LICHTGEVEND AAS:WEL OF NIET SLECHT VOOR VRIEND KARPER ???


LICHTGEVEND AAS:WEL OF NIET SLECHT VOOR VRIEND KARPER ???

WEL ?
21
41%
NIET ?
30
59%
 
Totaal aantal stemmen: 51
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

21-05-2005 01:58

Ik heb een tijdje terug een zakje fluoroglow maiskorrels van enterprise
tackle en een pakje green glow pop up's van aliën baits gekocht om een keertje te proberen en was reuze benieuwd naar de resultaten.
Tot nu toe heb ik een keer met die mais gevist en kwam niet verder als
1 platte!!
Maar nu liet ik van de week die pop up's aan iemand zien,die zei:Persoonlijk zou ik hier nooit mee vissen en het was volgens hem nog schadelijk voor de vis ook.
Vooral over die pop up's denk ik dat ie wel eens gelijk kan hebben omdat die flink van dat lichtgevende spul afgeven m'n handen zaten helemaal onder nadat ik deze had laten zien.
Mocht het zo zijn dat het echt schadelijk is voor de vis,dan zul je mij er nooit mee zien vissen!!
Is het zo niet ben ik ook reuze benieuwd naar jullie resultaten hiermee.
Bij deze hoop ik dat jullie mij hier enige duidelijkheid over kunnen geven.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Franz Sammer
Berichten: 83
Lid geworden op: 02-05-2005 20:33
Locatie: roermond

21-05-2005 12:14

Robbie

Het lijkt me sterk dat ze giftige bestanddelen zouden verwerken in die pop-ups. Als ze dat zouden doen dan maken ze hun eigen handel kapot!

Franz
Catch and Release
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

21-05-2005 12:41

Ik denk ook niet dat het schadelijk zou zijn. maar mij zie je er nooit mee vissen!

Ik heb wel gehoord van een popup rig met voor het loodje (om de pop-up uit te balanceren) een breekstaafje. Dit maakt de karper schijnbaar nieuwschierig.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

21-05-2005 12:55

Een 500 watt halogeen bouwlamp kunnen ze van verder waarnemen.

Gewoon aan je wartel knopen en de verlengsnoer insteken,wel even aan denken dat je waterdichte kabel neemt.
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

21-05-2005 13:26

Zal echt niet zo slecht zijn hoor, maar denk ook niet dat je er beter door gaat vangen, wel kost het je veel geld :lol: maar zolang dit niet enorm veel wordt gebruikt zie ik geen probleem, maar het moet niet extreem gaan worden net zoals soms met boilies is gebeurt.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-05-2005 13:54

Geld en commercie dat is met elkaar verbonden, niks mis mee overigens.
Commercie en geen schadelijke bestanddelen toevoegen omdat het schadelijk voor de karper zou zijn, of dat ook met elkaar verbonden is betwijfel ik heel sterk. ( conserveringsmiddelen bv )

Enorm veel gebruiken; voeren doe je er niet mee, en je kunt de boilie na afloop of indien nodig gewoon mee nemen en thuis weggooien bv bij het chemisch afval 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Michael Vorstenbosch
Berichten: 40
Lid geworden op: 19-05-2005 12:59
Locatie: Den Bosch

22-05-2005 01:23

ik heb er nog nooit mee gevist en ga het niet proberen want ik denk dat het weinig of geen verschil maakt
maarja das ieder voor zichzelf :)

Gr33tz M
Do you want that fish?

Yahhhh Starbaits jaaaaaaah
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

22-05-2005 12:43

En dan ga ik nu weer vertellen dat het me wel wat lijkt.
Alles is donker en het enige wat er te zien valt is een klein licht gevend bolletje.
Waarom niet effe kijken wat het is?

Ik zou zo'n lichtgevende maiskorrel dan wel weer in een soak stoppen of hem combineren met een stukje boilie ofzo.
Of gewoon in combinatie met een Stick-rig.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-05-2005 13:01

Hoever zal dat lichtbolletje zichtbaar zijn op dik water denk je?
Wat zou hem eerder dichterbij brengen een herkenbaar spoor van voedsel of een pas op het laatste moment zichtbaar bolletje?
Combineren waarom als het licht hem al aanzet tot nieuwsgierigheid, anders weet je nooit wat hem lokt het spoor of het licht.

