Martin SB


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-08-2005 11:55

frens de brabander schreef:hoi ik ben nieuw in de karpervisserij maar waarom zijn die boilies van msb zo goed dan?? Ik heb er naar gekeken en het grootste gedeelte bestaat uit grof maismeel en onkruidzaad, dit lijkt mij nou niet echt een voedzame boilie waar de karper veel aan heeft. let op ik heb het hier niet over vangst resultaten. wat vinden jullie


Frans het is wel echt te merken dat je nieuw bent in de karpervisserij.
Laat staan in het aas dat ervoor word gebruikt !
Verder is er een mooie beginnershoek op het forum denk wel dat je der wat snuggerder van kan worden.


Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

18-08-2005 12:14

en wel 3 century ng's verkopen....toch niet echt beginnersstokken... :-? :roll:
frens de brabander
Berichten: 29
Lid geworden op: 18-08-2005 10:27

18-08-2005 12:35

die had ik gekocht maar ze zijn een beetje te zwaar voor nederland.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

18-08-2005 13:14

Daniel Legrand schreef:Frans het is wel echt te merken dat je nieuw bent in de karpervisserij.
Laat staan in het aas dat ervoor word gebruikt !
Verder is er een mooie beginnershoek op het forum denk wel dat je der wat snuggerder van kan worden.


Greetz Daan


roy hermans schreef:en wel 3 century ng's verkopen....toch niet echt beginnersstokken... :-? :roll:


frens de brabander schreef:die had ik gekocht maar ze zijn een beetje te zwaar voor nederland.



Een echte beginnersfout dus.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-08-2005 13:17

Harnold waarom sta ik in jou laaste bericht vat hem even niet ??


Leg even uit Aub!!!


Greetz daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

18-08-2005 14:20

Je rept over beginnershoek....
Jan Boot

18-08-2005 14:33

Piet Vogel schreef:Daniel
Dat is het nu net! als een grote Engelse firma 16,95 voor een kilo boilies vraagt, of voor 16,95 vraagt voor een potje particles waar nog geen twee kilo in zit hoor je niemand!! Maar als een hardwerkend Nederlands bedrijfje ook maar net met zijn kop boven het maaiveld uitkomt wordt deze maar al te graag eraf gehakt. Met andere woorden nog steeds worden alle Engelse op handen gedragen en god mag weten waarom.
Een ander voorbeeld, een bekende Engelsman vangt een wereld record karper op een put van twee hectare (een vis die misschien wel groot geworden is door anabolen voedsel) niemand die het afkeurd! de meeste vinden het geweldig. Het wordt nog beloond door een hengelsportblad die er een reportage over doet. Dat bedoel ik nou, zij kunnen alles maar doen zonder dat er negatief gereageerd wordt. Dat vind ik nu ook van deze discussie MS wordt een beetje afgeschilderd als iemand die alleen maar bezig is zijn zakken te vullen. Ik weet als geen ander dat de winstmarge's in de hengelsport voor bedrijven zoals hij echt niet zo groot is. Denk alleen maar eens aan de ontwikkeling en opstart kosten die hij heeft met een nieuw product, dat zit allemaal verwerkt in de prijs. En dan nog even terug komend op de prijs van 24,95 voor die emmer! alleen een flavour van Solar kost al 10 euro meer en daar hoor je niemand over. Die emmer is samen gesteld voor vissers die lekker een dagje instant vissen en dan met zo'n emmer alles bij hun hebben. En voor dat soort vissers gaat zo'n emmer meerdere keren mee zodat uiteindelijk de prijs die hij per dag betaald erg mee valt.
Piet Vogel


Ok, vul ik mijn kritiek even aan: (Maar dit is een topic over SB en niet over Nutra of dynamite....)

Nutra Trigga: Belachelijk duur.
Frenzied Hemp: Straal bezopen zo duur.
Fluor pop-up's: Hoe haal je het in je stomme Brtise kop om ons zo af te zetten.

