Voercampagne, hoe lang?


Plaats reactie
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

21-05-2005 14:04

Hallo medevissers,

Ik vis nu al een jaar of 5 op karper maar wil het dit jaar wat actiever gaan doen.

Nu wil ik 2 goede voerplekken bij mij aan leggen in de buurt. Ik denk erover om een vrij lange voercampagne te starten van een week of 2. Doe ik hier goed aan? Wil een plek in de polder maken en een in het Noord AA, (dit is een zwaar overbevist water) Ik zit te denken om te voeren met duivenvoer en mais. Dan een paar dagen voordat ik ga vissen ook voeren met boilies en tijgernoten waar ik dan ook mee zal gaan vissen.

Wat vinden jullie van deze aanpak en hebben jullie tips!?

Groetjes Elmer en vangze allemaal!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-05-2005 14:50

Het aanzetten met partikels op een voerstek brengt heel veel brasem ed op je stekken.
Op het Noord AA heb ik heel grote scholen gezien van deze heren.
Het probleem ligt altijd in de tactiek die je kiest, ikzelf kies nog steeds voor drie dagen voeren en de vierde dag vissen.
Op het grote water wat je noemt is nog een probleem en dat is de grote verscheidenheid aan dieptes tot een meter of dertig en heel scherpe taluds.
Het kan zo maar zijn dat je met een lange voorslag moet vissen omdat bij een aanbeet je lijn dwars door gaat.
Je moet het water wel goed kennen om alle mogelijkheden te kunnen overzien.
Roeien met een dieptemeter aan boord helpt je vast verder, zo je weet mag alleen de reddingsbrigade er met een motorvaartuig varen,
Dit telt ook voor een electromotor heb ik begrepen.

Wil je meer lezen over voeren kijk dan hier:
http://www.karpervoer.cjb.net/

Ga naar publicaties en dan naar voerplekken misschien dat het je verder helpt.

Twee weken voeren en pas de laatste dagen met boilies lijkt mij althans geen goede keuze.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Elmer Karelse
Berichten: 260