Martin SB


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

17-08-2005 00:26

Ik persoonlijk vind dat boillies helemaal stervensduur zijn geworden!!!

Het is letterlijk je euro is een gulden waard.
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

17-08-2005 00:27

Oeps winkelier moet natuurlijk ook nog wat verdienen!
heb je hem al door jan :)
groetjes henk
Jan Boot

17-08-2005 00:29

Zit wat in....

Maar je kan het ook omdraaien, ze zijn geen miljoenair omdat ze met hun toch wel leuke emmer veel te duur zijn en daardoor niks verkopen...
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

17-08-2005 00:33

goed heb je weleens berekend hoeveel meer je moet verkopen als je het 25 % goedkoper maakt. Waarschijnlijk niet maar dan is het weer niet te doen. meer werk, meer stroom, meer personeel, enz.
het lijkt makkelijk.

Die jongens proberen gewoon een boterham te verdienen met werk wat ze leuk vinden. Geloof me om rijk te worden kan je beter een andere branche kiezen.
groetjes henk
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

17-08-2005 09:52

Henk,

Als verkopende partij kan je zelf toch ook inschatten of een product op inkoop gebied te hoog in de markt wordt gezet. vervolgens bepaal je of het rendabel is om te verkopen. Indien dit niet het geval is laat je het links liggen en richt je je pijlen op andere produckten.

Gr,
Jeroen
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-08-2005 10:01

Mensen ik vind deze topic wat ver gaan,

Het is een topic over Martin Sb, jullie kunnen dit en dat gaan zeggen over dit merk, maar een ding is zeker en dat is dat hij marktleider in Nederland is en dat blijt hij ook wel als ik het zou moeten inschatten.

En het is toch simpel diegene die hem duur vinden die moeten zelf hun luie handjes maar vies gaan maken.

En in mijn opinie gezien prijs kwaliteit verhouding is dat magisch emmertje met van alles wat goeds erin totaal niet duur !!!!!!!!!

Wat denk je dat je bij andere engelse merken zou betalen voor een zelfde produkt met ongeveer de zelfde inhoud als dit.

En dan nog maar zien als de kwaliteit het zelfde is.

Nou in veel gevallen niet !

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

17-08-2005 10:10

Heren,

als ik even mag.

Als ik een kilo boilies draai, incluis alles hè, dan kom ik uit op een €2.- de kilo.
Heb een worstmachientje van , destijds let op Fl 50,- gekocht.Wat inhoud dat ik niet met de hand de worsten draai, nog wel de bolletjes.
Ouwe frituurpand, water aan de kook op 90 C, en drogen.
Dus een fabrikant heeft dure machine's, stroom etc etc.
De winkelier moet er ook nog eens een beste eurostuiver aan verdienen , en ja dan wordt het wel erg duur onderhand.
Ga ik dan eens de UREN rekenen die ik kwijt ben voor pak hem beet een kilo of tien, dan ben ik al gauw een 4 uur verder.(ben nl niet zo snel).

Ik denk dat en zowel de hype(grootste boosdoener) alsmede het uurloon de boilieprijs opdrijft.

Wat mij betreft is dit zo'n beetje het hele verhaal, en btw/belasting betalen we allemaal.
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

17-08-2005 11:34

wat wil je daarmee zeggen dan?harnold
groetjes henk
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

17-08-2005 14:07

henk kostense schreef:wat wil je daarmee zeggen dan?harnold


Lijkt me duidelijk :

Wanneer ik het zelf doe reken ik mijn uren niet.
Door de uren arbeid die verricht worden alsmede de apparatuur, en de hype, doen de prijzen van de boilie opdrijven.


Erger nog : ze weten dat die gestoorde karpervissers simpelweg heel veel geld aan voer uitgeven omdat men daar iets magisch aan toe dicht.

1 en 1 = nog steeds 2

gr Harnold
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

17-08-2005 14:31

ja oke, begreep ik het goed :D
groetjes henk
Jan Boot

17-08-2005 14:36

Net even langs de discus gelopen: 5 kilo konijnen-pellets voor 5,99. Die pellets worden gemaakt met machines, daar is personeel voor nodig, die hebben energie nodig. En toch ligt zo'n zak voor de partikulier voor 5,99 de 5 kilo in het schap.

