Vitalin


Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

20-03-2005 13:27

Goedenmiddag mensen,

Ik heb een vraagje aan jullie.Op veel engelse site's lees ik regelmatig wat over Vitalin.Zover ik weet is dit een soort hondenvoer dat je met wat water erbij tot voerballen kan kneden die aan de overzijde van de plas vaak in combinatie met flink wat duivenvoer, hennep en tijgernoten worden ingezet.
Maar wie weet Vitalin of iets soortgelijks te koop is?Hier in NL heb ik het nog nergens zien liggen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

20-03-2005 19:46

kan het ook al niet vinden???
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

20-03-2005 20:54

Help dan deze twee mensen :D
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-03-2005 21:00

Het is hier niet te verkrijgen..... dit is al door diverse mensen geprobeerd.

Misschien moest je iemand zoeken, die je het recept kan vertellen :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-03-2005 21:22

Vitalin?
Hondenvoer??
Verbeterd seksueel functioneren en nachtrust (oa) :o :o

Iets voor Mitsz wellicht??
Zag 'm gisteren met een raar emmertje lopen, eerst dacht ik; die heeft vast last van een errug snelle doorlooptijd :oops: :oops: :wink:


Vitalin®

Vitalin® is een voedingssupplement samengesteld uit de aminozuren glutamine en glycine, de antioxidanten vitamine A, C en E, niacine, selenium, groene thee en bosbessen poeder, alfa lipoine zuur, quercitine en coenzyme Q-10. Vitalin is op het moment in de Verenigde Staten en Israël zonder voorschrift verkrijgbaar.

De fabrikant schrijft het volgende over Vitalin®: ‘REVITA Health Corp. ’s Goal is to introduce the safest and most advanced products known in the world today, targeted at the slowdown and reverse of the aging process.(...) VITALIN is a food supplement that stimulates the pituitary gland to naturally produce increased quantities of Growth Hormone. (…) After regular and correct consumption of 3 to 6 weeks you should expect a significant and measurable increase in Growth Hormone levels in your blood.’



De effecten die men met Vitalin® beoogt te sorteren zijn naast een verbeterd geheugen, algemeen cognitief functioneren en verbeterde stemming 'een verbetering in het immuunsysteem, metabolisme, uithoudingsvermogen, een verlaagt cholesterol niveau, een verlaagd vetprofiel en een verbeterde darmfunctie'. Voorts 'een sneller herstel van blauwe plekken en wonden, een verbeterde huidstructuur, haargroei, nagelgroei en zicht. Verbeterd seksueel functioneren en nachtrust. Een verbeterde functie van hart, lever, nieren, milt en ander organen en klieren. Een toename in spiermassa en een afname in vetweefsel zonder speciaal dieet of specifieke lichaamsbeweging'.



Er is reeds een studie gedaan naar de effecten van het voedingssupplement Vitalin® (10 gram per dag). Bij 12 volwassenen (6 mannen en 6 vrouwen), in de leeftijd 40-75 jaar, werd na een periode van drie weken inname een gemiddelde GH toename van 367% gevonden (persoonlijke communicatie dr. Rimon, American Medical Laboratories, Herzylia: Israel).


Het huidige onderzoek
Bij normale veroudering blijkt ook een significante afname van de concentraties GH en IGF-I in het bloed. Deze concentraties GH en IGF-I blijken niet alleen somatische effecten, zoals op de hoeveelheid energie en het seksleven te hebben, maar ook op het (neuro-) psychologische functioneren. Hieronder vallen onder andere emotionele stabiliteit, stemming en het intellectueel functioneren. Ook blijkt uit bovenstaande een relatie tussen voeding en succesvolle veroudering. Meer in detail blijkt dat verschillende vitamines een geheugenverbeterend effect kunnen hebben en dat anti-oxidanten het cognitieve functioneren tijdens het verouderingsproces kunnen beschermen. Aminozuren blijken een verbeterend effect op het intellectueel functioneren te hebben. Tot slot blijkt dat er een interactie bestaat tussen het GH/IGF-I niveau en aminozuren en blijken aminozuren de aanmaak van GH te stimuleren.

Bovenstaande leidt tot het huidige onderzoek met de volgende vraagstelling: ‘Is er een significante toename van de gemeten hoeveelheid GH en concentratie IGF-I in het bloed, een significante verbetering in de cognitieve prestaties en een significante verbetering in de gemeten stemming als gevolg van de consumptie van Vitalin®?’



Tevens leidt dit tot een drieledige hypothese:

1. Er is een significante toename van de gemeten hoeveelheid GH en/of concentratie IGF-I in het bloed als gevolg van de consumptie van Vitalin®.

2. Er is een significante verbetering in de cognitieve prestaties als gevolg van de consumptie van Vitalin®.

3. Er is een significante verbetering in de gemeten stemming als gevolg van de consumptie van Vitalin®.



Aan de hand van een dubbelblind, placebo gecontroleerd onderzoek werd in de huidige studie het effect van Vitalin® op het cognitieve functioneren en het gevoel van welbevinden alsook op de concentratie GH en IGF-I getest. Er werden gezonde mannen en vrouwen in de leeftijd 41 tot en met 75 jaar getest. Gedurende een periode van drie weken hebben de proefpersonen twee maal daags 5 cc. Vitalin® of placebo ingenomen.

