Raven 20 kilo voerboilies


Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

01-06-2005 19:46

Peter, heb je geen eigen mening?

Omdat Bart iets zegt, zal het wel goed zijn.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

01-06-2005 21:44

Meer slechte reacties dan goede.

Nu ik alles zo lees denk ik toch dat ik een miskoop heb gedaan. :P
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

01-06-2005 21:47

Je moet het maar zo zien dat je van al je fouten leert.
Tuurlijk let je op alle koopjes, logisch in deze dure karperwereld.
Tis alleen jammer dat het een slechte keus was.
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

01-06-2005 22:19

Mourad,

Ga gewoon vissen met deze boilies, dan zul je vanzelf merken of het rotzooi is of niet.

Jammer dat in deze discussie dat iedereen die enige binding heeft met een aasfirma, op voorhand deze bollen de grond in boren, zonder er mee gevist te hebben. Alleen de prakrijk kan uit wijzen of iets goed is of niet.

P.s Ik heb ook mijn twijfels over dit product ten aanzien van de prijs, maar zonder er mee gevist te hebben zal ik er geen oordeel over hebben.

Wilco
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

01-06-2005 22:42

Je moet ook wel aan de karpers denken.
Dit is ook wel erg belangrijk, of niet soms.
killian de bruijne

01-06-2005 23:46

hoi

gewoon ermee gaan vissen man, maar wel instant. en niet te moeilijke watere
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

02-06-2005 00:08

naar bed Killian.....

waarom niet op moeilijke wateren?
killian de bruijne

02-06-2005 09:42

tja op moeilijkere wateren denk ik gewoon dat t niet goed genoeg is

en mitsz hoe was je vaar tocht over de plas?, met daniel toch?. waarik op t laatst stond op dat eilandje, had je t over een veen plaat, en die zouden zuur zijn, vond wel dat ze dicht bij de kant lagen, stond denk ik 50 cm water, zwemmen ze daar ook dan?

zet trouwens maar niet teveel in je eventuele reactie. kom vanaa toch die dingen halen...


groete
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

02-06-2005 09:50

zie je vanavond Killian....... :D
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

04-06-2005 01:36

Misschien werken ze wel, maar zijn zowieso slecht voor de karper, instant of voerplek!!





Mvg
Carpe Diem...!
killian de bruijne

04-06-2005 09:38

[quote="Maik van de Camp"]Misschien werken ze wel, maar zijn zowieso slecht voor de karper, instant of voerplek!!





Mvg[/quote]

waarom zouden ze slecht zijn? omdat ze goedkoop zijn soms?
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

04-06-2005 10:00

Nee, in het begin van dit topic werd gezegd waarom, effe nalezen.
TOM DEGROS
Berichten: 65
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Sint-truiden (belgie)

11-06-2005 18:43

wat is het nut eigelijk van voeren met voerbollen en dan met andere als haakbol?

Ik vis altijd met mijn 'voerbollen' ,
nog een gouden tip: neem eens een handvol voerbollen en laat deze een nachtje staan in een emmertje vijverwater... dit zijn nu je haakbolletjes
en neem van me aan dat op die dressuurwateren dit loont voor de karper is het alsof die bol al een dag in het water ligt en weg is de voorzichtigheid.
nadeel is wel dat ze niet meer op zeer grote afstand gevist kunnen worden.
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

11-06-2005 19:51

IK voer en vis met hetzelfde aas. Het kunnen tijgers maar ook boilies zijn.

Dat de geruchtmakende zak niet veel "kwaliteit" bevat snapt zowel de topicstrarter als iedereen die hier schrijft.

Maar laten we even nuchter denken. Het overgrote deel van karpervissend Nederland vist met kant en klare knikkers uit de winkel. En ook met rotzooi. Niet iedereen is net als jullie zo begaan met de karper. Matje zus matje zo, en een kusje toe.

Ik heb ook met uiteenlopende rotzooi gevist, gevangen als een gek maar ook dagen geen tikje gezien/gehoord.

Ik heb op de afgesloten putjes vissen gevangen aan waardeloos aas, alleen omdat het niet hetzelfde was als het aas van de crack's ( voor wat ze waard waren) Ik heb in de tijden daarna nooit een vis zien drijven die eventueel aan mijn waardeloze bollen is overleden. Sterker nog, ik ving ze na jaren gewoon weer terug.

Ik zie het als patat, vet en niet bijzonder goed voor je. Maar je gaat er heus niet aan dood.

Ik vraag me af wat er slechter voor je is. Een zak patat of- een paperclip in je bek en de buurman je door de winkelstraat laten trekken, vervolgens je ff onder water houden en daarna weer laten lopen en je naroepen.....stuur je moeder eens langs. :wink:

Overgiet me alstublieft niet met modder, ik zie dingen vaak anders. Het spijt me maar dat mag in Nederland.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

11-06-2005 20:40

Groot gelijk hoor Rob, 't is je goed recht.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-06-2005 18:34

richard van der vliet schreef:de naam voerboilies past dus niet echt.


Klopt helemaal, maar als ze er afvalboilies op zouden zetten koopt niemand het meer :wink:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Robert Franssen
Berichten: 85
Lid geworden op: 16-05-2005 16:23
Locatie: Borculo

15-06-2005 19:32

In de container ermee.. Heb zelf ook wel is met goedkope boilies bij willen voeren en dan bijvoorbeeld met Nash boilies vissen. Niets waard!

