Tijgernoten leggen water totaal lam ?


Plaats reactie
Glenn Martens
Berichten: 69
Lid geworden op: 02-10-2004 18:11
Locatie: Alkmaar

01-08-2005 22:12

ik zat net even te kijken op de site van pillowbaits en daar stond bij tijgernoten dat als je teveel of langdurig voerd dat je dan het hele water lam kan leggen en het pas maanden kan gaan duren voordat de karpers weer gaan eten....

wie heeft hier meer informatie voor mij over ?

de link : http://www.pillowbaits.nl en dan naar producten en dan naar particels


groeten glenn
Je kunt lastige karpers vergelijken met mooie vrouwen, Je moet er gewoon ff wat meer je best voor doen
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

01-08-2005 22:36

Logisch Glenn,

je moet natuurlijk alleen met pillowbaits voeren, dan vang je het hele bestand !

Groet,
Stefan
Martijn Vos
Berichten: 63
Lid geworden op: 18-01-2005 09:16
Locatie: Emmeloord

02-08-2005 12:37

lijkt mij een beetje overdreven allemaal,
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

02-08-2005 12:42

Als het watertje 1 hectare groot is en je dumpt vervolgens 1000 kg dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. :wink:
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

02-08-2005 16:21

Jeroen Leuven schreef:Als het watertje 1 hectare groot is en je dumpt vervolgens 1000 kg dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. :wink:


Heb je ze wel gelijk op je voer :o :lol:
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-08-2005 17:00

Volslagen onzin.
Eenmaal op de tijgernoten blijven ze die gekke noten nog erg lang eten...
En een water lamleggen gebeurd echt niet.

Wat Stefan al zei:
Je moet met Pillow Baits vissen... Dan komt het allemaal wel goed :)
jacco noordermeer

02-08-2005 21:04

wat wel meerdere keren is gebeurt is,
op afgesloten water waar veel tijgers werden gevoerd aasden de vissen alleen nog maar op tijgers
met bollen vingen ze helemaal niets meer
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-08-2005 21:21

Omdat een karper de tijgers alleen gedeeltelijk vermaald en niet of nauwelijks verteerd, schijt hij dus zijn eigen voerplek.

En dus begint de cyclus gewoon weer opnieuw. Vreten, schijten enz.

Vandaar dat op veel BTW-en niet met tijgers gevoerd en gevist mag worden. Daar groeit de vis niet van en dat moeten we nou net niet hebben.
jan van kranenburg

03-08-2005 03:05

Sprak vandaag een gefortuneerde zakenrelatie.

In bezit van een lapje grond in Frankrijk, waarin een plasje van ruim 1 hectare.

Persoon weet niks van vissen; en dat heeft ook totaal zijn interesse niet.

Vertelde me wel dat locals hem hadden gezegd recent een 70-ponder in dat plasje te hebben gevangen.

Wat 't waard is? Hoop er achter te komen.
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

03-08-2005 08:35

Michel Hollaar schreef:Omdat een karper de tijgers alleen gedeeltelijk vermaald en niet of nauwelijks verteerd, schijt hij dus zijn eigen voerplek.

En dus begint de cyclus gewoon weer opnieuw. Vreten, schijten enz.

Vandaar dat op veel BTW-en niet met tijgers gevoerd en gevist mag worden. Daar groeit de vis niet van en dat moeten we nou net niet hebben.


Dit is aardig gek......Dit zou betekenen als ik 3 dagen lang een kilo of 5 zou voeren. De karper die dan langs komt gewoon mijn voerstek in stand houd en er dus altijd op deze plek halfverteerde en gecrushde tijgernoten zullen blijven liggen....dat kan toch niet.... of wel

grtz
HnZ
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-08-2005 08:42

Hans,

Wat is gek?

een vis vreet en zwemt nu eenmaal dan eens hier, dan eens daar, zal dus ook wel her en der schijten.

Je krijgt op die manier wel een hele grote goed verspreide voerplek van half vermalen tijgernoten. :wink:
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

03-08-2005 12:23

Michel Hollaar schreef:Hans,



Je krijgt op die manier wel een hele grote goed verspreide voerplek van half vermalen tijgernoten. :wink:


En dit is nu het grote voordeel van tijgers! Niet doorvertellen!
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

03-08-2005 14:44

De vissen die ik vang en mijn of andere tijgers schijten schijten echt geen brokjes maar gewoon tijgernotenpap met hele kleine tijgerkorreltjes maar zeker niks wat nog bijna intakt is :-?

