Tijgernoten zuur


Plaats reactie
Martijn Vos
Berichten: 63
Lid geworden op: 18-01-2005 09:16
Locatie: Emmeloord

14-07-2005 12:23

Hoi,

Ik heb eergisteren tijgernoten gekookt en een dag later zijn ze al zo zuur als wat iemand enig idee hoe dat komt ? Door het weer mischien ?

onderstaande heb ik gedaan

48 uur weken
30 minuten koken
500 gr suiker per kg noten
1 dag in gesloten emmer in de schuur
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-07-2005 12:41

afspoelen, nieuw water op en vissen maar
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

14-07-2005 12:42

Als ze beginnen te gisten vangen ze juist beter!!! :wink:
ruud koper
Berichten: 54
Lid geworden op: 18-01-2005 18:28

16-07-2005 17:33

Als bij mij de tijgernoten zuur zijn gooi ik ze in de container, Heb er dan namelijk geen vertrouwen in.

Doet vaak wel tijgers in vriezer als ik een grote partij gekookt hebt, en dan een paar uur voor dat ik ga vissen opnieuw even aan de kook brengen dan kom de slijmlaag er ook beter op.

Zoals Klaas zegt blijven ze gewoon zuur.

Ik zou graag jullie mening willen horen over zure tijgernoten en of je er namelijk wel mee vangt . Ik zelf vis of voer er namelijk niet mee bang dat ik mij stek om zeep brengt.

Ruud
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

16-07-2005 18:10

Ik zou ze op deze manier nog een week laten staan minimaal en dan pas mee gaan vissen!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

16-07-2005 18:13

ja idd Lexus,

gewoon nog wat dagen laten staan en als er een dikke slijmlaag opzit zijn ze het best..
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

16-07-2005 19:09

als je ze dan weg gooit,geef ze dan aan mij,lekker als ze gisten,des te beter
ruud koper
Berichten: 54
Lid geworden op: 18-01-2005 18:28

17-07-2005 18:48

Ook als ze zuur ruiken ????

Lindsey,

Je mag ze van mij wel ophalen maar dat loont toch niet de moeite kost je een vermogen aan reis kosten.

Ruud
Als je niet vist, weet je niet wat je mist
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

17-07-2005 19:30

ook als ze zuur ruiken,geen probleem,denk je dat wat er op de bodum ligt aan natuurlijk voedsel,allemaal vers is?
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Alex Kroezen

17-07-2005 23:38

Zure tijgernoten ik denk dat iedereen dat probleem wel heeft. Hoewel probleem ben ik niet zo van overtuigd, ik heb er nooit "downs"van gehad. Een gerenommeerde ready mades producer gebruikt dat zuur zelfs in zijn/haar boilies. Ik weet het merk zo niet mocht je het interesseren kan het wel ff opzoeken. Als ik me niet vergis bevat dat slijm boterzuur waar door sommige mensen bij gezweerd wordt.
Maar wat betreft slijm op je tijgers, hoe lang denk je dat dat nog in hoge concentratie aanwezig is een halfuur na het voeren? Ik denk dat het naar gelang de stroming binnen 5 minuten als een grote wolk erom heen zweeft en na een half uur niet weer te vinden is.
Persoonlijk vind ik het dus alleen een verrijking van het aas.
Martijn Vos
Berichten: 63
Lid geworden op: 18-01-2005 09:16
Locatie: Emmeloord

18-07-2005 08:27

mja dan moet ik toch maar eens een poging doen met die zure noten normaal gooi ik ze dus ook weg als ze zuur zijn. Nu was dat al na een dag dat is me nog nooit gebeurd
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

18-07-2005 17:57

maar wel een uur koken he ivm blauwzuurgas en giftige stoffen.
daar krijg je pop-up karpers van
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

18-07-2005 18:17

Hoi,

Mij is altijd verteld, Hoe zuurder hoe beter!
Kennis van me zweerd er ook bij en laat ze rustig 2 weken staan gisten op deze manier.
Hij trekt er alleen maar joelels uit met die zure tijgernoten.

mvg,

Bas
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
laurens v emmerik

18-07-2005 23:21

de emmer moet je eerts ontsmetten,ik doe dat met troep uit de wijnhandel!half uurtje desinfectie erin en goed afspoelen,dan tijgers met kookvocht erin en deksel erop,zo steriel als wat!
zet ze in de kelder en hou in de gaten waneer er slijm komt!

niet met je handen erin natuurlijk,want dan worden ze snel zuur door de bacterieen van je handen,maar ff schudden aan de emmer,dan merk je t wel!

als ze goed zijn gelijk invriezen,ze ruiken dan egt bizar goed,en niet zuur!


sucses ermee,en hou het hygienisch,dan word het niet zuur en bederft het niet!

laurens
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

19-07-2005 08:54

Laurens


ik citeer

niet met je handen erin natuurlijk,want dan worden ze snel zuur door de bacterieen van je handen,maar ff schudden aan de emmer,dan merk je t wel!

is dat een 1 april grap? 8)
laurens v emmerik

19-07-2005 14:52

eyy patrick!

nee,dat is egt zo,op je handen zitten miljoenen bacterieen die het bedervings proces zeer erg versnellen.....dus al ga je in de emmer tijgers met je handen,dan komen alle bacterieen van je handen in het vocht van de tijgers.....de bacterieen vermenigvuldigen zich razend snel,dus daar gaat je lekkere zoete wondermiddeltje..
laurens v emmerik

19-07-2005 14:55

had al eerder wat over bederf geschreven,maby heb je er nog iets aan....,dat schudden van de emmer trouwens,dan kun je voelen of er al slijm opzit of niet....



hey haloww!

als je je boilies hebt gekookt gaan ze op het droogrek neem ik aan...
zorg ervoor dat je droogrek goed is ontsmet,ik doe dit zelf met n poeder wat ik heb gehaald bij n wijn winkel.
het poeder word gebruikt om flessen bacterie vrij te maken,zodat ze daarna weer kunnen worden gevuld met wijn of iets anders.
als je je boilies goed heb gekookt zijn ze steriel en bacterie vrij,dus als je ze dan op n niet ontsmet droogrek legt gaan de bacterien van het rek direct op je boilies zitten..


bacterien hebben 7 levens voorwaarden:voedingstoffen,vochtgehalte,tempratuur,zuurgehalte,zoutgehalte,zuurstof,en de aanwezigheid van remmende stoffen...
ontneem je een van deze dingen dan zal de groei van bacterien sterk afnemen of zelfs stoppen........hierdoor word het product langer houdbaar!

we laten de boilies drogen dus ontnemen we ze het vochtgehalte,de bacterien hebben nu een probleempje...
wat ook de helft scheelt is de gekookte boilies niet meer met je handen aanraken,je wil namelijk niet weten hoeveel bacterien er op je handen leven,dus ik heb altijd van die steriele handschoentjes als ik boilies maak.
dus vanaf het moment dat ze de pan verlaten tot het moment van invriezen raak ik ze niet meer aan met me handen....scheeelt egt bizar!

probeer maar eens:kook n paar boilies,de ene helft hou je ff vast met je blote handen,de andere doe je met de steriele handschoenen......doe ze in n zakje en leg ze in de koelkast,k weet zeker dat je dan overtuigt ben!
Plaats reactie