Zonde geld maar helaas.. :(
Ze bijten of ze bijten niet.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

16-06-2005 22:10

Nou, ik heb even de proef op de som genomen en heb er inderdaad mee gevoerd.

Ik heb tien dagen lang op een dressuurwater bij mij in Amsterdam (de Sloterplas) gevoerd en ik heb daar eergisternacht gevist.

Ik heb die avond in totaal 7 karpers gevangen, het liep als een trein! De eerste run kreeg ik al na 10 minuten.

Ik heb weliswaar niet gevist met zo'n boilie, maar met mijn eigen boilie, maar dit bewijst voor mij gewoon dat ze werken. En dat de vis alsmaar terugkomt op je stek.

Kan niet anders, want de Sloterplas staat er niet om bekend dat je 7 vissen in één nachtje vangt, absoluut niet! Het is een heel, heel, heel moeilijk water.
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

16-06-2005 22:31

mourad het gaat inprincipe niet over de vangkracht van de boilie, maar over de gezondheid van de karper. Mooi dat je goed hebt gevangen.




mvg Maik van de Camp
Carpe Diem...!
Matthijs Moelee
Berichten: 9
Lid geworden op: 24-08-2004 02:50
Locatie: Thessaloniki

17-06-2005 02:00

Way to go Mourad!!!
:wink:

Ik begrijp zoiezo niet waarom zo veel mensen de conclusie trekken dat het rommel is? Omdat het goedkoop is, omdat het uit Hongarije komt, omdat het uitgespoelde resten zijn, omdat er weinig voedinsstoffen in zitten, omdat de flavors een soort zuur zijn...? Zegt mij allemaal niks over de kwaliteit ten opzichte van de gezondheid van vis. Azijn is ook een soort zuur, niks mis mee hoor. Misschien is er iemand die in een labaratorium werk en zo'n balletje eens kan analyseren maar dan ook een dure Nash bal meenemen.
Misschien is het een idee om een soort keurmerk te ontwikkelen voor (karper)visvoer als zoveel mensen dat belangrijk vinden.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

17-06-2005 04:19

Beste Mourad,

Even een feitje.........

1 Sessie zegt helemaal niets of een boilie goed is ja of nee. Om daar achter te komen dien je er wel iets langer mee te vissen. Dus om nu te zeggen dat ze werken vind ik wel heel kort door de bocht.

Verder wil ik me er niet mee bemoeien want ik heb nog nooit van die boilies gehoord, laat staan gebruikt. Kan er dus niet over oordelen of ze slecht zijn ja of nee.

Bart
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-06-2005 08:21

Mijn theorie.


De karpers waren zo blij dat er eens wat anders was, dat massaal gekozen werd voor jou nog niet gevoerde bol.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

17-06-2005 09:02

TOM DEGROS schreef:wat is het nut eigelijk van voeren met voerbollen en dan met andere als haakbol?

Ik vis altijd met mijn 'voerbollen' ,
nog een gouden tip: neem eens een handvol voerbollen en laat deze een nachtje staan in een emmertje vijverwater... dit zijn nu je haakbolletjes
.



Hier spreek je jezelf al tegen,beter gooit ie die hele zak in zijn bewaarzak een dag van te voren,dan heef ie ook nog wat om te voeren.





10dagen voeren op de sloterplas??Op de plas zelf ??Lukt je nooit aangezien er gemiddeld 30man zit.Maar er worden wel vaker vissen gevangen aan die meukboilies :roll: zo'n beetje 20 van de 30man vist ermee.

Ik heb helaas wel ervaring met die boilies,zo goed...dat ik ze de vuilinisbak ingedonderd heb 8).Laat die krengen weken in een goede dip,zo ken ik iemand die er nog goed meegevangen heb.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

17-06-2005 18:25

ferenc van de vorstenbosc schreef:
TOM DEGROS schreef:wat is het nut eigelijk van voeren met voerbollen en dan met andere als haakbol?

Ik vis altijd met mijn 'voerbollen' ,
nog een gouden tip: neem eens een handvol voerbollen en laat deze een nachtje staan in een emmertje vijverwater... dit zijn nu je haakbolletjes
.



Hier spreek je jezelf al tegen,beter gooit ie die hele zak in zijn bewaarzak een dag van te voren,dan heef ie ook nog wat om te voeren.





10dagen voeren op de sloterplas??Op de plas zelf ??Lukt je nooit aangezien er gemiddeld 30man zit.Maar er worden wel vaker vissen gevangen aan die meukboilies :roll: zo'n beetje 20 van de 30man vist ermee.

Ik heb helaas wel ervaring met die boilies,zo goed...dat ik ze de vuilinisbak ingedonderd heb 8).Laat die krengen weken in een goede dip,zo ken ik iemand die er nog goed meegevangen heb.


Ik vis gemiddeld 2 nachten per maand op de Sloterplas, en zie nooit 20 a 30 man vissen daar.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

17-06-2005 18:26

Bart Janssen schreef:Beste Mourad,

Even een feitje.........

1 Sessie zegt helemaal niets of een boilie goed is ja of nee. Om daar achter te komen dien je er wel iets langer mee te vissen. Dus om nu te zeggen dat ze werken vind ik wel heel kort door de bocht.

Verder wil ik me er niet mee bemoeien want ik heb nog nooit van die boilies gehoord, laat staan gebruikt. Kan er dus niet over oordelen of ze slecht zijn ja of nee.

Bart


Bart, ik vis er wel vaker, en heb nog nooit zo goed gevangen als die ene keer.

Meestal, als ik echt mazzel heb, 2 op een avond.