Maar het zal wel... meesten zeggen ook dat er suiker doorheen moet .... hiervan heb ik ook nog nooit de meerwaarde ontdekt! Zal nooit gebeuren ook. :D

Maar het blijft gek michel stel je eens voor:

Karper zwemt rond ziet daar wat tijgernotu kak liggen en denkt: "hmm ziet er smakelijk uit". Hup, de stofzuiger aan en volgt zo het diarreespoor van die andere karper en komt bij mijn volgevoerde stek aan en bunkert daar weer vrolijk verder, schijt vervolgens de halve put (ik vis weinig op putten maar goed) onder en de eerstvolgende karper of misschien wel de eerste herhaald dit ritueel :-? Errug wazig allemaal maar wel humor :lol:

Gelukkig krijg ik ze nog op mijn stek en zijn ze niet gepre-occupeerd (of hoe je het ook noemt of schrijft) op hun eigen uitwerpselen.... Zullen in deze uitwerpselen overigens geen stoffen zitten waardoor de karper zijn eigen uitwerpselen niet eet. Denk maar eens aan je zelf als je de pot in kijkt en denk dan maar eens: "Goh, laat ik eens een hapje nemen want er liggen nog wat halve pinda's tussen". :lol:

Spijt me dit te zeggen maar hoe langer ik erover nadenk hoe meer het woord "kul" in me opkomt.

Maar als iemand het tegendeel kan bewijzen zeer graag natuurlijk!

Ow sorry voor het off-topic gedreutel :)

grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-08-2005 15:28

Hans,

tijgernotenpap, dat is pas kul. Dat zou betekenen dat onze zevenvinnige vriend de tijgers als een koe herkauwd zou hebben.

Ik heb ook niet over bijna intakt gehad maar over gedeeltelijk vermalen ( de door jou geconstateerde kleinere tijgerkorreltjes misschien ? ) en niet of nauwelijks verteren, dat is iets anders dan jij nu suggereerd.

Maar goed, ieder zijn meug en gedachtenkronkels. Feit is nu echter eenmaal dat het op vele BTW-en niet is toegestaan om met tijgernoten te voeren en te vissen. Als reden geven ze op dat de karper de tijgernoten niet of nauwelijks verteerd en dientengevolge zijn eigen voerplekjes uitschijt.

Ik ken een water waar veel met tijgernoten gevoerd werd, zelfs zoveel dat de karpers in gewicht afnamen. Toen het tijgernotenverbod werd ingesteld kwamen de vissen weer langzaam terug op hun " normale " gewicht.
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

03-08-2005 15:59

Tijgernotenpap met kleine korreltjes....Beter believe it! Dit is absoluut geen kul .... en zoals je hebt kunnen lezen vis ik op open water..

Ben toch niet gek! :lol:

grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-08-2005 18:51

Hans,

dat papje is gewoon echte strond, de karper zal echt niet alleen van je tijgernootjes gevreten hebben.

Niet zo'n gekke gedachte toch?

Verder stop ik met dit welles / nietes gedoe. Jij hebt jouw mening en ik de mijne.
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

03-08-2005 20:45

Michel,

Het was niet mijn bedoeling een welles/nietes gebeuren op te starten!

We hebben beide een andere ervaring dat kan.....echter had ik in eerste instantie een gigantisch verhaal waarvan ik uiteindelijk maar heb besloten het kort te houden omdat als ik dat geplaatst had er hier zichzelf respecterende karpervissers zich er toch weer mee moeten bemoeien

Dus wat mij betreft houden we er maar mee op

Latur!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-08-2005 04:43

Tijgernoten kunnen gekke dingen doen op een watertje. Heb ook meegemaakt dat na een fatsoenlijke introductie van tijgers de boilievissers niets meer vingen. Het nadeel van tijgers is alleen dat ze er ook weer net zo snel op uitgekeken raken. Afhankelijk van de hoeveelheid tijgernootvissers op een watertje natuurlijk. Mooi voorbeeld, een maand geleden ging een maat van me met tijgers aan de gang op een watertje hier in de buurt, heeft 2 weken lang gigantisch veel runs gehad, op een gegeven moment ging iedereen daar met tijgers aan de gang en nu vangen ze er helemaal niets meer op! Afgelopen, tot volgend jaar.

Inzetten in de juiste periode dus........
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

04-08-2005 10:45

Hans van Vrouwerf schreef:Michel,

Het was niet mijn bedoeling een welles/nietes gebeuren op te starten!

We hebben beide een andere ervaring dat kan.....echter had ik in eerste instantie een gigantisch verhaal waarvan ik uiteindelijk maar heb besloten het kort te houden omdat als ik dat geplaatst had er hier zichzelf respecterende karpervissers zich er toch weer mee moeten bemoeien

Dus wat mij betreft houden we er maar mee op

Latur!


Je maakt me nu wel weer heel erg nieuwsgierig. :wink:

Maar inderdaad we houden het zo: twee vissers, twee ervaringen, twee verschillen.
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

04-08-2005 11:01

Michel Hollaar schreef:Je maakt me nu wel weer heel erg nieuwsgierig. :wink:

Maar inderdaad we houden het zo: twee vissers, twee ervaringen, twee verschillen.


Genau! Wou het eerst nog Pb'en maar ach laat maar :wink: ik denk dat jij wel begrijpt wat ik bedoel hehehe :lol:
In het land der blinden is éénoog koning!
Plaats reactie