pro line bollen


Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-12-2005 12:56

he :wink:
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

21-12-2005 14:28

Goed spul hoor!
Ene Bart vd Hurk schijnt er regelmatig een visje mee te vangen :P
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

21-12-2005 14:49

Da ben ik nie, da was een ne...!

Ik vis zelf trouwens stiekem met een bol van PIEP, maar niet doorvertellen he, top secret! :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

21-12-2005 14:51

Bertil Wielink schreef:Goed spul hoor!
Ene Bart vd Hurk schijnt er regelmatig een visje mee te vangen :P


Bart niet alleen hoor!
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 22-12-2005 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

21-12-2005 15:06

Zet die ventilator even aan en geef die man een glaasje water :lol:
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

21-12-2005 15:13

Mannen,

blijft echter altijd een lastig verhaal.
Zodra je gesponserd wordt zoals jullie kan je gewoonweg niet geheel objectief zijn en zal je proberen om 'jouw' een beetje extra te promoten, is ook logisch.

Maar goed, geef mij van beide 20 kilo dan zal ik objectief gaan testen ;)
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

21-12-2005 15:25

Daar komt niks van in Marijn,

Dan zit ik dadelijk zonder "werk"... :wink:

Maar je hebt gelijk, volledige objectiviteit is moeilijk voor een verbonden naam. Je zou nu eenmaal je eigen ruiten ingooien door openlijk te kritisch te zijn over je eigen merk dan wel te positief een ander merk te belichten. Toch probeer ik zo objectief mogelijk in de P-topic te reageren.

Toch zijn binnen elk merk verbeteringen altijd mogelijk, zo zou ik graag een top-instant bol zien in het PL assortiment. Deze mag best duurder zijn, maar dan kan je het beste van 2 werelden aanbieden. Niet dat het nu slecht is gesteld, maar het kan altijd beter... (Die ruiten heel houden he! 8) )
mvg

Bart van den Hurk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-12-2005 16:08

t shirtjes naar de horst he
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-12-2005 16:15

http://www.impactproducts.nl/

Ken er zo niet meer. Wie niet genoemd is. Open ook een topic
bart pieck
Berichten: 302
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: kampen
Contacteer:

21-12-2005 22:48

ik vis met bollen van de mannen uit soest vang mn vissen ook wel en die doen niet onder voor proline ze zijn iets duurder dat wel :P
Ron Versteen
Berichten: 17
Lid geworden op: 14-10-2004 13:29

21-12-2005 23:25

[quote Bart van den Hurk]

Ik vis zelf trouwens stiekem met een bol van PIEP, maar niet doorvertellen he, top secret! :wink:



Had ik het niet gedacht ... :roll:
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

22-12-2005 00:53

Het maakt toch allemaal niets uit het gaat er toch om waar jezelf ingelooft als je langs de waterkant zit.
Ik moet zeggen dat ik in 2004 mijn beste seizoen ooit had op ready mades van Martin terwijl Michiel Hollaar van MKM 500 meter verderop zijn beste seizoen ooit had op Prolines freezers. We kunnen echt een hoop van elkaar leren ja toch. Dat er soms een hersenscheet voorbij vliegt zorgt altijd wel voor een beetje humor. ik maak nog even een Nash topic en een Martin SM topic aan en staan we quitte of niet?
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

29-12-2005 19:13

Heb in 2005 in twee maanden op een water ongeveer 2/3 deel van het bestand gevangen op de Pro-Line bollen. Toch twijfel ik of dit met een ander aas niet was gelukt.
Wanneer komt er een tijd dat zakken boilies worden aangeboden met op de achterkant een lijst met ingredienten.
In de voedingsindustrie is dit gebruikelijk en naar horen zeggen is dit inmiddels in Engeland gesignaleerd bij een aantal boilieboeren ?
Zijn er al slimmerikken geweest die de boilie aan een lab gegeven hebben om te ontleden ?
Kom op mensen !!!
Show me your titties !!! :oops:
Merlin
Theo Belt

29-12-2005 20:03

Merlin,

Het zou je sieren als jezelf eens een recept wist te bedenken i.p.v. een pro line boilie te ontleden. ..je blijft wel mijn maatje hoor :lol: ..ik denk zelf dat je de helft van het bestand hebt gevangen.. :o
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

29-12-2005 20:14

He Belt,

Lamzak, bedoelde dat ik 2 van de 3 vissen die er zwemmen gevangen heb en dat met 150 kg Proliners. 8)

Wil je een lekker receptje:

150 kg voorgeweekte tijgernoten, daarna 2 uur lang geroostrerd op brandend openhaardvuur overgoten met een vleugje kerosine.
50 gram zout, smaakt redelijk saai 150 kg noten
40 liter Rod hutchinson Dirty Flavour
Alles in de blender flikkeren en dan als ijsblokjes invriezen
Succes
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

29-12-2005 21:58

Nou Merlin ik heb het gedaan, was wat werk maar denk dat ik alle vissen eruit ga vangen op mn water!

Rik
CarpAngler
CarpHunter
CarpFighter
CarpCatcher
Carpreleaser
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

30-12-2005 13:21

Melvin,

Wat je zegt klopt, je zou ze wellicht met een andere bol ook gevangen hebben, wie weet? Wat ik dus nu wel weet dat je ze op dat moment op dat specifiek water iig zeker op PL gevangen hebt...

