overmatig voeren


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik Romp
Berichten: 42
Lid geworden op: 06-05-2005 19:14
Locatie: Renswoude

18-05-2005 09:08

hallo karpervissers

Waarom wordt er nog steeds zo overbodig gevoert. Als ik een mooi karperwater zie, kijk je gelijk naar de hotspots. Als ik daar mijn voerplek maak, heb ik gelijk het idee dat ik niet de enige ben. Ook jantje , pietje en klaasje weten er de kilo`s bij te gooien. Als je dan zo`n bodem gaat bekijken zie je dat er een hele berg boillies en particels ontstaat zodat de hotspot gauw verzuurd. En hoe vaak er al over geschreven is, er blijven lieden bij die menen dat kilo`s boilies op een voerplek ook kilo`s vis op leveren. Zelf maak ik niet van te voren een voerplek, ik vis op een rustig water waar weinig karpervissers komen(gelukkig) als ik voor de sessie een paar handen goed geprepareerde paricels in werp met een stuk of 5 boilies aan een pva string, vang ik altijd karper, en ik weet zeker dat de volgende dag de voerplek weer leeg is. Vis je geregeld dan komt de karper vanzelf weer terug op die plek. Maar ik kan het natuurlijk ook verkeert hebben graag wat reacties van jullie.

Groeten, Erik
Danny Mieremet

18-05-2005 09:32

Het ligt er natuurlijk aan waar je mee voert.
Mais, duivenvoer en kippevoer verzuurt heel snel ,als je er natuurlijk een hele boel in gooit. Ook is het afhankelijk in welk jaargetijde je voert.
In het late voor of het vroege najaar is een kilo voer niet zoveel maar doe je dat in de winter. Je raadt het al... het word dan niet opgevroten en zal gaan verzuren en al helemaal wanneer je blijft dumpen.
Daarom is het belangrijk om het juiste evenwicht te krijgen tussen hoeveelheid voer en wat er opgevroten word.

Het blijft dus puzzelen.

Succes ermee.
:-?
Gr D
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

18-05-2005 09:54

Erik,

Wat is in jouw ogen dan "overbodig" voeren?

Groeten,

Mark
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-05-2005 09:58

voeren maar ook vissen door anderen dan mijzelf op een door mij gewenste stek. Lijkt me duidelijk dat dat overbodig is.

MVG

Klaas
Danny Mieremet

18-05-2005 11:29

http://www.hsvonsgenoegen.info/html/voercampagne.htm

Hier vind je ook nog iets waar een kern van waarheid inzit.

Gr D
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

18-05-2005 12:30

Kan je eigenlijk niets over zeggen. Dot verschilt per water, is geen lijn op te trekken.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-05-2005 15:03

Danny de kern omtrent weinig voeren is ook afhankelijk van het aantal vissen wat er op je stekken komt.
Groot water met enorme scholen brasem of winde daar doe je met een kilootje boilies niet echt veel.
Water met een behoorlijk groot bestand aan middelgrote en grote karper daar doe je met een beetje aas ook niet veel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Danny Mieremet

18-05-2005 15:21

Dat staat ook in het artikel van die link beschreven he..

Gr D
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-05-2005 20:36

Als ik ga vissen voer ik liever wel van tevoren, 3 dagen van tevoren is lang zat.
Combinatie particles en boilies.
Hoeveelheid voer is afhankelijk van de hoeveelheid vis die er op een water zit.
Als er een groot bestand aan karper en brasem zwemt, da voer ik gerust 4 kilo pinda's en 2 kilo boilies per dag.
Op het moment dat ik ga vissen en binnen het uur krijg ik 5 runs, dan weet ik dat de voerstek volledig is weggevreten.

Vis ik op een water met een lage bezettung, dan voer ik 500 gram per dag, per stek...

De hoeveelheid voer die je voert is afhankelijk van de bezetting van het water.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

18-05-2005 20:52

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 30-11-2005 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

18-05-2005 21:21

Vandaag een meneertje gesproken die de stek die ik op het oog had leuk vond om te claimen... En als ik er toch zou vissen zou hij wel zoveel voeren dat alleen hij nog zou vangen. Jaja... 6 hele kilo's.
Maar ik hoefde het er al niet te proberen volgens de grote vriend.. Hij zou er toch altijd eerder zijn.

Overmatig voeren en overmatig lullen dus.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
coen lieferink
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-01-2005 22:38
Locatie: Leiden

18-05-2005 21:44

ik vis altijd met 2 hengels en maak meestal een soort voerstrook 3 dagen van te voren. Op de dag zelf gooi er elke keer met uitvaren een handje boilies erbij en een paar handjes duivenvoer. Ik probeer met deze tacktiek vooral de vis op die strook te lokken en met de geur van het duivenvoer de karpers naar de boilies te lokken waar ook mijn rig tussen ligt.
the catch.... the power.... the carp...
Gebruikersavatar
Erik Romp
Berichten: 42
Lid geworden op: 06-05-2005 19:14
Locatie: Renswoude

19-05-2005 16:45

ik geloof niet dat jullie de kern van het verhaal snappen, de meeste voeren na gelang er karper zit, ok doe ik ook, maar er zijn ook anderen die mijn of jou stek prachtig vinden, en die voeren er ook, Het lijkt mij stug dat ik de enige ben op dat water, en daar gaat het nu om, wordt er dan niet veel te veel op die, of rond die plek gevoert, misschien is het een idee om eens met een bootje ofzo een bodem monster te nemen van je stek,dan weet je gelijk of de grond daar niet vergeven is van de boilies en alle goed bedoelde lekkernijen. Deze gedachte houd mij wel bezig als ik zelf aan het voeren was.
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

19-05-2005 17:07

erik, dan zitten er nog maar 3 dingen op, of je gaat voeren op een stek die niemand interessant vind, of je voert het hele water om alle vissen op je aas te zetten, zolang je dat maar lang genoeg doet en niet vist voer je de andere jongens er wel uit.

of je stopt met voeren en houdt het bij instant vissen.

groeten,

Jeroen
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
jacco noordermeer

19-05-2005 22:35

erik ik snap waar je naartoe wilt
hier in de buurt is een plas met een mooie bezetting
affin ik heb daar 1 keer gevist op maandag
in 3 uur tijd kwamen er 3 jongens voeren op de zelfde stek
en niet te zunig ook

ok ik voer ook , mits de vis actief is, tot nu toe dus nog niet
ik weet alleen wel zeker dat ik de enige ben die daar gaat vissen
dus kan ik gerust een paar kilo laten zakken
op water waar je niet zeker ben van je stek zou ik zeker niet voeren
en ook niet vissen :wink:
Plaats reactie