Tijgernoten spoelen of niet???


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

31-07-2002 15:47

ik hoorde laatst van iemand dat je tijgernoten voor het weken en koken eerst een paar keer goed uit moet spoelen met schoon water, want er zou een soort poeder op de noten zitten, waardoor ze minder snel zouden gaan schimmelen.

Wat weten/denken jullie hiervan?

groetjes,

Sjoerd Groot
Koen de Been

01-10-2003 16:23

ik "was" mijn nootjes ook altijd.
ff wat water over de nootjes(verspreid over een voerzeef en voila!ben ook bang dat er "insectenwerende" stoffen opzitten die de kwaliteit van je nootje beïnvloeden......

baat het niet dan schaadt het niet.........


mvg koen
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

01-10-2003 19:22

Ik spoel ze altijd even af, maar echt wassen doe ik nooit eigenlijk. Ik heb nooit gemerkt dat ik er minder om ving als ik ze niet afwaste.
BTW, als ze door dat poeder minder snel zouden gaan schimmelen vraag ik me af hoe snel ze zonder dat poeder zouden schimmelen, zo af en toe heb ik een zak waarvan bijna 1/3 verrot was! Die voerzeef is wel een goed idee, dat ga ik eens proberen.
groeten,
Daaf
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-10-2003 08:10

Je moet je tijgers altijd afspoelen!!

In veel opslagplaatsen van tijgernoten wordt gebruik gemaakt van blauwzuur, een giftige stof, om de door ons begeerde nootjes goed te houden....

Als je ze niet afspoelt, heb je kans dat de karper deze giftige stoffen binnen krijgt en dat is nou nét niet de bedoeling....
Plaats reactie