jou boillie vs natuurlijk voedsel


Plaats reactie
bart pieck
Berichten: 302
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: kampen
Contacteer:

08-04-2005 18:50

al iemand geprobeerd om een boillie te maken die de concurentie aan kan met natuurlijk voedsel
groet bartus
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-04-2005 18:58

Hele volkstammen. Maar afgezien van iets als een worm of een slak is er één voorname beperking waar je niet omheen kan. De presentatie van natuurlijk voedsel aan de haak op de natuurlijke manier is onmogelijk. Als het de samenstelling heeft van natuurlijk voedsel begint de karper te zoeken naar dat natuurlijke voedsel op de voor hem bekende manier. Stofzuigen van de bodem bijvoorbeeld bij bloedwormen. Dat dit niet op een natuurlijke manier aan een haak te presenteren is lijkt een karper niet te willen begrijpen. :roll:

Groet, Kees
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

09-04-2005 17:20

Bart,

Naar mijn mening, kun je onmogelijk een aas maken wat concureerd met na-
tuurlijk voedsel. Het enigste aas wat daarbij het dichst in de buurt komt, zijn
maden en wormen; en dan gebruikt in hun natuurlijke staat!

Kees,

Destijds stond erin de BEET iets over een pantykousje gevuld met allerlei na-
tuurlijk voedsel. Weet jij hier ook nog iets van?
Niet dat ik denk dat het concureerd met natuurlijk voedsel, maar leek me wel
leuk om eens te proberen. :P :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-04-2005 17:37

Klein kopietje van een reactie in een ander topic.

Mijn ervaringen met het vangen van karper zodra ze los gaan op de zwermen watervlooien zijn slecht.
Het lijkt wel of ze alle aassoorten vergeten zijn je kunt ze alles voor de neus hangen maar ze pakken helemaal niks.
Meerdere malen meegemaakt dat de vis in de ochtend aan de kanten met tientallen tegelijk aan het filteren waren.
In die periode geprobeert om watervlooien door deeg of boilies te mengen maar naks noppes nada, je vangt ermee maar voegt niks toe.
Ook geprobeert met muggenlarven en tubifex in het deeg of boilies resultaat vangen maar zodra de beesten op de watervlooien los gingen vergeet het maar.
Preoccupatie een bekend verschijnsel ze vreten je stek leeg met een voorkeur voor klein aas, boilies laten ze mooi liggen.
Wederom dierlijk aas door het deeg en boilies zelfs maden in een oude blender, god wat een kolere karwei en stinken, maar wederom vergeet het, je vangt maar het voegt niks toe in die situaties.

Mijn conclusie na veel experimenteren in die tijd, concureren met het dierlijk voedsel wat in grote hoeveelheden voorhanden is vergeet het.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

09-04-2005 21:55

Douwe,

Precies omschreven zoals het in praktijk is! :wink:
Ook met een worm of made is het niet altijd het geval dat het direct geno-
men word....

groetjes Benny
Maarten van Oss
Berichten: 2
Lid geworden op: 07-04-2005 22:45
Locatie: Herveld
Contacteer:

10-04-2005 11:02

Mijn antwoord op zulk aasgedrag is dat ik ze superstoned voer met hennep(nog warm van het koken ga ik het voeren) en dat ook aan de haar vissen. Hennep schijnt toch een grote aantrekkingskracht te hebben op onze geliefde vissen. Het werkt niet altijd en of ze eerst hun natuurlijk voedsel hebben verorbert weet ik dus ook niet. Dit doe ik op brasem arm water want het is een hele klus om een hair van hennep te maken. 8)
Met vriendelijke groet,
Carphunter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-04-2005 12:34

Maarten, het is een antwoord op de zgn preoccupatie-nijgingen van die gasten.
Ik heb dit ook meerdere malen geprobeert ook als ze op die massa,s watervlooien aan het azen waren.
Resultaat? vergeet het maar als ze op klein dierlijk voedsel azen krijg je ze niet op je hennep.
Dunne hair paar korrels op de hair rijgen, desnoods 1 korrel op de hair, het werkt maar niet als ze aan de oppervlakte of kort onder het oppervlakte aan het bunkeren zijn.
Steken ze de koppen in de modder voor muggelarven of tubifex je zit voor ... met je kleine aas.

Maar misschien tegenwoordig wel ik heb het al heel lang niet meer geprobeerd.

Ben wel benieuwd naar andere ervaringen op dit gebied.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

10-04-2005 14:07

Douwe, jij kan in de periode beter controles langs de waterkant uitoefenen :wink:
Mijn beste resultaten haal ik in de periode mei t/m augustus???
Daarna is het bij mij altijd kloten met een rietje.
Vaak wel ondersteun ik in de maand augustus mijn "boiliestek"(16 mm)met hennep en heb daar (bijna) altijd mooie resultaten mee.

Wie kent er niet, zeker de oude garde, het wolletje Symbioses.
Een nabootsing met muggelarven maar het werd een faliekante mislukking terwijl de verwachtingen hoog waren.
Moet eerlijk toegeven dat IK daar niet aan heb meegedaan dus ik praat anderen na!

gr Harnold
Plaats reactie