TE?


Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

27-02-2005 12:25

Goedenmiddag,

Een paar weken geleden heb ik weer eens boilies gedraaid van de volgende mix:

400 gram tarwemeel volkoren
200 gram maismeel
200 gram witvismeel
200 gram cede-eivoer
300 gram ei (gewoon kippen-ei)
2 eetlepels shoarmakruiden
15 ml Nash Squid Liquid

Ik heb er echter nog niet mee gevist.Wel heb ik er een weekje lang de goudvissen mee gevoerd (je moet toch iets he) en ze bleken er echt werkelijk van te houden.Nog nooit heb ik ze zo tekeer zien gaan op het voer.

Maar nu heb ik vandaag een kilootje van die boilies die ik goed heb laten drogen tot kleine stukjes verwerkt met een tang.Hierna heb ik ze in een zakje gedaan en er 15 ml CSL-shellfish squirt van Starbaits overheen gegoten en liggen ze alweer in de diepvries. Maar toch twijfel ik een beetje. Zal het niet een teveel aan attractors/toevoegingen zijn wat ik er nu bij heb gedaan?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-02-2005 15:26

Hoi Kevin,

Die Squird van starbaits heeft een goed voordeel voor wat jij heb gedaan en dat is dat hij goed wateroplosbaar is al bij lage water temperaturen dus je hoeft je der zeker niet druk om te maken.

Wel kan je volgende keer mischien iets minder dos ongeveer 10 ml of zelf 5 ml

Wel is het heel goed spul.

Groetjes Daan
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

27-02-2005 19:04

Hmm...

Hoewel het me eerst een goed plan leek lijken de boilies me nu toch steeds minder.... Ik denk dat die gesoakte kg dan ook de vuilnisbak ingaat.Ik moet er niet aan denken om een sessie te vissen met aas waar ik geen vertrouwen in heb.
En die paar kg van de ongesoakte bol die nog in de vriezer liggen zijn nog altijd goed voor die ene sessie die ik er binnenkort mee ga vissen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

27-02-2005 19:12

Kevin,

Vis er eerst een paar sessies mee, misschien heb je onbewust een ideale combinatie gevonden en vang je de sterren van de hemel. (als je gaat nachtvissen :wink: )
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

27-02-2005 19:22

Bas,

Alleen maar dagjes voor mij...
Ik heb er toch liever echt vertrouwen in...


Dan toch maar eens in de vriezer laten liggen tot ik plaats heb.Maar met de bol zonder die CSL heb ik de goudvissen gevoerd en ze zijn er nog doller op dan de Martin SB corn en Dynamite Halibut pellets... ze lieten beide gewoon liggen. Om die bol te gaan testen kan ik niet wachten.Jammer dat ik er toch die csl overheen heb gedaan.Balen!Achja... de mix kostte toch vrij weinig.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

27-02-2005 20:03

Kevin,

Staar je niet blind op de reacties van de vissen. Ik heb eens precies hetzelfde verhaal gelezen van iemand op het Engelse discussieboard. Hij gooide nieuwe mixen en erin en de vissen werden gek! Na een tijdje werd de reactie minder en hij ontwikkelde weer een nieuwe mix. Gooide die erin en weer feest, waarna een tijdje die vissen weer rustiger en minder uitbundig reageerden op díe nieuwe mix. Kwestie van gewenning, als je het mij vraagt.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

28-02-2005 14:14

Bas,

Daar moet ik je gedeeltelijk/grotendeels gelijk in geven.Maar het licht er maar net aan wat je probeert te behalen met je aas.Landurige vangkracht of een enorme instant response.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
wouter mevis
Berichten: 170
Lid geworden op: 27-10-2003 01:00
Locatie: Puth (CHINA)

28-02-2005 16:17

heey kevin

ik zou ze gewoon proberen. maar niet weggooien.. slaat nergens op..
ik heb nu 5verschillende mixen in de diepvries liggen maar flikker ze nog niet weg. wat op het ene water niks is kan op het andere water een killer zijn..(al vaker meegemaakt) op de wel bekende wateren bij ons in de buurt. en niet direct opgeven na een keer blanken.. de beste boillies zijn de gene die in het begin niet vangen en waar de vis aan moet wennen.. meestal zijn het de grotere vissen die hier juist op reageren.
maar tis wat je wil de grote of de meeste?

groeten meef
easy does it!!!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

28-02-2005 16:30

Wouter toch,

Op de OM vang je ze nog een drol.Wie zei dat ook alweer?Na enkele wijzingen aan het aas ging het er pas los.En wel op aas waarop ik op een ander water (MP) helemaal geen fuck ving.Dus het verschilt echt per water ja.
Maar ik zie wel of het zover komt dat Archeologen de boilies over 1000 jaar uit de vriezer halen.

Maar vis jij trouwens nog op de OM of de MP?Ik ga binnenkort weer eens naar de OM met het buurjongetje van mijn vriendin.Eens kijken of Streepje er dan nog altijd om 10 uur 's ochtends onder de boom bij de paai ligt.Zou een leuke eerste karper voor het mannetje zijn.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie