen :P ????


Gr :wink:
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

21-08-2005 23:48

Nee Menno,

Maar dat gaat ook niet op met voerhoeveelheden die jij gebruikt :wink:

p.s. is je kat geschoren????????
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

21-08-2005 23:51

Jah :

Mooi he ????

Droomde al jaren van n kale poes :P :P :P
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-08-2005 23:34

Mitsz,

Kwaliteit wint altijd! 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
jacco noordermeer

23-08-2005 13:20

wouter als je een mix maakt voor 11 euro pkg zoals mainline of nutrabaits

wat denk jij dat daar dan in zit

die mix kost hun ook maar 3 euro anders kan niemand er wat aan verdienen

ik blijf erbij ,je kan voor 3 euro een goede bol maken en dan kan je er nog flavour bij doen ook (als je dat wilt)
inkopen van je spullen is zeker prijsbepalend hierbij
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

23-08-2005 18:48

Jacco,

Kijk even op een emmer Nutrabaits en je weet het. Zoals ik al eerder heb aangekaart moeten andere aasleveranciers hier een voorbeeld aan nemen, je wil immers weten wat je koopt. En zoals al gezegt, Jacco, een consument kan dat zeker niet voor 3 euro per kilo, wat koop je tegenwoordig voor 3 euro?????? gooi er wat caseine en eialbumine of dergelijke in je bent al ver over je budget om nog maar te zwijgen van de meeste flavours.

Wouter
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

24-08-2005 15:56

mitsz van der kamp schreef:Sorry Mannen,

ben even wezen doen wat moet...vissen :D

Lees het morgen even door en dan zal ik antwoorden....

mvg Mitsz


Komt ie dan?
Ik zie je wel op andere topic posten.
ben geen echte karpervisser, heb geen geduld :cry:
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

03-09-2005 20:36

En ? .. wat gaan we doen Mitz ? .. hier ga ik echt niet wijzer van worden ..
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

17-09-2006 09:30

tijgerssssssssss 8) :P
lekker goedkoop, en je kan je moeder er ook nog eens blij mee maken als je ze 3 weken laat staan :roll:
plassen zijn perfeckte viswateren,
Gebruikersavatar
Vanoverschelde Peter
Berichten: 33
Lid geworden op: 25-07-2006 19:59
Locatie: Lauwe (Belgie)

17-09-2006 14:07

Ik voer en vis instant met dezelfde bolies, draai ze zelf met hoogwaardige melen, atractors, flavours en essentiele olien, vangen goed en ja de prijs komt steevast op 6€/kg, als je bij instant een kilo verbruikt vind ik dat zeer haalbaar als je eens kijkt wat je materiaal kost t.o.v. je haakaas, degelijk materiaal is belangrijk maar daar heeft de vis lak aan, wat hem interesseerd is een lekkere hap dus waarom daar altijd de laatste eurocenten van afbjiten?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-09-2006 14:34

Peter, wat jij 'hoogwaardige melen, attractors, flavours en essentiële oliën' noemt wil nog absoluut niet zeggen dat dat inderdaad hoogwaardig voor een karper is. Vangen doet vrijwel alles, is dus een kul argument, en of iets goed is of niet ophangen aan een prijs vind ik ook geen argument dat hout snijdt. Qua voer en toevoegingen is alles waar een 'karpermerk' op staat gewoon fors aan de prijs in verhouding tot voerleveranciers die wél hoogwaardig karpervoer aan de viskwekerijen leveren. Factor 1:3 of in sommige gevallen nog veel meer is heel 'gewoon'...
Gebruikersavatar
Vanoverschelde Peter
Berichten: 33
Lid geworden op: 25-07-2006 19:59
Locatie: Lauwe (Belgie)

17-09-2006 14:59

Akkoord,

ik ken de herkomst en waarde van de producten die ik in mijn mix verwerk, flavours etc zijn naturlijk in de hengelzaak gekocht waar je als klant minder over weet, mijn punt is dat ik niet zo erg belang hecht aan de prijs van mijn boilies, goedkoper kan en mag altijd maar waar ik op doel waarom moet er nu altijd bespaard worden op de boilie terwijl op het materiaal nauwelijks bespaard word.

De boilie is en blijft één van de belangrijkste ond voor het vangen van een karper, waarom daarop altijd besparen?
martie van den brand
Berichten: 53
Lid geworden op: 17-02-2006 10:36
Locatie: tilburg

17-09-2006 22:21

Hoi Douwe,

Hier sla je spijker op z'n kop. Met jouw welgemeende goedkeuring voeg ik er wat aan toe.
Ik denk dat we met z'n allen wat over het hoofd zien(of niet willen toegeven). De man achter de hengel die doet het hem voor 90% van zijn vangsten. Dit kost minder dan de goedkoopste boillie.
Juist, TIJD en dat hebben we maar heel weinig in deze hectische maatschappij. Daarom zijn de boillies zo duur.

martie de vanger van HIJ
Gebruikersavatar
Jaap de Bliek
Berichten: 15
Lid geworden op: 04-06-2002 02:00
Locatie: Breskens

18-09-2006 12:29

of mitz is nog steeds vissen, of die zit zich nu suf te rekenen of die baalt dat ie dit aangezwengeld heeft.
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

18-09-2006 13:50

Jaap de Bliek schreef:of mitz is nog steeds vissen, of die zit zich nu suf te rekenen of die baalt dat ie dit aangezwengeld heeft.


hahaha is het al 22 aug. 2005 geweest dan? :P

Mitz schreef:Geplaatst: 21-08-2005 20:39 Onderwerp: Reageer met quote
Sorry Mannen,

ben even wezen doen wat moet...vissen icon_biggrin.gif

Lees het morgen even door en dan zal ik antwoorden....

mvg Mitsz
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

06-10-2006 11:35

[quote="Bertil Wielink"][quote="Frank Huisman"]In Engeland is er een andere situatie. Daar besteed de karpervisser veel meer aan aas en bestaat de boilie-afzet voor 95% uit freezers en voor 5% uit readymades. Dit wordt uiteraard ingegeven door de hevige concurrentie, waardoor je met een readymade gewoonweg praktisch kansloos bent......

