Iemand ervaring met de volgende toevoegingen?


Plaats reactie
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

07-07-2005 22:22

Nutrabaits Liquid Food Multimino PPC 250ml
Het is een sterk ruikende rode vloeistof wat onder andere verse lever en milt extracten, aminozuren, vitaminen en mineralen bevat. Multimino-PPC is een complete en complexe voedingsstof en zal in karpervoer van grote toegevoegde waarde zijn, op zowel het ge-bied van voedzaamheid als verteerbaarheid. Bij een dosering van 15ml per 1kg heeft het al een grote aantrekkingskracht op karper

Keen Carp Pure Salmon Oil
Dit lijkt een zachte flavour, maar reeds bij kleine toevoegingen blijkt dat er een hardnekkige, subtiele geur/smaak aanwezig is. Gevolg universeel geschikt voor kleine en grotere wateren, waar karpers slechte herinneringen hebben aan sterk ruikende visflavours. Het gaat hier om een zalmextract waarin voor karpers veel attractieve stoffen bewaard zijn gebeleven. Dosering: 2-6ml per 500gram mix

dit is de informatie die ze bij Carpstore.nl geven. maar is natuurlijk ook om er veel ervan te verkopen..
heeft iemand goede of slechte ervaringen met deze toevoegingen. of andere toevoegingen van Nutrabaits of Keen Carp?

ik ben namelijk bezig met een boilie te verzinnen die toch zich onderscheid van de meeste andere bollen waarmee gevist word hier. en misschien door deze toevoegingen toch een attractieve bol kan krijgen. maar als het geen meerwaarde heeft laat ik het liever achterwege..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

07-07-2005 22:47

Beste Remco,

Als je kijkt op de site http://www.nutrabaits.net en http://www.keencarp.com zul je dezelfde informatie tegenkomen als op de site van CarpStore. Met de Garlic Oil heb ik goede ervaring. Vang er echt gewoon keigoed mee, heb nu twee flesjes van het spul er doorheen en een groot aantal karpers erbij.... Ook een aantal zeer interessante flavours ben ik erg over te spreken; Scopex of Strawberry op een vismix. Orange op een birdfood, vooral vind ik de smaak van de flavours erg goed, totaal geen nare bittere smaak wat ik persoonlijk een groot voordeel vind.

Wat betreft Nutrabaits, de volgende producten gebruik ik nu echt geruime tijd en staat bij mij hoog in het vertrouwen. Dit heeft in mijn visserij zeker een meerwaarde gehad daar ben ik gewoon van overtuigd.

Nutrabaits UTCS Fruit Special 100ml
Nutrabaits Betaine HCI 50Gram
Nutrabaits N-Butyric Acid 20ml
Nutrabaits Nutritional Attractor Robin Red 300Gram

Zoals bovenaan aangegeven kijk op die site's misschien wordt je er wat wijzer van.

Groet Mike.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

07-07-2005 23:10

zouden deze producten bij elkaar kunnen gegooid worden in 1 bol??

en dan bedoel ik de:
Keen Carp Pure Salmon Oil en de Nutrabaits Liquid Food Multimino PPC natuurlijk
Gebruikersavatar
pascal huijnen
Berichten: 71
Lid geworden op: 04-07-2005 23:26
Locatie: Den Helder
Contacteer:

08-07-2005 00:57

Er zijn natuurlijk altijd echte "killers" kwa flavour die goeie resultaten geven op de meeste wateren, maar ik heb ook meegemaakt dat de ene flavour op water 1 goed ving en op water 2 niet.

Dus persoonlijk vind ik dat je dit beter door uit te proberen kan uitvinden.

En bekende van mij gebruikt trouwens wel vaak de keen karp flavours en hij was er positief over...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

08-07-2005 08:52

of het een killer is moet nog worden bekeken op mijn water maar. ik vraag gewoon of het een echte meerwaarde aan een aas kan geven.

maar weet iemand of je deze 2 producten door elkaar kunt gebruiken?

Gr. Remko
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

10-07-2005 14:09

Remko Oude Elferink schreef:
maar weet iemand of je deze 2 producten door elkaar kunt gebruiken?