Maar dan ook: 750 boilies en 750 gram pellets en twee shwoarmasausbakje met wat bindmiddel en mislukte gemalen boilies voor 24,95: Afzetterij! Heeft niks met kop boven maaiveld en Hollands zeiken te maken.....

Alle kant en klaar boeren waarvan je niet weet wat er exact in de mix zit zijn afzetters!!!!!Een gries boilie met een handje gemalen tijgernoten heet opeens high leakage tigernut. Een rode griesmeelboilie met een toefje negerzaad heet opeens RobinRed/Birdseed....Jaja.....

Je stipt wel een punt aan wat bij mij gevoelig ligt en dat zijn flavours: Ik kick op flesjes. Maar een flavour van solar voor 34,95 heb ik nog nooit gezien. Hoewel we hier ook enorm genaaid worden koop ik ik toch af en toe een flesje van 1 of ander merk. Geeft me vertrouwen, meer niet. En als je even mee rekent: Flesje winter secret, het flesje vertrouwen wat ik nu gebruik, kost 12 euro de 100ml. Genoeg voor 20 mixen van 5 eitjes. Kilo prijs van mijn boilies stijgt met 60 cent, en dat vind ik nog wel te doen voor wat vertrouwen.......
Laatst gewijzigd door Jan Boot op 18-08-2005 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

18-08-2005 14:36

Piet
Met de RMballen van Martin kan je hele beste vangsten maken, staat er nu voor de derde maal in mijn derde bijdrage on-topic. In een andere topic kan je lezen dat ik er mijn eerste (NL) 20 kilo vis mee gevangen heb. Het heeft bijna twee jaar geduurd voor ik heel voorzichtig aan het aas begon te twijfelen. :roll:
Met het (voor de eerste keer) in typen van deze zin had ik memorabele momenten voor ogen uit eigen ervaring maar (toeval) ook de mega vangsten van (o.a.) jou in (o.a.) ’95-’96 te Orient. In alle oprechtheid moet ik ook zeggen dat ik dus ook wel eens “ben weg gevist” door/ met MSB boilie’s. U ook bedankt voor de les! :oops: Later heb ik ook MSB met goed resultaal gebruikt bij frankrijk trips.
Mijn persoonlijke mening is dat dit gewoon de beste SELFLIFE readymade van NL is...wellicht van europa Piet. Ik had beter mijn reacties algemeen moeten houden en alleen in relatie tot selflife t.o.v. freeserbaits, vers of zelfmaak.
Haring kan je ook goed conserveren maar geef mij maar een nieuwe. :D

Ff iets over de (test) omstandigheden.... Ik viste van ’96 tot ’01 In NL twee stekken op één plas. (van +/- 200ha.)
Van begin tot ’98 met eigen boilie’s, eerst meestal drie dagen voeren en dan een nachtje. Verder werd er niet (amper) gevist op deze plas. In dit paradijs kon (kan) ik dus heerlijk mijn hobby uitoeffenen en dit heb ik het hele jaar door ongeveer 3 maal per maand gedaan. Het water staat niet als “gemakkelijk” te boek maar ik maakte zelden een blank, wel mega vangsten...niet in aantal, wel in afmeting. Ook in de winter was de hotspot productief. In ’98 begon ik met MSB (hemp) en de eerste vier maanden gingen op dezelfde voet. (zowel voeren, strategie als resultaat) Ook A.D. was weer op de plas begonnen. A. Had vóór ’96 deze plas al vaak bevist maar was verrast door het toegenomen gemiddelde gewicht. A viste ook met MSB (volgens mij heeft Gerrit P. het over dezelfde A. , stukkie terug in deze topic) Terwijl het bij A. maar duurde om de (top) vissen te vangen werden de resultaten bij mij minder en minder. :-?
Op een gegeven (september ’98) moment was het helemaal over en heb ik een blank gemaakt van 9 maanden! (20 nachten = eerlijke kans? = beetje overdreven domme lange test) Ik heb toen alles uit de kast gehaald om aan de schubben te komen maar niets hielp. Ook bodem onderzoek gaf geen speciale oorzaak....De karpers gingen met een boog de spot voorbij....leek...