Maar oke ik zal het niet begrijpen.
Op vis tv vanochtend wist onze vriend Ed ook al te vertellen dat een karper weet dat er met een hengel gevist werd waar de lijn onder de lijnklem vast zat.
Marco sloeg met de match een karper vast en verspeelde die door lijnbreuk.
Ed vertelde dat een karper weet dat de lijn vast zat onder de lijnclip, hij hoefde alleen maar de lijn strak te zwemmen om hem te breken.
Ik wordt er zo droevig van, het leek zo,n leuke aflevering.
Mooie brasem, leuke sessie er werd goed gevangen en dan zo,n flauwekul opmerkingen van onze "kenner" Ed.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

22-05-2005 13:03

Inderdaad, heb ik ook gezien! :lol:

Alsof de karper Weet dat de lijn achter de lijnclip zit! ha ha ha :D
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

22-05-2005 13:13

Dus met andere woorden als er een karper springt kun je beter opruimen want dan heeft hij je zien zitten en verteld hij het tegen zijn vriendjes en kun je beter wegwezen whahaha wat een leuke kul allemaal weer :o :D :P maar goed om on topic te blijven:

Lichtgevend aas heeft in mijn ogen sowieso al geen toegevoegde waarde in je jacht op karper... over schadelijkheid zal er in mijn ogen bijna geen probleem zijn het gaat normaal gesproken om 1 aasje (het haakaas) maar ik denk niet dat een fabrikant iets schadelijks op de markt brengt...
In het land der blinden is éénoog koning!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

22-05-2005 13:17

Douwe,

De karper komt op de stek met boilies. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat de vis na een boilie of 5 er weer vandoor gaat?
Ik denk dat in zo'n gevallen een lichtgevend aasje ongeveer hetzelfde zal werken als een pop-up, zwaar geflavourde bol, een gesoakte bol of een totaal afwijkende boilie.Alternative Hookbaits, weet je wel.
En stel dat je nou echt tegen een holding area aanvist. Ik heb vaak zat (weliswaar overdag) op stekken gevist waar je echt nog geen 2 meter van de vis af zat met je haakaas en er verder niks gebeurde. Door de nieuwsgierigheid van de vis te prikkelen door middel van bijvoorbeeld een Pop-up of een totaal andere boilie wist ik dan vaker de sessie toch nog te reden.

Voorbeelden van die alternative hookbaits?

Nashy's scopex boilies in 15 mm die flink gesoakt waren in Starbaits Nr. 2 Baitbooster over een bedje van enkele Nash Strawberry boilies in 15 en/of 20 mm. Heeft me tijdens die ene sessie meteen al een tweetal vissen opgeleverd.

Toevallig eens goedkope kruidige Readymades van 20 mm die enorm fel oranje waren over een bedje van mijn eigen 14 mm, donkere home made bollen (ook enigszins gekruid).En op welke boilies kwamen de 2 grotere vissen die ochtend?

Bill Cottam en Phillip Lagabe die erg veel succes hebben met de Nutrabaits Technispice over een voerplek van Trigga's.



En ik denk dat je die glow in the dark-dingen ongeveer hetzelfde kan toepassen op die momenten dat het niet zo loopt.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-05-2005 13:22

Hans, het zal de fabrikant-verkoper een rotzorg zijn, er staat immers geen sanctie op.
De vraag bepaald het aanbod niet de eventuele schadelijkheid.
De isotopen ( lichtjes voor in je pieper ) kunnen schadelijk zijn voor het millieu de verkoop is niet toegestaan, hoeveel zijn er onder de toonbank te koop?
Je hoeft niet eens onder de toonbank te vragen op internet kun je ze gewoon bestellen.
Zolang het niet in de menselijke voedselketen terecht komt is er ook geen gerichte controle op.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

22-05-2005 13:35

Hoi douwe

Gelijk heb je maar als ik echter producent zou zijn zou ik zeker kijken of het niet schadelijk....al is het alleen maar om mijn eigen bordje schoon te houden in de karperwereld en ja de zgn. betalights kun je overal nog krijgen (ik gebruik ze overigens niet)...maja....

