aas bv mitsz tegen ................


leuk spel en leerijk

Peiling eindigde op 21-02-2005 00:47

ja lijkt me wel wat
18
64%
nee ik deel mijn mixen met niemand
10
36%
 
Totaal aantal stemmen: 28
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

22-01-2005 00:47

hoi mitsz je weet in het begin geloofde ik niet te veel van je verhaaltjes hier

nu heb ik wel ontdekt dat je wel enkele rake punten hebt

niet dat ik met alles akkoord ben

bij deze daag ik je uit

jij geeft mij een mix van jouw ik je een mix van mij

de jouwe zal zeker en vast meer uitgebalanceerd zijn dan demijne ma ik ga voor smaak en vertering

neem je het aan?

we veranderen gewoon es tijdje van aas en gaan testen

wie weet komen er wel verrassende dingen

ik doe dit niet om je te treiteren of om je een mix te laten lossen helemaal niet

kwil gewoon weten of 1 van ons 2 een punt heeft of mischien wel alletwee

wie weet wat voor bol er volgt

nu gaat het natuurlijk niet om mij en mitsz

maar de bedoeling is dat andere dit voorbeeld eens zouden volgen

kies iemand uit waarvan je denkt dat ie punten heeft maar toch niet zeker bent dat zen aas zou werken

en daag em uit

lijkt me een enorm leuk spel waar er ook veel bij te leren valt

wat denk je mitsz?

graag even jouw mening over dit voorstel voor het ingaat

oh ja iedereen je moet niet je beste mix natuurlijk doorgeven ma gewoon een mix waar je achterstaat en wel erbij zeggen waarom je erachter staat

[color=red][/color] ik trek me zelf terug dus jullie amuseren je maar!
Laatst gewijzigd door joel merken op 22-01-2005 13:59, 2 keer totaal gewijzigd.
op het randje
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

22-01-2005 11:18

@joel

ik heb hier wel een paar dingen op aan te merken.

*iedereeen vist met een mix waar hij in gelooft. Zoals je al zei, je moet de gene uitdagen waar je van vindt dat ze hun mix verkeerd samenstellen(op basis van enkele verschillende standpunten die je dan hebt). Dus jij vist met een mix waarin je sterk gelooft en opeens zit je te vissen met een mix waarin. je mss wel eens zou in geloven. Dat wil je toch als karpervisser vermijden ( geen geloof in je aas). Je zal dus mss wel merken dat de ene z'n theorie beter is => je stapt er op over want je vangt meer. Maar je moet toch geen mix hebben van die persoon als je z'n stanpunten weet. Je kan volgens mij dan eel goed een mix samenstellen die er op aansluit zonder die persoon lastig te vallen.
Maar wat mij vooral boeit aan het samenstellen van een mix, is dat je zelf kan uittesten en proberen tot je de juiste mix hebt. Je kan altijd wel bijleren van een ander z'n standpunten maar ik(persoonlijk) lees liever welke standpunten een ander heeft, dan bekijk je dat volgens jouw punten en dan kan je de mix aanpassen naar jouw andere mening. Hierdoor kan je mix beter vangen maar ook slechter. Ik vis liever met een mix waar ik zelf iets persoonlijks kan aan geven.

*Niet iedereen zal z'n mix willen geven op dit board. Denk ook niet dat iemand z'n mix wil meedelen via een Pb. Die persoon heeft ook moeten zoeken om zo'n mix samen te stellen. En verwacht ook niet de TOPmix van die persoon.
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

22-01-2005 13:01

jongen wat vertel ik allemaal

de TOPMIX moet toch niet!!!!!!!

het gaat er gewoon over om overtuigd te raken van een ander zen stellingen en eruit te leren

en het is toch niet zo erg om eens gaan te experimenteren met een mix waar je mischien minder vertrouwen in hebt

maar de bedoeling is wel dat het vertrouwen van een ander overgaat in jouw

en dat je standpunten kan verdedigen

meer niet

leek me gewoon eens leuk om te doen
op het randje
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

22-01-2005 13:17

Mitsz is een echte kerel en die gaat de uitdaging wel aan.

Of niet Mitsz, vent dat je dr bent.



Pfffff ,wat dankt die gozert wel.


gr Harnold
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

22-01-2005 13:30

joel merken schreef:jongen wat vertel ik allemaal

de TOPMIX moet toch niet!!!!!!!