Pas nadat ik in juni ’99 naar een andere spot (sector) verhuisde liep het gelijk weer top (o.a. drie vissen boven 15 kg in die eerste nacht op de nieuwe spot en op MSB) De winter van ’99- ’01 was alweer duidelijk minder succesvol en het werd weer minder en minder met de vangsten.
B.B begon ook weer op het water met verse bollen die hij en zijn (nieuwe) maat zelf maakte. In dezelfde sector (soms stiekum op dezelfde plek) liep het duidelijk veel beter bij hun t.o.v. A. en mij.
Terug bij (verse) freeserbaits maak ik weer seisoenen in extase mee.
Hoewel dit mijn totale MSB ervaring is en onvergelijbaar klein t.o.v. Piet zijn ervaring was de les duidelijk (heb nog lang geduurd) en wist ik wat ik moest doen om weer met vertrouwen (in het aas) verder te vissen. Zeker op/voor de langere termijn.

Nu had ik ook een paar vragen (??) lees het niet (weer) als stellingen (!!)
Ik zou wel eens willen weten hoe dat komt. te droog? verteringsproblemen? buikkrampen? mindere nasmaak? wie kan het zeggen?
Piet, dank voor de antwoorden. Als ik de verkeerde kant op denk zijn er vast wel boarders die mij de weg wijzen.
Nu moet je je wel realiseren dat de visserij van de een niet die van de ander is. Piet heb jij weleens een jaar lang elke week met één type boilie op één stek gevist? Volgens mij ben je slimmer en verkas je al veel sneller. Doe ik nu trouwens ook.
Mijn voer-bol (ook MSB) is na 12 uur onder water trouwens nog droog (in de kern)
Verteringsproblemen is anders bedoeld als; Verteert niet!!! iedere vis die ik op de onthaakmat heb laat een spoor van mijn rode verteerde boilies achter was de reactie van Piet. Okay maar als ik een boilie in mijn mond maal (wat ik nooit doe, onzin, mijn “na-“smaak is die van de karper niet!) en spuug dit op je mat dan ziet het rode spoor er net zo uit. Is het dan verteerd?

Volgens mij kan het aas een verschil maken maar niet voor 100%. Nr 1 blijft lokaliseren. Volgens mijn info weet jij heel goed waar en in welke tijd van het jaar de vissen op je thuiswater zich bevinden. Er zit een groot verschil in lokalisatie kunde en watersense (zeker in die jaren) tussen ons. Volgens mij is een groot deel van je succes hieraan te wijten en niet aan het gebruikte aas. Ook op rig gebied is je voorsprong aanwezig t.o.v. de gemiddelde visser. Het gaat mij dus wat ver om te zeggen dat je iemand naar huis vist door alleen ander aas. Je voorsprong ligt m.i. op een ander vlak. M.a.w. met ander aas zou je het ook kunnen en met hetzelfde aas doet niet iedereen je zomaar na.

Na een heel lang verhaal de volgende nuance- éh conclusie.. :oops:
MSB is Neerlands beste self life bol voor de instant visserij. Hierdoor ook zeer geschikt voor een buitenland trip.
Voor de lange termijn (maar ook in mijn eigen vijver) kies ik liever voor een freeserbait ookal loop ik meer te klooien om ze goed te houden.
Maar die extra inverstering is het mij absoluut waard!