Frank[/quote]

Frank,

Dit klopt totaal niet hoor, ik lees aardige wat Engelse bladen en spreek zo af en toe een Engelsman... en die vissen net zoveel freezers als readys er door heen...
Ook in de bladen zie je keer op keer terugkomen dat zelfs zeer gerenomeerde vissers in Engeland op de hardste wateren vol vertrouwen voor een "goede" readymade kiezen ZEKER instant vinden ze die vaak beter als freezers!!!!! Wellicht andere kwaliteit readys als hier in Europa?

Waar je wel gelijk in hebt is dat men daar meer geld over heeft voor aas.

Vr.Gr.,

Bertilquote]

Inderdaad Bertil,

Een GOEDE rm vangt ook op de hardste wateren, zelfs met voeren..Wat Frank zegt over praktisch kansloos met een rm, echt onzin, als je maar weet wat je gebruikt!!
Een andere kwaliteit daar of hier, of zgn fieldtesters tov wat in de winkel verkrijgbaar: ik kan alleen uit eigen ervaring zeggen, absoluut niet. Maar andere merken kan ik niet beoordelen natuurlijk(niet publiekelijk iig...)

m.vr.gr
Dennis de Wilde
Gebruikersavatar
koos walters.
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-11-2005 00:33

21-12-2006 23:54

Instant Boilie tot een euro of 15,-

Lange termijn Boilie euro of 10,-

De beleving van de vangst van een grote karper ONBETAALBAAR!!

mvg Koos
Als het maar naar vis ruikt!
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

22-12-2006 13:14

een goede instant boilie geef ik rond de 9 a 12 euro voor!
voerboilie, tja als ik ze niet zou gaan maken, 4 euro per kilo,

mijn maat en ik gaan binnekort beginnen met zelf draaien, uitgerekd ligt 1 kilo boilies dan op 1,85 ong :wink:

mvg luuk
plassen zijn perfeckte viswateren,
Ernesto Kamminga
Berichten: 46
Lid geworden op: 30-11-2006 20:05
Locatie: Nw Pekela
Contacteer:

22-12-2006 19:37

Je hebt dus voerboilies en instantboilies, leg mij dat verschil maar even uit. Ben nieuwsgierig geworden
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

22-12-2006 21:56

Ernesto Kamminga schreef:Je hebt dus voerboilies en instantboilies, leg mij dat verschil maar even uit. Ben nieuwsgierig geworden


Dat is onzin. Wil je weten waarom dan staat er hier op het forum heeeeeeel veel info.

Gaat voornamelijk om de voedingstrigger; wanneer een vis eenmaal weet dat jou balletje te vreten is heb je deze veeeeel minder nodig.

Vandaar dat instant op 9vande10 wateren achterhaald is: de meeste vissen daar zien elk balletje al voor makkelijk vreten aan, maakt niet uit wat.
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

23-12-2006 18:09

wouter kanters schreef:Heren,

Wanneer we als gewone consument (wat de meeste van ons toch zijn) een eitje halen betalen we al 1 euro per rekje van 10. gooi 8 eitjes op je kilo mix en je zit al op 80 cent per 1,5 kilo bollies alleen voor de eieren. Wat kan er dan nog in wat de bollie zo goed maakt???
Een kwakje soja, een beetje griesmeel eventueel wat polenta en nog een of ander goedkoop meeltje. Moet je hier nog een flavour en een smaakje aan toevoegen (het ging immers ook over goed instant aas) en je bent al ver over de 2 a 3 euro per kilo.

Ik ben ook van mening dat wanneer de vis je aas goed geaccepteert heeft je de voerhoeveelheden kan verminderen, in tegenstelling tot de voercamagnes met de gries/soyameelballetjes.

Met vriendelijke groet,
Wouter


Wouter, er zijn ook andere ingredienten waarmee je een prima basismix samen kunt stellen. In mijn mix zit géén griesmeel, géén sojameel en géén polenta... En toch draai ik boilies voor maar 3 euro per kilo.
Of ze kwalitatief goed zijn? Geen idee, maar ik vang er redelijk tot goed mee. En dit zowel instant als na een (lange) voercampagne. Ook heb ik er al verschillende vissen mee gedubbeld en dit geeft mij gewoon vertrouwen in dit aas.
Het vertrouwen en natuurlijk de prijs zorgen ervoor dat ik echt geen dure boilies zal kopen. Dan maar een paar dagen per jaar kloten in de keuken. Geen leuk werk maar ik heb het er wel voor over.

Groeten JW
Run to the water.....
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

23-12-2006 18:12

:oops:
Laatst gewijzigd door Gerard Brondijk op 15-04-2007 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
KSN