Het beste winter aas?? Wel of niet voeren?Stekkeuze?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
marc van den brink
Berichten: 204
Lid geworden op: 21-12-2004 22:11
Locatie: dordrecht

18-02-2005 22:32

Wat is goed vangend winteraas?? Maples, kleine zoete boilies,mais, maden
Wie heeft waarmee erg goede ervaringen?Wel of niet voeren? In de winter dezelfde hotspots als in de zomer of toch dieper water? wel of niet kant stekken? (betreft winter maanden) En last but not least is the method feeder ook succesvol in te zetten in de winter?
Gebruikersavatar
Gwenael De Wulf
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-02-2005 14:50
Locatie: De panne, belgie

19-02-2005 10:07

Ik verkies een diepte tussen de 5en 7 meter dit is dan een niet te steil talu of afloop. Voeren doe ik maar in heel kleine maate een 500gr over 2dagen op een strook van 100m. Mijn aasvoorkeur gaat naar een zeer zoete birdfood fruit bol en dit samen vis ik op een bedje van kempzaad. Pop-up werken ook zeer goed op het water waar ik bezig ben. En de method feeder doet het op sommige dagen ook zeer goed.



greetz
Gebruikersavatar
marc van den brink
Berichten: 204
Lid geworden op: 21-12-2004 22:11
Locatie: dordrecht

19-02-2005 17:58

kijk daar hebben we wat aan. :D
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

19-02-2005 18:00

Kijk hier maar eens, dan weet je al veel meer!

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ght=winter
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Jeroen Van der Meeren
Berichten: 76
Lid geworden op: 15-01-2005 22:13
Locatie: België

19-02-2005 18:43

tijgernoten!
Gebruikersavatar
Gwenael De Wulf
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-02-2005 14:50
Locatie: De panne, belgie

20-02-2005 01:01

Jeroen Van der Meeren schreef:tijgernoten!



Zeg niet dat tijgernoten slecht zijn in de winter maar de karper raakt wel vlug overzadigt hoor :-?


(Mijn ervaring is dat de karper in de koudere periode verblijft in het midden van het water en (meer) aast wanneer het weer wat onstuimiger is of zelfs vriest. Ik heb al mijn (winter)karpers namelijk gevangen in het midden van een water, aan de kanten niets. Ook was het zelfs zo, dat wanneer het 's nachts 5 graden vroor, we beet kregen. Bij "rustige" nachten was dit duidelijk niet het geval.) Dit heb ik uit de andere topic haalt en op mijn bevist winter water geeft de midden geen vis en de kant op een diepte van 5/7m wel vis. Natuurlijk kan je een water nooit vergelijken met een ander veel factoren spelen een grote rol :wink:
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

20-02-2005 07:01

Gwenael,

Daarom begin ik dat stukje ook met "Mijn ervaring"! :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
bert cuypers
Berichten: 35
Lid geworden op: 25-12-2004 19:07
Locatie: Diepenbeek (Limburg België)

20-02-2005 10:45

een aas waar de vissen van het water al mee vertrouwd zijn...
jp Goethals
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-12-2004 03:51

20-02-2005 18:43

Gwenael De Wulf schreef:
Jeroen Van der Meeren schreef:tijgernoten!



Zeg niet dat tijgernoten slecht zijn in de winter maar de karper raakt wel vlug overzadigt hoor :-?


(Mijn ervaring is dat de karper in de koudere periode verblijft in het midden van het water en (meer) aast wanneer het weer wat onstuimiger is of zelfs vriest. Ik heb al mijn (winter)karpers namelijk gevangen in het midden van een water, aan de kanten niets. Ook was het zelfs zo, dat wanneer het 's nachts 5 graden vroor, we beet kregen. Bij "rustige" nachten was dit duidelijk niet het geval.) Dit heb ik uit de andere topic haalt en op mijn bevist winter water geeft de midden geen vis en de kant op een diepte van 5/7m wel vis. Natuurlijk kan je een water nooit vergelijken met een ander veel factoren spelen een grote rol :wink:


Interessant gegeven tussen 5 en 7 meter.
Op welk soort water vis je momenteel? Kanaal, rivier of een grote plas en hoe diep is het diepste stuk op het water?
Laatst gewijzigd door jp Goethals op 20-02-2005 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
wouter mevis
Berichten: 170
Lid geworden op: 27-10-2003 01:00
Locatie: Puth (CHINA)

20-02-2005 19:38

SMAC en kattebrokken uit blik zijn zonder enige twijfel de killers in de winter daar kan geen ander tegen op.. :lol:
boillies gebruik ik ook nog wel maar dan wel de kleinere maten omdat ik het idee heb dat de karper in de winter klein/zacht aas boven groot aas prefereert.
tijgernoten heb ik nog niet geprobeerd dus geen ervaring mee.
easy does it!!!
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

20-02-2005 22:03

Precies Wouter, dat soort producten zijn echte killers in de winterperiode!! Lekker met het pennetje vissend tegen obstakels. Wat betreft de boilievisserij; dan prefereer ik ook voor kleine diameters 10mm hooguit 14mm, doet het toch nogsteeds erg goed bij mij deze winter....Heb tot nu toe leuk weten te vangen met de Dairy Cream van Solar.

groet Mike.
Gebruikersavatar
Gwenael De Wulf
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-02-2005 14:50
Locatie: De panne, belgie

21-02-2005 16:12

jp Goethals schreef:
Gwenael De Wulf schreef:
Jeroen Van der Meeren schreef:tijgernoten!



Zeg niet dat tijgernoten slecht zijn in de winter maar de karper raakt wel vlug overzadigt hoor :-?


(Mijn ervaring is dat de karper in de koudere periode verblijft in het midden van het water en (meer) aast wanneer het weer wat onstuimiger is of zelfs vriest. Ik heb al mijn (winter)karpers namelijk gevangen in het midden van een water, aan de kanten niets. Ook was het zelfs zo, dat wanneer het 's nachts 5 graden vroor, we beet kregen. Bij "rustige" nachten was dit duidelijk niet het geval.) Dit heb ik uit de andere topic haalt en op mijn bevist winter water geeft de midden geen vis en de kant op een diepte van 5/7m wel vis. Natuurlijk kan je een water nooit vergelijken met een ander veel factoren spelen een grote rol :wink:


Interessant gegeven tussen 5 en 7 meter.
Op welk soort water vis je momenteel? Kanaal, rivier of een grote plas en hoe diep is het diepste stuk op het water?



Op een grote plas met de diepste stukken tussen de 12-14m diepte.
Joeri van der Schrier
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-03-2004 17:19
Contacteer:

23-02-2005 12:46

wouter mevis schreef:SMAC en kattebrokken uit blik zijn zonder enige twijfel de killers in de winter daar kan geen ander tegen op.. :lol:


Kan iemand mij vertellen hoe ik dit goed op de hair krijg?
Helpt een stukje krimpkous over de hair goed?
........het is maar voor hele kleine afstanden,maar ik wil wel zeker weten dat het blijft zitten.

alvast bedankt.
Groeten uit Sassem
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

23-02-2005 14:31

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit goed op de hair krijg?
Helpt een stukje krimpkous over de hair goed?
........het is maar voor hele kleine afstanden,maar ik wil wel zeker weten dat het blijft zitten.





Ik doe de brokjes thuis al op de hair en vries ze dan in, je kan smijten wat je wilt, maar ze gaan er dan echt niet af en onderwater ontdooien ze naar mijn idee snel genoeg.


MVG

Fp
Plaats reactie