We lopen verder naar de AH. Zakje euroshopper borrelnootjes: kiloprijs 2 euro 50. Ook daar is een machine voor nodig, ook daar is personeel bij nodig, ook deze machine kost energie. Toch ligt een kilo borrelnootjes voor de partikulier voor 2,50 de kilo in het schap.

Kan me niet voorstellen dat boilies en pellets maken voor de hengelsport opeens een veelvoud duurder is....
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

17-08-2005 14:45

henk kostense schreef:ja oke, begreep ik het goed :D


Fijn dat ik zo duidelijk ben :wink:

gr Harnold
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-08-2005 15:11

Daniel
Dat is het nu net! als een grote Engelse firma 16,95 voor een kilo boilies vraagt, of voor 16,95 vraagt voor een potje particles waar nog geen twee kilo in zit hoor je niemand!! Maar als een hardwerkend Nederlands bedrijfje ook maar net met zijn kop boven het maaiveld uitkomt wordt deze maar al te graag eraf gehakt. Met andere woorden nog steeds worden alle Engelse op handen gedragen en god mag weten waarom.
Een ander voorbeeld, een bekende Engelsman vangt een wereld record karper op een put van twee hectare (een vis die misschien wel groot geworden is door anabolen voedsel) niemand die het afkeurd! de meeste vinden het geweldig. Het wordt nog beloond door een hengelsportblad die er een reportage over doet. Dat bedoel ik nou, zij kunnen alles maar doen zonder dat er negatief gereageerd wordt. Dat vind ik nu ook van deze discussie MS wordt een beetje afgeschilderd als iemand die alleen maar bezig is zijn zakken te vullen. Ik weet als geen ander dat de winstmarge's in de hengelsport voor bedrijven zoals hij echt niet zo groot is. Denk alleen maar eens aan de ontwikkeling en opstart kosten die hij heeft met een nieuw product, dat zit allemaal verwerkt in de prijs. En dan nog even terug komend op de prijs van 24,95 voor die emmer! alleen een flavour van Solar kost al 10 euro meer en daar hoor je niemand over. Die emmer is samen gesteld voor vissers die lekker een dagje instant vissen en dan met zo'n emmer alles bij hun hebben. En voor dat soort vissers gaat zo'n emmer meerdere keren mee zodat uiteindelijk de prijs die hij per dag betaald erg mee valt.
Piet Vogel
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

17-08-2005 15:30

Piet,

Gelukkig valt het mee.. als je de topic zo doorleest zijn het maar een paar personen die moeilijk doen over de prijs.

Mitsz en Daniel leggen heel goed uit wat er in zo een emmer zit en wat dat los kost.

Ik vind het juist een super vinding van Martin en denk zeker dat de instant vissers die zomaar een dagje pakken er gevoelig meer door gaan vangen... !!

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

17-08-2005 15:32

Amen, piet ik sluit me bij je aan!
groetjes henk
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

17-08-2005 16:04

Met de RMballen van Martin kan je hele beste vangsten maken. :wink:

Tot '98 heb ik de balletjes zelf gemaakt. Het lot (KSN loterij) bracht mij in kontakt met de MSB Hemp 14 mm bal. Ik kon geen verschil in aantal gevangen karpers waarnemen tussen het verse eigen fabrikaat en de RM van Martin. Ik ben (helaas) na een tijdje testen overgestapt op de kant en klare bal van MSB. lekker makkelijk en gezien veel overwerk toen waren de kosten geen probleem maar de bespaarde tijd wel winst.
Ook bij een paar dagen Frankrijk bewees de bal zijn vangkracht.

In NL viste ik die periode twee stekken op één plas. (van +/- 200ha.)
Hoewel de vangsten daarvoor op eigen boilie goed doorgingen werd het slechter en stretcher op de MSB. :cry: De stek kreeg zijn glorie pas weer terug nadat een collega visser met vers voer ook begon "vak" te voeren. Nog nooit zo naar huis gevist als toen. Dank voor de les, Bart B. :oops:
Voor de langere termijn is het volgens mij dus beter om met verse/vriezer bollen te vissen.
Dit kan al voor 4 pleuro per kilo! en om dit een paar weken goed te houden zonder koeling (b.v. buitenland trip) zijn er genoeg oplossingen.