Gr. Remko


weet iemand dit?
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

10-07-2005 14:19

Ik zeg er gelijk bij: heb dit nog nooit geprobeerd, maar volgens mij kan het heel goed gecombineerd worden.

Het een zijn amino's en het andere een olie. Als je deze mengt, zou je een goede soak kunnen krijgen.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Harrie Verdonschot
Berichten: 30
Lid geworden op: 19-07-2004 16:19
Locatie: Nijmegen

10-07-2005 14:27

Ik ken de producten niet maar waarom zou jij ze niet samen kunnen
gebruiken?

Het lijken compleet andere toevoegingen, de een een olie en de ander
een attractor met oa. amino's.
Wat mij betreft knikker je er nog een paar andere vloeibare toevoegingen
doorheen.

Succes
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

10-07-2005 14:38

Ik zie ook geen probleem om de 2 producten samen te gebruiken.
ik zou zeggen probeer het gewoon.

mvg.....
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-07-2005 21:08

Juist samen beter, dan slechts alleen.

Goed spul bij Nutrabaits.

Denk dat Waterland Baits daar de boel maar gaat overnemen..... :D :oops:
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

12-07-2005 10:50

heb de producten binnen gekregen en ik moet zeggen het ruikt zeer goed.. binnenkort maar even kijken of het ook goed vangt.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

12-07-2005 11:29

Gewoon een niet te ingewikkelde vismeel-bol met beide producten, moet goed gaan. :wink:

Eigenlijk,

probeer maar eens een bol te maken die uiteindelijk helemaal niks vangt.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

12-07-2005 11:41

kevin, die heb ik nu :D

begin van het jaar deed die het goed. maar is nu helemaal stil gevallen. laaste 2 maand totaal geen beten meer op gehad.. waarschijnlijk een echte voorjaars bol.
ferry verhage
Berichten: 53
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00

12-07-2005 16:59

Ik heb ook 2 seizoenen lang met nutrabaits producten gevist.
Ik kan geen beter merk verzinnen en heb dan ook altijd vertrouwen als mijn hengels liggen. Zowel homebaits als readymades gingen als een trein.
Enige nadeel wat een prijzen hebben die producten :o
Nutrabaits Liquid Food Multimino PPC 250ml
Heb dit ook gebruikt in mijn home-made ballen naar mijn mening is dit een product dat de bol erg gezond maakt en dat er vooral op lange termijn voeren op moeilijke wateren voordelen op kan hebben.
Voor kleine voersessies dus niet echt zijn geld waard.

@ mike verhoef
Nutrabaits N-Butyric Acid 20ml
Dit spul stinkt echt zo erg je krijgt de geur ook niet weg.
Heb het paar keer gebruikt maar zag niet echt een meerwaarde.
Raad niemand aan dit te kopen vanwege de stank kan me ook moeilijk overtuigen dat dit gezond is voor de karper.

Zo ben ik dus langzaam gaan verdiepen in het samenstellen van een eigenbal.
Nu gebruik ik boiley die alleen uit een aantal melen bestaat dus zonder speciale toevoegingen ook deze vangt bijzonder goed.

Veel succes Remko en laat je bevindingen maar weten.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

12-07-2005 17:31

ik heb op dit moment ook een goed vangende boilie. maar merk de laatste tijd dat de vangsten in het algemeen teruglopen (heb ik nog niet echt last van) waarschijnlijk dressuur. en daarom ben ik nu bezig met een boilie die goed smaakt en goed is voor de karper..

aangezien mijn huidige voorraad bijna op is. ben ik van plan om met deze nieuwe boilie zeker 2 maanden te gaan voeren. dit water is niet zo heel moeilijk en je hebt de vis zo op de stek. maar om ze toch veel vertrouwen in mijn aas te geven hoop ik gewoon goed door te blijven vangen.

mijn voerstrategie is om niet veel te voeren. 3x in de week 250gr boilies per keer.. gewoon om de karper het gevoel te geven dat er vertrouwd voer ligt op die stekken..

Gr. Remko
Plaats reactie