Groet,
Rob
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

18-08-2005 15:19

Jan Boot
Het heeft volgens mij geen zin om verder over prijzen van producten met jou te discussieren. Toch kon ik het niet laten en heb een winkel gebeld en de prijs gevraagd van een potje Squid van Solar en die was echt 31 euro. Maar het gaat inderdaad niet over een ander merk, echter het is wel gewoon zo dat de gemiddelde NL karpervisser eerder twee keer per jaar van swinger of rodpod van natuurlijk een Engels merk veranderd (en daar veel geld op toelegt) dan een goede boilie te kopen. En dat mag wel veel kosten!! En jij kan natuurlijk niet de prijs van jouw eigen mix per kilo vergelijken met een product dat over drie schijven gaat voor het bij de concument is. Van dat product moet door diverse mensen worden gegeten en moet een fors bedrag afgedragen worden aan de fiscus. Als jij veel vertrouwen in je eigen aas hebt moet je daar vooral mee doorgaan, maar ik vind niet dat omdat jij een goedkope mix hebt samengesteld dat een ander (hardwerkend bedrijfje) een afzetter genoemd moet worden.

Rob
Goede discussie ik ga er zeker nog op in maar niet nu.

Piet
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

18-08-2005 17:38

Piet Vogel schreef: echter het is wel gewoon zo dat de gemiddelde NL karpervisser eerder twee keer per jaar van swinger of rodpod van natuurlijk een Engels merk veranderd (en daar veel geld op toelegt) dan een goede boilie te kopen. En dat mag wel veel kosten!!
Piet


En daar sla je dan de spijker op de kop. Het belangrijkste deel van de uitrusting, het aas moet ineens het minste kosten. Hoezo? Omdat je er niet mee kan showen zoals je met de nieuwe molentjes kan? Waarom zijn wij Nederlanders dan zo dat we vrijwel geen geld durven uit te geven aan kwaliteitsaas? Een rodpod mag best wat kosten, een hutsfluts-dome ook. Staat mooi hoor, al die spulletjes aan de waterkant. Maar het aas mag niks kosten, want dat kan je immers maar 1 keer gebruiken. En die engelse merken, ohzo belachelijk duur. Weet jij dan wat erin zit? Als je eens kijkt op de verpakking van de Nutrabaitsmixen en leest wat er in zit. Succes met het zelf draaien van boilies met die ingredienten. Het testen en labonderzoek nog niet meegeteld. :wink:

Make love, not war. In deze sport dan: Vis en stop met zeuren.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Jan Boot

18-08-2005 17:41

Piet:

Een zaak die solar squid voor 31 ero verkoopt doet zelf mee aan afzetterij.

Als mijn dierenwinkel 5 kilo konijnen pellets voor 5,99 in het schap krijgt, die dus ook gemaakt moeten worden met machines, waar dus ook (dure) mensen aan te pas komen, die dus ook energie kosten, die dus ook over 3 schijven gaan, waar dus de fiscus ook overheen gaat, en waar mijn dierenboer ook nog gewoon een centje aan verdient, waarom kan dat dat niet met pellets voor de visserij? Of boilies?

Leg me dat eens uit.....

En dat vergelijken met rodpods en stretchers mag, maar heeft niks met de kern van deze discussie te maken.
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

18-08-2005 17:54

oke jan gaan we weer!
konijnen pellets afzet misschien 1000 ton, nu pellets voor karper 10 ton(ik noem maar wat hoor) bereken nou die machine over die 1000 en over die 10ton. kijk dan maar wat er bij komt!
Eerst een beetje nadenken dit had je ook zelf kunnen verzinnen!
groetjes henk
pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

18-08-2005 17:56

Kevin als weldenkend mens vind jij het dan ook niet een beetje vreemd om die paar karpers 15 euro voor te schotelen terwijl je daar zelf zeker twee avondmaaltijden van kunt eten. Inclusief een lekker stuk vlees. Natuurlijk is iedereen vrij om te doen wat hij wil met zijn geld, maar om dan Nederlanders meteen weer zuinig te noemen slaat nergens op.

En die vergelijking met andere producten en het geld dat daar aan wordt besteed vind ik ook wat overtrokken. Als jij een mooie bmw koopt dan ga jij toch ook moeilijk doen(net als ieder ander) over te hoge brandstofprijzen. Neeh dan zijn Nederlanders ineens niet zuinig :lol:
Jan Boot

18-08-2005 18:07

henk kostense schreef:oke jan gaan we weer!
konijnen pellets afzet misschien 1000 ton, nu pellets voor karper 10 ton(ik noem maar wat hoor) bereken nou die machine over die 1000 en over die 10ton. kijk dan maar wat er bij komt!
Eerst een beetje nadenken dit had je ook zelf kunnen verzinnen!