Volgens mij is uitdaging al geweest; nl in de grote aasuitdaging. Daar kon iedereen zijn ei in kwijt. :lol:
Ik snap je idee wel Joel, maar,

Lijkt me wel een spannende wedstrijd, de topmix moet toch niet.....

Kom, we gaan een wedstrijdje schaatsen, maar we gaan niet voluit rijden :-?

Misschien moet je jouw recepten maar eens op 't board gooien, gaan vast wel die en gene ze proberen, en laten je dan hun resultaten weten ?
Gezocht, fieldtesten voor J M bollen ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-01-2005 13:32

Joel, even een heel vreemde zijsprong, ik kende iemand; hij is intussen overleden, die heel goede wedstrijdduiven had.
Een paar duiven, enkele heel goede broedkoppels, werden verkocht de jongen die daaruit kwamen vlogen altijd heel goed met soms een hoge uitschieter.
Enkele jaren later was de verwachting nog steeds niet uitgekomen, een wijze kostbare les was geleert; je kunt wel het materiaal kopen maar de duivenmelker zelf koop je er niet bij.

Zo zal het ook met de mixen gaan, je kunt het beste van het beste kopen, ruilen, krijgen maar de aanpak de final touch krijg je er niet bij.
Dat daarbij het mes aan beide zijden snijdt lijkt mij logisch.

Waarbij ik er van overtuigd ben dat het aas veel minder belangrijk is dan juist die aanpak.
Is je aanpak juist zal het aas wel weer belangrijker worden maar het blijft de aanpak die de doorslag geeft.

Bovendien zou een dergelijk experiment moeten worden uitgevoerd op hetzelfde water, op dezelfde tijd en voor beiden onbekent water en waarbij na enige tijd gewisseld moet worden van plek.

In mijn opinie heeft een dergelijke uitdaging behalve de competitie weinig zin, Mitsz inschattende gaat hij er dan ook niet op in.
Maar ik kan het mis hebben natuurlijk, zo ook in mijn opvatting over aas en aanpak.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

22-01-2005 13:34

Als ze in 100 kilo balen aan huis geleverd worden wil ik ze wel voor je testen hoor :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

22-01-2005 13:46

ok laat dan maar

het was helemaal niet de bedoeling om een mix af te luizen of zo

hier worden weer dingen geinsunueerd die er helemaal niks mee te

maken hebben(zoals altijd)

kan toch niet als er niemand achter staat

topic mag gesloten worden
op het randje
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

22-01-2005 13:48

Aas zal misschien idd van minder belang zijn, wat niet wil zeggen dat je met een "slecht"aas moet gaan voeren.
Ik ben er stellig van overtuigd dat je wel degelijk met een slecht aas aan de gang kan gaan.Projecteren we even op onszelf als mens zijnde; als je iets eet , laten we zeggen een croissant, die je na een uur een vreemd gevoel in je darmen geeft, en de volgende dag vreet je weer zo'n bladerdeegbroodje en verdomd je wordt weer niet geheel dat je zegt,mmm lekker. Persoonlijk consumeer ik zeker niet voor de derde maal zo'n frans bedacht broodje. U wel?
Denk het niet hè! Toch wel dan behoort u waarschijnlijk toe aan het soort dat op een camping waarschijnlijk ook om het kwartier op de wc zit, maar dat kan natuurlijkook heimwee zijn...
Kijk, dat een boilie niet tot op de gram nauwkeurig hoeft te zijn uitgebalanceerd, behoeft verder denk ik dan ook geen verklaring.
Redelijkerwijs gesteld; met een fatsoenlijke boilie aan de slag op de
juiste stekken en dan komen we op het item, de juiste aanpak, zul je zonder meer gaan vangen.
Maar zonder twijfel is het leuk om ook eens met een voer van een ander op je water aan de slag te gaan, hoewel je dat meot uitsmeren over een periode van 2 of 3 jaar.
Als je op je water vorig jaar op DIE stekken en met DIE boilie en DIE aanpak een aantal vissen hebt gepakt zal je dat dit jaar en volgend jaar weer op dezelfde wijze moeten aanpakken , alleen dan met die boilie van die ander en dan ook nog eens in dezelfde periode, hetzij voor of najaar of zomer en of s'winters maar dat lijkt me evident.
Ofschoon ik me afvraag in hoeverre je hier conclusies uit mag trekken.
Komen er grotere vissen vanaf of juist vissen die je nog niet kende, kijk daarom juich ik zo'n initiatief toe.