Voorafgaand aan deze periode en op de dag van de laatste inname werd via tests op de computer het geheugen, de concentratie en de stemming gemeten. Beide malen werd bloed afgenomen ter bepaling van de concentratie IGF-I en GH.
Groet'n Henk..

still growing Old.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

20-03-2005 21:52

Henk toch... :wink: :D

Mitsz... Wat erg voor je dat je dat nodig hebt. :D :D :D

Maar met welke producten kan je het dan vergelijken?Ik zag laatst zo'n vlokken-hondenvoer in de winkel liggen.Is dit dan ongeveer hetzelfde?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-03-2005 22:31

Kevin,
Die vlokken zouden wel Vitalin kunnen bevatten, het is een preparaat welke aangewend zou kunnen worden als groeihormoon (GH). :-?

Samenvatting

Aan de hand van een dubbelblind, placebo-gecontroleerd onderzoek werd in de huidige studie het effect van Vitalin® (een preparaat bestaande uit glycine, glutamine, niacine, ß-caroteen, vitamine C, E, selenium, groene thee poeder, bosbessenpoeder, a-lipoinezuur, quercitine en Q-10) op het cognitieve functioneren en het gevoel van welbevinden alsook op de hoeveelheid groeihormoon (GH) en insulin like growth factor-I (IGF-I) in het bloed getest.

Er werden 42 gezonde mannen en vrouwen in de leeftijd van 41 tot 75 jaar onderzocht. Zij namen gedurende een periode van drie weken, drie keer zes dagen, twee maal daags 5 cc. Vitalin® of placebo. Voorafgaand aan deze periode en op de dag van laatste inname deden de proefpersonen de tests associatief leren (directe en uitgestelde herinnering), cijferreeksen, substitutie en vulden ze een stemmingsvragenlijst in. Ook werd 5cc. bloed afgenomen ter bepaling van de hoeveelheid IGF-I. Inname van Vitalin® en placebo en de tests gebeurden op een nuchtere maag.


Zoals verwacht laten de resultaten zien dat de concentraties GH in het bloed na drie weken inname van Vitalin® gestegen zijn. Deze stijging werd niet gezien bij de concentratie IGF-I. Op het gebied van cognitief functioneren blijkt verbetering na een periode van drie weken inname van Vitalin. Een verandering in stemming wordt op groepsniveau niet gevonden, wel blijken vrouwen uit de experimentele conditie een lagere score te behalen op de ‘depression’ schaal van de ‘profile of mood states’.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

20-03-2005 22:43

Zo te zien voor " elk wat wils " Waar is het tekoop :roll: CN :D
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-03-2005 22:48

Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-03-2005 08:49

tis anders Henk....

nu even geen tijd, maar vanmiddag kom ik je even je oren wassen :D
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-03-2005 09:19

Henk ter Maat schreef:Vitalin?
De effecten die men met Vitalin® beoogt te sorteren zijn naast een verbeterd geheugen. etc etc

Een nog beter geheugen voor de karpers dan ze nu al hebben...hebben we dus niks aan :lol:
HB
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

21-03-2005 14:40

En ik had het toch echt over het Hondenvoer dat naar de naam Vitalin luisters en zo geliefd is bij de Engelse karpervissers..

Dus.... Wie weet of dat vlokken hondenvoer ook voldoet?

Vitalin bevat trouwens naar mijn weten mais(vlokken),vlees en beendermeel.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-03-2005 22:06

Kevin,

je hebt gelijk. Het vitalin dat Henk en Hans bedoelen is iets heel anders en lijkt me voor het karpervissen niet zo geschikt om methodmix van te knedelen.....

Hier de samenstelling van vitalin:

VITALIN ORIGINAL
Natural, healthy, wholesome muesli based complete
dog food.
NO Artificial Colours, Flavours or Preservatives.

Contains;
12% Meat and Marrowbone
Cooked Wheat
Cooked Barley
Cooked Sweetcorn

Maintenance diet suitable for all dogs including puppies.
18% Protein, 3.2% Oil, 2.8% Fibre, 6.8% Ash.
Approximately 250grams per day for average size dog.
Add warm water, mix to a crumbly consistency and serve.

In de method versie (er zijn er nl velen) zit ook nog een paar andere zaken.

Je hoeft er je echter niet zo blond op te staren, want met een beetje denkwerk maak je zoiets natuurlijk makkelijk zelf.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

22-03-2005 09:02

Mitsz,

Zelf maken is inderdaad een optie.

Maar wel erg veel meusli-voertjes voor honden en paarden lijken hier op.Ik zal eens rondkijken of het me bevalt.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
peter de Cock
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-10-2003 02:00
Locatie: Brunssum

22-03-2005 13:11

Kevin
Kijk eens bij de Pletsmolen in Nuth.
Deze hebben een hele ruime keuze en vers is ook niet geheel onbelangrijk lijkt mij.
succes en groeten Peter.
P.s ik had er 2 zaterdag :)
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

22-03-2005 13:37

:D Smiecht!

Mijn broer had er trouwens ook eentje. Een dikke spiegel op die boilies van me... En zondag had hij er alleen een stel brasems.Ik ga nu effe met de mountainbike langs dat watertje van de koi en de volschub (je weet wel waar).Eens kijken of ze actief zijn.Anders ga ik er morgen na school een uurtje of twee vissen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

22-03-2005 21:19

jordy ik meen dat bonte het verkoopt. of mak weet het niet meer precies.

:oops: ik die bonten promoot moet niet gekker worden
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

23-03-2005 18:20

lars,

thnx,....ga eens ff kijken bij Arie
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Simon Spijkers
Berichten: 54
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Boxtel / Hardenberg

07-04-2005 14:10

De stek in Eindhoven heeft het
Plaats reactie