Maar kom je op een water waar ze de MSB nog niet kennen zijn we terug bij af...
Met de RMballen van Martin kan je hele beste vangsten maken. :wink:
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-08-2005 16:44

Piet,


Leuk om te zien dat jij het volkomen begrijpt.
Iets wat mij is opgevallen hier in Nederland, dat is dat het volk aan Nederlandse karpervissers altijd wat te klagen hebben als het om een product gaat die op nederlandse bodem is gemaakt.
Goed voorbeeld is dan nu in dee discussie Martin SB, Men klaagt dat hij duur is met ze nieuwe range aan leuke spulletjes afijn kijk die jongen gaat met de tijd mee, er komen nieuwe dingen op de markt die kunnen of wat meer kosten of wat moeilijker samen te stellen zijn ''meer werkuren''.
Moet hij dan zichzelf erop achteruit laten gaan omdat het Nederlandse volk hem te duur vind worden? nee lijkt mij niet.
Kijk in Engeland heerst een hele andere situatie dan hier.
Die denken over het algemeen : Nou hoe duurder hoe beter dus ja happen ze maar toe naar de dure merken, hoef geen namen te noemen men weet welke merken ik bedoel.
En dan zeggen dat belgen dom zijn :D
uiteraard hebben de Engelse goede produkten laat daar geen twijfel over bestaan.
Maar wat ik jammer vind is dat sommige van de Nederlanders hier vast zitten geroest in hun engelse aasroes.
Ze denken dat Hollanders niet kunnen tippen aan engelsen.
Nou ik durf sterk te stellen dat er veel Engelse merken niet kunnen tippen aan Martin SB !


Nou even gezien de prijs dat er word gevraagd voor Martin SB boilies in de winkel.
Je moet uitgaan dat de producent dus dit werk heeft :

1 Ingredienten bestellen en of op vooraad hebben.
2 Dan komt het maken van het aas. (Werkuren, Personeel, Stroom , Water, Drogen (tijd kost geld als je een bedrijf hebt, en drogen kost tijd.
3 Dan krijg je nog de verpakkings materialen (denk maar niet dat het goedkoop is en zeker ook niet als je het groot inkoopt blijft stervens duur.
4 Dan moet je nog winkels hebben die het afneemt dus vertegenwoordiging door vertegenwoordigers, dat kost ook weer salaris.

Ok dan kom je al op een aardig aantal centen.

Nou dan vind ik persoonlijk,
Dat hijn heel erg goedkoop is.
Kijk ook maar eens goed naar de presentatie van zijn produkten !!
Gewoon simpelweg heel mooi.
En dan om maar niet te beginnen over de Obsession Rang.
Stuk voor stuk zeer mooie produkten voor een niet engelse prijs maar wel
Voor een evengoede kwaliteit als niet beter.

Greetz daan :)
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

17-08-2005 17:46

Daniel,
Al krijg ik ze gratis (was ook ooit zowat de situatie) dan nog betaal ik liever meer voor een bol die het langer doet.

Het lijkt erop dat na de eerste kennismaking met dit voer de karper minder tot geen intresse meer heeft in MSB.
Ik zou wel eens willen weten hoe dat komt. te droog? verteringsproblemen? buikkrampen? mindere nasmaak? wie kan het zeggen?
Ik heb de nieuwe generatie MSB boilies nog niet getest. ik hoop dat deze het langer/ beter doen.
Er zijn betere altenatieven, ook in Nederland verkrijgbaar en ook van nederlandse bodem en goedkoper!
Verder iedereen zijn meug,


Groet,
Rob
Gr..
Rob
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-08-2005 22:23

Het lijkt erop dat na de eerste kennismaking met dit voer de karper minder tot geen intresse meer heeft in MSB schrijft Rob van Riet.

Nou Rob, ik kan je verzekeren dat de karpers op mijn thuiswater al jaren hebben kennisgemaakt met mijn MSB boilies en ze het nog steeds beter doen dan menige thuisknikker of welke andere boilie waar ik ook mee heb gevist.
Wie ik ook heb meegenomen de afgelopen 2 jaar in mijn boot en dat waren er heel wat, met wat voor boilies dan ook, wat jij beweert weggevist worden door een thuisknikker heb ik nog nooit meegemaakt en ik vis wat af.
Sinds dit jaar ben ik gelukkig mede fieldtester van MSB boilies. Maar al heel snel zat ik aan mijn limiet van het aantal gratis boilies daarna heb ik ze gewoon gekocht, net als ieder ander. Ik had iedere andere boilie kunnen kopen maar ik blijf toch bij MSB.