Had je 2/3 van het bestand niet gevangen als de ingredientenlijst achterop had gestaan? Meer of minder? Of had je in eerste instantie dan wellicht helemaal niet voor die bol gekozen, omdat hij te veel eiwitten bevat? En had je die 2/3 dan gevangen op een andere boilie??

Wanneer het europees verplicht wordt om de ingredienten op de verpakking te vermelden als ook de voedingswaarde, dan zal dit gaan gebeuren in de hengelsport, zo lang het niet hoeft, gaan bedrijven hier ook geen extra geld aan uitgeven...
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

30-12-2005 16:54

Hey mensen,

Ik ga aankomend jaar ook met proline freezers vissen.
Weet iemand hoe lang ze buiten de diepvries goed blijven, ivm enkele frankrijktrips volgend jaar.
Of hoe je ze zo lang mogelijk kunt bewaren buiten de diepvries.

bedankt wim.
To The Boat!
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

30-12-2005 18:54

He Bart,

Elke serieuze karpervisser wil graag zijn zaken beredeneren.
Weet dat de vismix van pro-line veel eiwitten bevat, daarom ook juist daar voor gekozen (50% ? is veel !)
Veel kleine aspecten zorgen er voor dat het goed kan lopen.
Onderdeel aas is voor mij van minder geschikt belang, dit komt meestal ook door tijd om te experimenteren.
Wel kijk ik altijd wat anderen doen. Op dit betreffende water werd weinig met vismeel gevist, ja het kan nog verkeren. We spreken over het Noorden van Nederland. Had zelf daarom ook een fikse stinker kunnen maken, maar gekozen voor verse freezers van PL (mooie boilies)
Viste met de grotere boilies van PL, standaard werd er met 18/20 mm gevist, weer een klein stukje van de puzzel etc.
Wat mij opvalt is dat er altijd zo geheimzinnig wordt gedaan over aas.
Waarom ? Egoiisme ? Onzekerheid ? Schaamte ?
Tuurlijk, wanneer het loopt als een trein ga je niet alles kenbaar maken.
Vanuit comm. oogpunt snap ik gedeeltelijk waarom aasleveranciers geen melding van de samenstelling geven (voor enkele merken zou dit de nekslag betekenen, wat volgens mij alleen ten goede komt voor onze vriend karper !) proline zal (net als andere leveranciers) natuurlijk niet vooroplopen met het kenbaar maken van hun samenstellingen (waarom niet ? verse inkoop, snelle service en advies, plus goede vormen en maten doen mij besluiten om daar altijd mijn boilies weg te halen. )
Toch zou ik bereid zijn om kenbaar te maken met welk aas en welke samenstelling ik zou vissen (onder vismaten gebeurd dit ook), hierdoor kan ook ik na 15 jaar serieus vissen er nog iets van opstekken.
Wat ik nu merk, ook in de meeste aasdiscussies, is dat iedereen heel trendgevoelig reageert (onzekerheid van een klein stukje puzzel), iedereen heeft bij elk advies wel een voor en een nadeel, wat is goed en wat is fout ? Eigenlijk zou je eens een peiling moeten houden over samenstelling van een mix, half Nederland vist met gries/mais/soya en aanvullende ingredienten, niks mis mee, bewegen we ons immer in onze eigen denkwereld (cirkel) of is er nog meer onder de zon ?
Schieten maar! Merlin
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

30-12-2005 19:00

He Wim,

Ligt er een beetje aan welke freezer je gaat gebruiken.
Heb zelf ervaring met fisch, deze zijn mits goed gedroogd ongeveer drie dagen buiten de vriezer te houden. Er kwam toe schimmel op. (Op de boilies dan he) Dit was wel in een vochtige periode.
Kan altijd een klein vriezertje (sigar. aansteker) of koelbox meenemen.
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

31-12-2005 05:48

Bart van den Hurk schreef:Melvin,

Wat je zegt klopt, je zou ze wellicht met een andere bol ook gevangen hebben, wie weet? Wat ik dus nu wel weet dat je ze op dat moment op dat specifiek water iig zeker op PL gevangen hebt...

Had je 2/3 van het bestand niet gevangen als de ingredientenlijst achterop had gestaan? Meer of minder? Of had je in eerste instantie dan wellicht helemaal niet voor die bol gekozen, omdat hij te veel eiwitten bevat? En had je die 2/3 dan gevangen op een andere boilie??

Wanneer het europees verplicht wordt om de ingredienten op de verpakking te vermelden als ook de voedingswaarde, dan zal dit gaan gebeuren in de hengelsport, zo lang het niet hoeft, gaan bedrijven hier ook geen extra geld aan uitgeven...


Hoeveel duurder wordt een etiket als er 4 regeltjes tekst bij komen?

En aan de andere kant: LT vismeel wordt de hit voor 2006. En reken maar dat iedere boilie boer juist dat er dan wel weer heel groot op de verpakking gaat zetten......

Of iets anders hips. Reken maar dat er in 2006 boilies op de markt gaan komen met koeien letters: BEVAT AMINOL!!!!!!!!!

En ik zie ook nog wel namen verschijnen met Pukka in de titel.

Dan is een nieuw etiketje geen probleem. Dus het prijs argument lijkt me geen hout snijden.
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

07-01-2006 19:13

Wie heeft er ervaring met de readymates proline bollen???

Gr Danny