Dus een boilieboer heeft net zoveel machinens als een konijnenvoerboer? Lijkt me niet. En bij pellets vertrouw ik het al helemaal niet. Zou iemand uit de RM-hoek die zelf maken of hebben ze gewoon een deal met diezelfde konijnenvoerboer. "Hier heb je een potje flavour en laat die machine maar weer even draaien"

Ander verhaal.

Ik gebruik griesmeel van de AH. Lekker fijn. Kosten 69 cent het pak van 500 gram. Kiloprijs is dus 1,38 en dubbel verpakt en met houdbaarheids datum.

Laatst zie ik bij een hengelboer een kilo Semolina liggen voor 2,95 de kilo!!!!!!!!!

Moet ik die man dan een keihard werkende ondernemer vinden die te maken heeft met 3 schijven, de fiscus, pensoeingaten, duur personeel, dure energie? Een man die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt, waar ik geen kritiek op mag hebben?

Of noem ik dat gewoon een enorme afzetter?
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

18-08-2005 18:16

jan appie werkt met centen winst. jouw winkelier kan dat niet. Appie koop groot in krijg veel korting jouw winkelier kan dat niet!
Maar goed ik ben klaar met je. Jij heb in iedergeval een goudmijn ontdekt en ik zie JB BAITS wel verschijnen binnekort. Graag de allerbeste kwaliteit en dan minimaal voor de helft van de prijs! Kijk jij mag ook wat verdienen( zo ben ik dan ook wel weer)
groetjes henk
Jan Boot

18-08-2005 19:04

Ik heb niks tegen verdienen, hoor. Maar je moet het met me eens zijn dat zo'n zak semolina gewoon niet kan. En de prijzen van RM's ook niet.

En als we in iedere discussie mee moeten nemen dat het maar kleine ondernemers zijn, die overal last van hebben en keihard werken en dat we daarom niet moeten zeuren dan houd alles op.

En als we beginnen met: "Doe het dan lekker zelf als je het zo goed weet". dan houd het helemaal op. Want dan mag je blijkbaar nergens meer kritiek op hebben.

Als ik ergens zit te eten en de biefstuk is taai en duur, en ik zeg daar wat van dan komt de kok ook niet uit de keuken gestormt met: Weet je wel hoe duur personeel is, weet je wel hoe duur dat gasstel is, en weet je wel hoe duur gas is, weet je wel hoeveel de fiscus vangt, weet je wel dat de AH vlees veel goedkoper krijgt, weet je wel hoe duur mijn pensioen is, weet je wel dat ik mijn kop boven het maaiveld uitsteek, weet je wel dat ik hard werk,en als je het zo goed weet: Daar is de keuken eens kijken hoe jouw biefstuk dan is en wat dan de prijs is......

Maar goed, koop lekker boilies a 10 euro de kilo, koop lekker pellets a 6 euro, koop vooral semolina van 2,95, kikkererwten van 3 euro, Maples van 2,75, je doet allemaal maar. Kijk vooral niet verder dan je neus lang is.......

(Trouwens hoe hard moet je werken om 2 pakken AH griesmeel in een plastic zak te doen en dat op een plank te leggen en met een prijstang(heeel duur trouwens, prijstangen...) een plakker van 2,95 er op te doen.....)
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

18-08-2005 20:07

Jan , sorry kan het niet laten, maar ik begin het nu ook leuk te vinden. Ik pak je namelijk elke keer terug op je eigen woorden :lol:
En het gaat niet erom dat je niks mag zeggen, maar jij noemt die mensen afzetters en dat is wat anders!
jouw eigen voorbeeld die gries van appie 1.38 de kilo zeg je. oke we pakken het om in kilo zakken en leggen het in het schap. Maar je moet wat verdienen dus 1.38 inkoop maal de marge 2.0 is aan de lage kant maar goed het moet goedkoop, komen we op 2.76 en dan mag de verpakking niet duurder kosten dan 19 cent anders komen we boven jouw 2,95.