Even over het feit dat dit misschien een goede alternative hookbait zou zijn.....Neuh denk het niet! Beter gesoakte boilies of gewoon witte boillies over donkervoer of gewoon een boillie met een pvazakje met bloedworm en bloedworm extract hierin werkt ook super! Dit aas gaat in mijn ogen een uiterst langzame dood sterven als ik het zie hangen in rek in de viswinkel moet ik gewoon lachen! Maar goed ieder zijn mening en kijk op bepaalde zaken..
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

22-05-2005 13:46

Heyy Fabell

Het was wel een mooie platte die je er mee ving hahaha tijdens een karperwedstrijd.
Het was ook een superrun ook :o piep..............faber rennen................ hangen !!!!..............landen.........geen prijs.

En turkie wel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
We gaan zo ff in het slootje kijken naar de paaiende karpers :wink:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

23-05-2005 07:54

50/50 niet echt overtuigend,maar voor mij reden genoeg om de pop up's
niet te gebruiken...

Hey ruud,denk je nou echt dat ik die brasem ben vergeten??? :lol:
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

23-05-2005 11:20

Robbie Faber schreef:50/50 niet echt overtuigend,maar voor mij reden genoeg om de pop up's
niet te gebruiken...

Hey ruud,denk je nou echt dat ik die brasem ben vergeten??? :lol:


Yooo Fabelll nog 2 nachtjes slapen kan je je lichtgevende aas weer gebruiken :wink:


BRRRRAAAAAAAAAAAASSSSEEEEMMMMM....................
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

24-05-2005 19:58

Bedankt voor jullie reacties!! :)

En Ruud ik zie je Donderdag (zonder lichtgevend aas) :wink:

Mvg. Robbie
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

19-08-2005 03:02

Ik wou jullie toch ff laten weten dat ik de verleiding niet kon weerstaan en dat ik er inmiddels m'n eerste karper op heb gevangen,een mooie schub van 21 pond :)

Als haakaas gebruikte ik 2 van die mais korrels en heb er een handje pellets verspreid omheen bij gevoerd,kon het niet geloven in eerste instantie toen ie een volle run gaf.

mvg...
Gebruikersavatar
Johan chris Breek
Berichten: 98
Lid geworden op: 10-08-2005 19:29
Locatie: leeuwarden

19-08-2005 11:17

Heb ooit eens gevist met die frank warwick popups, die fluor gele. Heb hier wel aardig op gevangen. Ben er alleen snel vanaf gestapt omdat popups niet echt mijn ding zijn:)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-08-2005 12:55

Tsja Robbie kun je nagaan hoe vreemd de visser moet hebben gekeken toen er een aanbeet kwam op een Legoblokje.
Vissen is een hobby, geen religie!
peter andrae

19-08-2005 13:54

Hahahaha die Hans dan heb ik al heel wat mogen inpakken met al die jumpers ik ga wel undercover in de hoop dat die karpers mij niet zien zitten
Gebruikersavatar
Richard Schigt
Berichten: 32
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: Roermond

20-08-2005 02:07

Ik denk het niet en je kunt er zeker vis mee vangen.

In frankrijk afgelopen voorjaar gevist met een breekstaaf door de boillie heen en zelfs 2 mooie 12 kilo vissen mee gevangen.

Je boort met je boillie boortje door de boillie en je stopt er een breegstaafje door, je vouwt de lus van je hair om het puntje heen en je hebt meteen een stoppertje. Zo steken er aan beide kanten een stukje breekstaaf buiten de boillie. je kunt je breekstaafje ook als stopper gebruiken en daar is ook vis mee te vangen.

Dit wil zeker wel eens lukken op een dressuurwater.

succes en tight lines
conjo "The Legend"
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

20-08-2005 08:16

Ik bestel mijn boilies bij het plaatsje Tjernobyl!!! Daar kunnen de fluo pop-ups van Frank Warwick echt niet tegen op.. :lol:

Even zonder dollen, ik denk dat dit zeker niet schadelijk is. Er zitten namelijk voedingsstoffen in die je veelvuldig tegenkomt in de echte hollandse snoepwinkels. En is dat schadelijk voor ons??? Ja hooguit voor je tanden...Dus het enigste wat ik me kan bedenken is dat de karper zijn keeltanden jaarlijks zal gaan moeten controleren..
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Chris Gabriele

20-08-2005 18:52

Heren,

Lichtgevend aas slecht of niet.
Het aas wordt het gebruikt als hookbait, dwz dat je er niet mee voert.
Slecht of niet, ooit bij Jamin lichtgevende snoepjes gezien?
Zou een gat in de markt zijn voor de kids.

Maar nogmaals, als hookbait zou ik het ook gebruiken.

gr Chris.