Goede trouvitmix?


Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

05-05-2005 09:40

nou, als men met trouvit boilies vist,voert men dikwijls met trouvit-pellets of brokjes,de originele vorm dus.
om de boilie dan sterk op het voer te laten lijken,vist men graag met een boilie met een hoog percentage trouvit.
er wordt ook wel met puur trouvit als boilie gevist en ook met resultaat en ook op lange termijn,dus van die verzadigingsfactor gaat niet op.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

05-05-2005 09:42

Douwe,
het ultieme trouviteffect moet je ook weer niet al te serieus nemen. Mijn hele opzet van deze topic was, dat ik een boilie wou gaan draaien die zo dicht mogelijk bij de trouvit pellets in de buurt komt. Hierbij doel ik op smaak, vorm en geur.

De ultieme trouvitboilie zal je nooit kunnen maken, omdat je in een mix altijd 'crap' producten nodig zal hebben. Een bol van puur trouvit bestat niet.

Het ultieme trouviteffect is dus gewoon een boilie met zoveel mogelijk trouvit daarin verwerkt. Dit was mijn doel, maar het is helaas niet gelukt.

mvg Denny
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-05-2005 11:06

Hans vandaar dat ik ook schrijf in MIJN opinie.
Ga jij maar in koud water met je hoge eiwitten vissen en voeren ik bekijk het liever ietsje anders.
Het lange termijnsucces heeft totaal niks met die verzadigingsfactor te maken.
Het blijven zoeken om aas daarintegen wel weer.

Denny om iets te benaderen zou je eerst moeten weten hoe de samenstelling van het product is wat je wilt benaderen.

Als je met de pellets de zuivere vorm bedoeld is het toch heel simpel?
Je doet de pellets in een pannetje doe er water bij tot de pellet is opgelost en kook er een taai deeg van.
Aan de haak blijft het goed zitten en het duurt lang voor het is opgelost.

Wel doen als er niemand thuis is en alles daarna tegen elkaar open zetten 8) 8)
Ik mag het niet meer doen, vreemd is dat vind je ook niet.

Als je de andere pellets bedoeld wens ik je veel succes om de samenstelling te achterhalen.

Jou smaak en jou reukorgaan is totaal verschillend van de karper, om die te benaderen is een utopie.
Om een goed draaibaar product te maken heb je nu eenmaal ongeveer 60 % basis nodig.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

05-05-2005 11:40

OK Douwe, bedankt voor de informatie. Misschien ka ik er een keer een deegje van maken, maar ik ga eerst eens kijken of de boilies wel willen lopen.

De samenstelling heb ik via het internet wel kunnen achterhalen, alleen is het niet de zuivere vorm.

Denny
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

05-05-2005 17:02

met minder dan 60 procent valt ook wel te draaien douwe

ik heb zelfs een vismeelboilie waarmee ik maar 35 procent basis gebruik

na het een ent ander aan te passen lukt het ook wel met minder hoor

maar dat is mijn! mening dan weer douwe

ieder de zijne
op het randje
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

05-05-2005 22:12

hahahaha , pas op hoor joel, als Douwe het er niet mee eens is........
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

05-05-2005 23:47

oei hans

deze keer was het niet verkeerd bedoeld hoor

en toch heb ik een perfect rollende mix met 35 procent basis en vismeel

er zit trouvit bij ma of het puur met trouvit kan daar ga ik me niet over uitspreken omdat ik het nog nooit geprobeert heb

men basis bestaat uit 4 dingen met oa casiene

tis dus niet de goedkoopste bol ma wel een goed rollende

en hij vangt!!!!

das nog steeds het belangrijkste voor me

en douwe sorry dat ik tegen je inga tis niks persoonlijks
op het randje
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

06-05-2005 10:12

Daar is het board toch voor, elkaar verbeteren, meningen geven, ervaringen uitwisselen etc.
Meningen verschillen nu eenmaal, en dat is maar goed ook.
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

06-05-2005 16:00

ikzelf varieer met de hoeveelheid trouvit,tussen de 40 en 70%,maar ik weet dat sommige vissers met een 100% trouvitbol vissen en hier ook succes mee hebben.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

06-05-2005 16:12

Dan komt bij mij gelijk de vraag omhoog: hoe krijgen zei dat voor elkaar. Hierbij doel ik dan op de 100% trouvitbol.
Weet u hier misschien iets meer van, Hans?
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

06-05-2005 17:24

ik weet dat ze de trouvit gemalen kopen,en dat ze hem zelf nog een keer malen,ik zal het eens navragen.
als ik ze zie vissen gooien ze wat handjes trouvit in het water(de ongemalen vorm,die cylindervorm van 2mm.) en vissen dan met een pure trouvit-boilie en en gooien er dan een stul of 10 van die boilies bij.
btw. de 2 jongens die dit doen,zitten uitstekend te vangen,terwijl de rest maar sporadisch een visje vangt,dus ik denk dat het hier wel wat meer gebruikt gaat worden....
Walter Haasnoot
Berichten: 118
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: Leiden

13-05-2005 14:13

Hee Denny,

als je zo eens al deze reacties leest komen er veelal dezelfde ingredienten naar boven, ieder met zijn persoonlijke variant erop. Goeie richtlijnen dus!

Trouvit is ook een van mijn favorieten. Net als maisproducten en gewoon vismeel werkt het instant heel erg goed. Dus een mix van hoofdzakelijk trouvit, maismeel en één of twee andere meelsoorten kan niet stuk in mijn ogen. En ik zou eerst maar eens een trouvitboilie maken zonder flavour. Je zult merken dat er al voldoende geur en smaak aanzit.

Maar wat ik zeggen wil; Begin simpel, moeilijk doen kan altijd als de vangsten tegenvallen.

Succes!

Walter