Mijn persoonlijke mening is dat dit gewoon dat dit gewoon de beste readymade van NL is.
pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

17-08-2005 22:42

He Rob als ik het goed begrijp heb jij op basis van een aantal tegenvallende resultaten MSB afgeschreven. Denk je niet dat dit een beetje voorbarig is? Ik vang op mijn ballen ook niet constant evenveel. Ik word zelfs wel eens weggevist door andere vissers met readymades :oops: Ligt dat aan mijn boilie? Nee niet direct lijkt me, aangezien ik er meestal goed op vang.
Wat mij opvalt en waar ik mezelf ook vaak op betrap is om een bepaald product snel af te schrijven bij tegenvallende resultaten ipv het een ''eerlijke'' kans te geven. En het lijkt me zo dat MSB zich wel bewezen heeft de afgelopen jaren als een kwalitatief goede boilie.

Op zich begrijp ik je wel hoor Rob. Vertrouwen daar draait het om. Boilies zonder het magische ingredient ''vertrouwen'' vangen nou eenmaal veeeeeeel minder :lol:
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

18-08-2005 05:59

Rob
Ik ben bij mijn vorige posting nog wat vergeten. Jij hebt het over Te droog, verteert niet en mindere nasmaak!!!
Te droog, heb jij wel eens een boilie uit het water gehaald die na een uurtje te hebben ingelegen nog droog is!! ik niet.
Verteert niet!!! iedere vis die ik op de onthaakmat heb laat een spoor van mijn rode verteerde boilies achter. Maar over niet verteren gesproken,wat dacht je van al die schalen van schelpdieren die er bijna heel uitkomen, daar heeft de vis geen last van, laat staan van een zoals jij zegt "te droge boilie"
Mindere nasmaak!! ten eerste is de MSB bol de enige die juist (voor ons) een lekkere smaak heeft. Neem eens een hapje van een dure Engelse bol. Ten tweede denk jij dat natuurlijk voedsel zo lekker smaakt!!! proef eens een keer een handje bloedwormen of neem eens een hapje van een rauwe naaktslak!!
Piet Vogel
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

18-08-2005 09:35

Wie weet het verschil tussen : duur en veel geld.

Alles in perspectief graag, heren.

Voor een goed produkt bem je nu eenmaal meer kwijt, wat niet inhoud dat het te duur is, ondanks dat het veel geld is.

Hè man, wat kan het toch simpel zijn.

Zie dit ook zo in relatie tot een boilie.

gr Harnold
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

18-08-2005 10:06

Te duur dit en te duur dat...

Opdracht: Zoek een fatsoenlijke ready made (shelf life) uit Nederland waarmee je een jaartje gaat vissen voor minder geld dan de MSB kosten.

veel succes :lol:

Voor het geld een topbol, echt waar. En dat nieuwe emmertje van hun is ook wel leuk bedacht... Maar dat kruim? Had in die plaats maar 150 gram extra boilies gegeven, dat brokkelen kan elke gewiekste witte nog.

Het leven is eenmaal duur. Wel een avondje uitgaan voor tig euro's, lekker alcohol drinken, voor velen sigaretje erbij, sommigen zelfs een joint en soortgelijke dingen. Maar geen geld willen uitgeven aan aas. Nederlanders 8)
Maar wil je het goed en goedkoop. Ga dan zelf een tijdje aankloten met boilies draaien. Heb je geen tijd of geen zin, pak dan maar een freezer of betaal gewoon wat meer.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
frens de brabander
Berichten: 29
Lid geworden op: 18-08-2005 10:27

18-08-2005 10:34

hoi ik ben nieuw in de karpervisserij maar waarom zijn die boilies van msb zo goed dan?? Ik heb er naar gekeken en het grootste gedeelte bestaat uit grof maismeel en onkruidzaad, dit lijkt mij nou niet echt een voedzame boilie waar de karper veel aan heeft. let op ik heb het hier niet over vangst resultaten. wat vinden jullie
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-08-2005 10:57

Meneer de brabander heb jij die boilies laten onderzoeken dan?
Of heb jij net als zovelen een absoluut reukvermogen?
Dat "vermogen" hebben zeer velen ook als ze home made boilies aan een geuronderzoek onderwerpen.
Een rode RR-vismeel boilie is bij mij herkent als een aardbeiboilie soms doen een paar druppeltjes aroma wonderen.
Het waarom is een kwestie van doorlezen, waarschijnlijk komen dan enkele verschillen aan je oog voorbij.
Vissen is een hobby, geen religie!
Plaats reactie