Mee eens?

Mag ik trouwens vragen hoe oud je bent ,je praat namelijk als een klein kind?
groetjes henk
pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

18-08-2005 20:15

Ja Jan ik weet niet wat jij per uur verdient maar dit griesmeel voorbeeld lijkt me niet erg sterk.
Anders moet je je gewoon voor de lol eens gaan verdiepen in omzetbelasting, boekhoudkosten, afschrijvingskosten op een pand en al die ongein. Haha dan weet ik zeker dat je heeeel anders zult praten.
Jan Boot

18-08-2005 20:23

henk kostense schreef:Jan , sorry kan het niet laten, maar ik begin het nu ook leuk te vinden. Ik pak je namelijk elke keer terug op je eigen woorden :lol:
En het gaat niet erom dat je niks mag zeggen, maar jij noemt die mensen afzetters en dat is wat anders!
jouw eigen voorbeeld die gries van appie 1.38 de kilo zeg je. oke we pakken het om in kilo zakken en leggen het in het schap. Maar je moet wat verdienen dus 1.38 inkoop maal de marge 2.0 is aan de lage kant maar goed het moet goedkoop, komen we op 2.76 en dan mag de verpakking niet duurder kosten dan 19 cent anders komen we boven jouw 2,95.

Mee eens?

Mag ik trouwens vragen hoe oud je bent ,je praat namelijk als een klein kind?


Dus als het bij de AH, dubbelverpakt in het schap staat dan is de kostprijs 1,38 de kilo?

Mag ik vragen hoe oud jij dan bent, je rekent namelijk als een klein kind......

Bij de ene hengelboer zie ik Maple's a 1,25 de kilo, bij een andere voor 2,85. Zelfde verpakking. Nummer 1 kan dus niet boekhouden en nummer 2 wel?
Laatst gewijzigd door Jan Boot op 18-08-2005 20:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

18-08-2005 20:27

jan dat gaf je zelf aan. maar goed laat appie er een paar cent aan verdienen. Nou dan kun je een netten verpakking maken voor laten we zeggen 30 cent. waar hebben we het over jan. Maar je dacht toch niet dat je het bij de fabriek kon krijgen waar appie het koopt he! en voor de zelfde prijs!
groetjes henk
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

18-08-2005 20:28

leuk tijdverdrijf dit. Nieuw spel geef nooit op! :lol:
groetjes henk
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

18-08-2005 20:30

maar goed jan, als je nu nog een keer reageerd heb je het laatste woord ik ga der mee stoppen.
Was luek zo :-?
groetjes henk
Jan Boot

18-08-2005 20:43

henk kostense schreef:jan dat gaf je zelf aan. maar goed laat appie er een paar cent aan verdienen. Nou dan kun je een netten verpakking maken voor laten we zeggen 30 cent. waar hebben we het over jan. Maar je dacht toch niet dat je het bij de fabriek kon krijgen waar appie het koopt he! en voor de zelfde prijs!


Dus een hengelboer moet griesmeel kopen voor meer dan 1 euro inkoop?

Zou natuurlijk kunnen. Waarom zie ik dan Semolina bij hengelboeren voor 1,80 maar ook voor 2,95?

En ik ben dan zo vrij om de man die er 2,95 mee staat een afzetter te noemen.


Zie ook Maple voorbeeld.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

18-08-2005 21:02

pieter sikkema schreef:Kevin als weldenkend mens vind jij het dan ook niet een beetje vreemd om die paar karpers 15 euro voor te schotelen terwijl je daar zelf zeker twee avondmaaltijden van kunt eten. Inclusief een lekker stuk vlees. Natuurlijk is iedereen vrij om te doen wat hij wil met zijn geld, maar om dan Nederlanders meteen weer zuinig te noemen slaat nergens op.

