Voercampagne, hoe lang?


Plaats reactie
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

21-05-2005 14:04

Hallo medevissers,

Ik vis nu al een jaar of 5 op karper maar wil het dit jaar wat actiever gaan doen.

Nu wil ik 2 goede voerplekken bij mij aan leggen in de buurt. Ik denk erover om een vrij lange voercampagne te starten van een week of 2. Doe ik hier goed aan? Wil een plek in de polder maken en een in het Noord AA, (dit is een zwaar overbevist water) Ik zit te denken om te voeren met duivenvoer en mais. Dan een paar dagen voordat ik ga vissen ook voeren met boilies en tijgernoten waar ik dan ook mee zal gaan vissen.

Wat vinden jullie van deze aanpak en hebben jullie tips!?

Groetjes Elmer en vangze allemaal!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-05-2005 14:50

Het aanzetten met partikels op een voerstek brengt heel veel brasem ed op je stekken.
Op het Noord AA heb ik heel grote scholen gezien van deze heren.
Het probleem ligt altijd in de tactiek die je kiest, ikzelf kies nog steeds voor drie dagen voeren en de vierde dag vissen.
Op het grote water wat je noemt is nog een probleem en dat is de grote verscheidenheid aan dieptes tot een meter of dertig en heel scherpe taluds.
Het kan zo maar zijn dat je met een lange voorslag moet vissen omdat bij een aanbeet je lijn dwars door gaat.
Je moet het water wel goed kennen om alle mogelijkheden te kunnen overzien.
Roeien met een dieptemeter aan boord helpt je vast verder, zo je weet mag alleen de reddingsbrigade er met een motorvaartuig varen,
Dit telt ook voor een electromotor heb ik begrepen.

Wil je meer lezen over voeren kijk dan hier:
http://www.karpervoer.cjb.net/

Ga naar publicaties en dan naar voerplekken misschien dat het je verder helpt.

Twee weken voeren en pas de laatste dagen met boilies lijkt mij althans geen goede keuze.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

21-05-2005 17:03

Douwe,

dank voor je reactie. Bedoelde meer om de laatste 4 dagen ook de boilies en tijgernoten te voeren. Ik ga nu dinsdag een nachtje maken ga straks al iets voeren. Heb alleen erg weinig in huis dus straks maar f een blik mais en wat boilies voeren.
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

21-05-2005 20:41

noord A is toch een kanaal?
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

21-05-2005 20:48

noord aa is een behoorlijke bak water
maar een blik mais duivenvoer enzo lijkt me toch niet een geschikte tactiek
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

21-05-2005 21:45

ik ben er eigelijk nooit geweest ging er altijd van uit dat het een kanaal was, maar idd duivenvoer en mais zou ook mijn keuze niet zijn dan, zeker niet als het al zo overbevit is.

latrzzz
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

22-05-2005 12:59

Elmer,

Ik zou eens eerder kijken naar 25mm boilie's én tijgernoten om je stek te bevoeren. Aangezien het een behoorlijk groot water is(wordt hier verteld, heb er geen beeld van) kan je een hard en selectief aas gebruiken om karper op je stek te krijgen en brasem deels te weren.
Dit lijkt me best belangrijk als je een voerplek opbouwt. Het moet wel goed gebeuren he! :wink:

Betreft boiliekeuze kan ik je aanraden om eens te kijken naar een goede freezerboilie. Die zijn veel beter geschikt om de vis op je stek te houden na een langere tijd. Ready-made's zijn hier niet geschikt voor vanwege het gebruik van conserveringsmiddel en (meestal, dit is niet bij iedere ready!)) lage voedingswaarde.
Freezerboilie's genoeg te koop voor niet teveel geld.
Tijgernootjes een dag laten weken en een halfuur koken, dan 2 dagen laten staan in een emmer met genoeg lucht erbij. Dit bevordert het gisten! :wink:

De rest mag je zelf uitzoeken....... :) Succes.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-05-2005 13:10

Ik weet niet wat Elmer van het water weet.
Wat ik wel weet dat je niet zomaar iets kunt opbouwen daar, waar ik gevist heb moest je opletten waar je aas terecht kwam je zit er zomaar over de 10 meter water.
Ik heb dieptes gezien van ver over de 30 meter en de randen zijn vlijmscherp.
Overigens is daar in de polder ook heel mooi water te vinden.
Vissen is een hobby, geen religie!
coen lieferink
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-01-2005 22:38
Locatie: Leiden

22-05-2005 14:13

ergens daar achter in de polder is ook nog een andere kleine plas te vinden. Vlakbij het pappemeer en dan een stuk langs het weggetje wat naast die grote weg ligt en dan na een paar 100 meter rechts dan rij je die weg af en kom je in de polder en ergens rechts op een weiland ligt ook nog een mooi plasje om het eens te proberen.
the catch.... the power.... the carp...
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

22-05-2005 17:25

Ben redelijk bekend op het Noord Aa, ik ga niet op het grote water vissen want zie daar de kansen wat minder voor in nu. Ga in wat ondieper watervissen meter of 2 max, bij wat rietkragen wat naast het grote meer ligt in een zijsloot die naar huizen loopt. Heb op de ene voerplek enkel tijgernoten gevoert en op de andere tijgernoten en mais. Heb op deze plek altijd aardige resultaten geboekt en weinig geblankt. Het water waar Coen het over had is een pracht water, staat in volle verbinding met de vlietlanden. Er zijn daar ook een aantal erg mooie stekken, maar het vissen daar is enorm moeilijk! Wordt weinig gevangen, erg weinig zelfs maar wat je vangt is top!

Vangze!

Gr. Elmer
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

22-05-2005 19:20

Nog even een vraagje,

Heb dus nu gevoerd, ongeveer 3 a 4 handen tijgernoten per plek. Is dit voldoende?Op het water zit een aardig karperbestand en ook een aardig brasem bestand?
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

31-05-2005 00:21

Ik ga morgen een nachtje maken op het NoordAA te Zoetermeer en heb nu flink wat bijgevoerd. Denk 2 KG duivenvoer en 1 KG boilies. Ben toch ook met duivenvoer gaan voeren omdat ik niet zoveel boilies meer had, heb vanavond weer 3KG gedraaid.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

31-05-2005 00:34

Elmer,


Ik lees dat je al redelijk bekend bent met de Noord Aa maar waarom twijfel je zo of je aanpak goed zit?

In die redelijke tijd moet je toch weten wat een lonende aanpak is?

Ik weet niet wat jij onder "redelijk bekend" verstaat..... :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

31-05-2005 07:12

Koen,

omdat ik vorrig jaar dus erg weinig gevangen heb en om mij heen werd er meer gevangen.
Plaats reactie