lokvoer addetieven (poedervorm)


Plaats reactie
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

26-01-2005 15:16

Beste allen.

Heeft iemand ervaring met bovenstaand poedergebeuren....
Ik heb het over de zakjes a 250 grm uit de hengelsportwinkels, voornamelijk gebruikt voor lokvoer maar ik geloof ook al aardig ingeburgerd bij ons boilie-jongens.
smaken o.a. aardbei, orange,chocola. Merken bijvoorbeeld vd Ende / sensas.

Gebruikt in een instant response mix ben ik erg tevreden over deze toevoegingen zelfs bij overmatig gebruik (meer dan 10% in de mix).
Maar nu: hoeveel (maximaal) te gebuiken in een mix (%) welke op de lange termijn vis moet vasthouden/blijven vangen.
Mijn ervaring met ingrediënten als kruiden tonen aan dat op de lange termijn iets averechts kan gaan werken, ik heb echter geen ervaring met lange termijn aas op basis/met gebruik van de lokvoer-poedertjes.

Hoop dat iemand hier dus zijn ERVARING over wil delen, ik sta op het punt om 100 kg ballen te draaien waarvan de helft een bewezen korte termijn mix en ik vraag me dus af hoe ik e.e.a. zal aanpassen met oog op mijn plannen voor 2005.......

Groetjes
Vincent


-
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-01-2005 15:26

Hoi Vinnie,

ik heb eens een lading boilies voor iemand gemaakt, die er bij zweerde. De aardbei versie wel te verstaan. Het ging er met 300 gram op 5 kg in.

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

26-01-2005 15:33

Mitz, Bedankt voor je antwoord

das 6 procenten, dat gaat er bij mij wel in.
Het gekke is dat je bij gebruik van 5% al een bijna bittere/zure smaak aan je mix hebt..... welke na het koken/stomen wel vermindert maar toch...

Ik hoor graag nog andere ervaringen!
ga nu lekkah naar huis !

groetjes Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

26-01-2005 16:27

Vinnie,

Heb een tijdje de chocola versie gebruikt waarbij ik zelf tot 5% ben gegaan en de smaak nog behoorlijk sterk was!!
Heb hier ook een tijdje mee gevoerd ( +/- 2 mnd in totaal ) en goede resultaten mee behaald!!

Het is maar waar je vertrouwen in hebt en onthoud goed dat het altijd schadelijker is ( lees minder aanbeten ) als je er teveel in doet dan te weinig!! Mijn vader werkt tegenwoordig bij een chocolade fabriek dus heb nu betere spullen!!
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
ruud koper
Berichten: 54
Lid geworden op: 18-01-2005 18:28

26-01-2005 23:54

Vinnie,

Ik vist er af en toe mee gebruik dan 50 gram op 1000 gram basismix, gebruik dan wel marcel v/d Ende met andere merken heb ik geen ervaring

Mijn broer vist hier al mee vanaf 1989 en zweert het erbij, ik zou zeker niet meer als 50 gram per kilo gebruiken.

gegroet Ruud
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-01-2005 07:48

Ja en een goede sweetner om dat gore smaakje weg te toveren
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

27-01-2005 08:29

Fraisix, Chocolatix, Speculatix (hoop goed getypt) en niet te vergeten Pam Pam zijn allemaal ingrediënten die je zeer goed in je boiliemix kunt verwerken!! Gebruik eens 10 tot 20% van die 1e 3. Ik ken mensen die er zeer goed mee gevangen hebben.

Pascal
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-01-2005 12:25

Allemaal bedankt voor de reacties!

Pascal, 10-20% op korte termijn of ook op de lange duur? Ik ben zelf ook al tot 15% gegaan maar merkte dat ondanks de zeer goede instant de vangkracht snel afnam (met zegge één week...) Weet niet of een Karper last heeft van maagzuur maar na een paar dagen lieten ze m'n aroma ballen toch maar liggen. Misschien rennie er in vermalen? (zo die ben ik al vast voor).
Het kan ook aan de na-smaak hebben gelegen, kom ik gelijk bij Mitz...