En die vergelijking met andere producten en het geld dat daar aan wordt besteed vind ik ook wat overtrokken. Als jij een mooie bmw koopt dan ga jij toch ook moeilijk doen(net als ieder ander) over te hoge brandstofprijzen. Neeh dan zijn Nederlanders ineens niet zuinig :lol:


Als men wel erg oplet op de kosten van het aas, waarom dan niet op de rest van de spullen? Heb eens meegemaakt dat een jongen van een jaar of 12 met zijn vader binnenkwam in een hengelsportzaak en begon in te kopen. 3 shimano baitrunners, 3 hengeltjes, 3 delkims, 3 fox swingers, rodpodje, stretcher. De hele mikmak van ook nog niets een de slechtste/goedkoopste/onbekendste merken. Uiteraard ging er ook nog een zakje boilies mee. Die waren dan wel weer het goedkoopste van het goedkoopste (Arca Britisch Carpbuster).
Als je dan toch al zo'n bedrag uitgeeft aan materiaal, dan kunnen die paar euro's er toch ook nog bij?
Van de andere kant moet het natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Je gaat geen 10 euro uitgeven aan iets dat je voor 7 kan krijgen. Tenminste, ik hoop dat het merendeel op dit board zo helder van geest is. En als je dan een beetje rondzoekt vind je vaak de leukste dingen (heb nu bijvoorbeeld pellets waar ik eerst 3 euro per kg voor betaalde voor 1 euro gekregen bij iemand anders... en dan maakt die ander nog winst). Maar sommige dingen, zoals ready mades zullen echt niet snel enorm in de prijs zakken. Logisch ook dat ze niet zo goedkoop zijn als je eigen... jij hoeft er immers niet je brood mee te verdienen. Maar verwachten we dan eigenlijk niet te veel voor het geld dat we erin willen steken?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-08-2005 22:02

Jan,

Eerst wil ik even reageren over jou manier van denken over een flavour,
je geeft al aan graag een paar centen uit te geven aan een flavour.
En die flavour geeft jou vertrouwen toch ?
Nou als jij je vertrouwen uit een flesje moet halen om een goed gevoel te hebben over je eigen aas, Dan denk ik dat je beter op ready mades kan overstappen want daar zit al genoeg goede flavour in !!!!!!!
En dan mag een flavour nog wel aardig wat kosten zeg je, Maar een zak kwalitatief goede boilies mag dat niet ?

Dan even je uitlatingen over griesmeel met wat gemalen tijgernoten !
Als jij voor mij net zo een mooi blokje met de zelfde structuur kan maken als dat, met alleen griesmeel en gemalen tijgernoten nou dan ga ik naakt 1 dag lang op de damrak in Amsterdam staan.
En dan duid ik ook dat je de zelfde voedingswaardes en dergelijken erin krijgt!

Verder zeg ik ook heel kortom dat ik jou een vreselijke zeikerd vind wat discussies betreft !
Je zal je zelf ook wel afgezeken voelen aangezien onze Henkie je steeds op je eigen woorden terug weet te pakken !!! (Ja ervaring komt met de jaren, niet alleen over aas Jan)

Ook zou ik je graag een dag willen uitnodigen om bij ons op de zaak een dagje mee te komen werken! Interesse ? kijken of je dan in de avond nog de energie heb om je vrouw te kunnen plezieren !
Dan zal je even zien dat martin sb dus niet duur is.

Verder sluit ik af met Piet, Henk, Kevin, En anderen die druk bezig zijn in deze discussie,

Heren het lijkt er gewoon duidelijk op dat het om iemand gaat die nooit iets voor zichzelf heeft gedaan of zeg maar een eigen zaak heeft gehad!

Had Jan dat wel gehad dan had hij niet zo denigrerend gesproken over een goede respectabelle aasfabrikant!

Greetz Daan

Ps, Jan die uitnodiging is serieus !!!
:lol: :lol: :lol:
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>