Mitz, zou suiker niet beter zijn? ik geloof niet zo in sweetner. heb zelf ook liever suiker in m'n koffie. Overigens wel eens honing gebruikt? hmmmm ander topic.....
Puur is die aroma shit inderdaad niet te haggelen maar in een mix valt het mee, ik geloof dat er zelfs al een sweetner in gepropt wordt door de producent.


Ruud en Martijn, Waarschijnlijk zal ik de gouden 5% regel maar handhaven, zit ik in ieder geval goed. (en scheelt ook weer in de duiten, komt toch op 10e per kilo dat spulletje)

Thanks U allen!

Als er nog meer afwijkende ervaringen, ideeën zijn... ... please share!
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Jaap Koster
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-02-2005 20:57
Locatie: Reiderland

15-02-2005 19:51

Ik gebruik ook wel eens sensas aarbei met wat sweetix ik gebruik alleen iets meer, een zakje per 2 kilo boiliemix en 1 theelepel sweetix, prima vanger deze boilie.
Gebruikersavatar
Maarten Darkje
Berichten: 106
Lid geworden op: 03-09-2004 20:57
Locatie: Zeeland

15-02-2005 22:20

vroegah, toen tutti-frutti nog een goede flavour was gebruikte ik vaak carpix van sensas als enhancer :wink: het is geloof ik gemalen zuurstok ofzo, en geeft je ballen een lekker snoep-achig zoet smaakje... dosis is een zakje van ik meen 300of 350gr op 10kg droge mix.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

16-02-2005 12:39

Heren,


Vorig seizoen heb ik een tijdje zelf bollen gemaakt.
In die korte tijd heb ik op mijn biggenmeel-mix een deel Fraise van marcel van de Eijnde gebruikt.
Dit was zo'n 100 gram per kilo mix geloof ik.
Dit deed ik om een betere geurafgifte te krijgen en om m'n boilie iets "nieuwsgierigs voor de karper" mee te geven.
Die bollen zette ik zowel instant als voorgevoerd in, voor het instant vissen wilde ik de karper op korte termijn prikkelen door er een geurtje aan te geven. Aangezien die mix vrij grof was waardoor de vloeibare flavour er te snel uit werdt gekookt óf het te snel uitlekte onder water gebruikte ik een flavour in poedervorm. Het bijkomende voordeel ervan is dat het geurende poeder in je boilie is verwerkt dus dat het constant geur af blijft geven totdat de boilie is opgelost in het water.
Kortom: Wil je constant geurafgifte van je aas dan is een flavour in poedervorm beter geschikt dan een flavour in vloeibare vorm, naargelang de samenstelling van de voelibare flavour. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
coen lieferink
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-01-2005 22:38
Locatie: Leiden

16-02-2005 15:41

ik heb zelf ook die strawberry flavour gebruik en opzich is die wel goed.
Maar toen ik een keer in de supermarkt rondliep toen zag ik aarbeien saroma staan en toe heb ik dat geprobeerd. Ik zie er veel meer voordelen mee dan die strawberry van van den eynde te gebruiken. Het voordeel is dat het geen nasmaak heeft (alleen lekkere aardbeien smaak :D ) Hij kleur beter omdat je bij die andere de kleur eruit kookt voor een groot deel. En als je grote hoeveelheden gaat gebruiken scheelt het ook nog qua geld. Maar het is maar een idee hoor!!!! Ik gebruik het zelf wel.
the catch.... the power.... the carp...
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

16-02-2005 21:49

Poederpuddings van bijvoorbeeld saroma...

Geven ook nog smaak aan je bollie..
Gebruikersavatar
Reinout Spijkerman
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-08-2002 02:00
Locatie: Delft

17-02-2005 08:34

Vinnie en anderen,

Super Bremix van Sensas is een zeer fijne toevoeging en geeft een kruidige geur aan je aas, het heeft iets weg van kaneel... ik gebruik dit zelf al jaren in mijn mix... prima spul en heeft me al aardige vissen opgeleverd.

gr Reinout
Plaats reactie