Jij ook Mitsz?

gr Harnold
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-01-2005 13:56

De schaatsvergelijking van Marco nog wat uitdiepen..
Ik rij met twee vingers in de neus, Marco haakt na 30 km afgepeigerd af!
Verschil zit 'm in kwaliteiten, inzet en training.
Groet'n Henk..

still growing Old.
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

22-01-2005 13:56

ok topic terug open op vraag van harnold knikker

maar ik doe niet meer mee!

enjoy
op het randje
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

22-01-2005 14:00

Henk

Je mag nu wel je vinger uit je neus halen hoor :D

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

22-01-2005 14:03

joel merken schreef:het was helemaal niet de bedoeling om een mix af te luizen of zo

hier worden weer dingen geinsunueerd die er helemaal niks mee te

maken hebben(zoals altijd)


Wie zegt er dan dat je dat probeerde ? Als jij een recept van Mitsz wil, kan je die aan hem vragen of teruglezen op z'n site...

Wat ik aan wilde geven is dat het een ongelijke uitdaging is, als niet iedereen volgas gaat, en Mitsz zal daar waarschijnlijk wel z'n redenen voor hebben. Niet meer, niets minder !

Henk, ik train @#$%*&^! wel twee keer in de week hoor, ik zal toch minimaal de 40 KM wel halen :oops:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-01-2005 14:21

Beste Harnold jij wijst naar een zin van mij dus vandaar mijn reactie.
Je leest nergens dat ik het over slecht aas heb, alhoewel slecht aas op met de juiste aanpak beter zal vangen dan goed aas met een slechte aanpak.
In mijn voorbeeld heb ik het over topduiven en het beste aas wat je kunt kopen, krijgen, ruilen, maken enz. en dan verder lezen.

En Joel, als je de indruk krijgt dat ik je verwijt om een mix af te luizen lees je iets niet goed.
Bovendien zal Mitsz je een mix geven en niet een recept, en omgekeert ook dat lijkt mij logisch, later kun je dan onder elkaar wel de verschillen uitleggen.

Ik begrijp dan ook niet dat jij als topicstarter nu al afhaakt

Net wat Marco zegt volgas of helemaal niet, dan helemaal met de billen bloot.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

22-01-2005 14:37

Douwe, dat was niet bedoeld op een zinsnede van jou maar hoorde simpelweg bij mijn verhaal.
Ala , dat we toevallig tot elkaar komen(amen) is mooi meegenomen.

Ja en Joel is erg kort voor zun bipsje.
Je kunt iets lezen wat niet als zodanig is bedoeld maar om dan gelijk het topic te sluiten is wel erg kort door de bocht.
Deel weer een mening met je, tmot toch niet gekker worden .

Uitendeindelijk is een intergrale aanpak de sleutel tot het karpersucces en bovenal plezierig vissen.

gr Harnold
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

22-01-2005 17:10

Hoi Joel en de rest van de mannen,

Wat een tumult.

Ik kom net binnen na een middagje koken op locatie, dus was er niet op tijd bij. Tis wel een leuk idee, maar inderdaad een beetje tricky.

Joel,

het is toch een leuk idee?!

Als je meedoet, doe ik het ook.

Mitsz
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-01-2005 20:13

Joel schreef;
oh ja iedereen je moet niet je beste mix natuurlijk doorgeven ma gewoon een mix waar je achterstaat en wel erbij zeggen waarom je erachter staat.

De moeilijkheid voor 80% van de thuisdraaiers is nou net de onderbouwing van hun mix of recept, meestal door gebrek aan kennis van de te gebruiken ingredieënten..
Daarbij komt het vastbijten in de materie en een interesse grenzend aan fanatisme, anders kom je er niet..
Net schaatsen dus, het ijs is en blijft glad, de 1 is druk met op de been blijven terwijl de ander met 50 km per uur voorbij komt denderen, of zoiets dan toch!?

Marco,
40 km??, da's een uurtje rijden.
Twee keer per week...duhh :lol:
Wat doe je daar dan zo lang :oops: 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

22-01-2005 20:48

Harnold Kikkert schreef:Mitsz is een echte kerel en die gaat de uitdaging wel aan.

gr Harnold

Nu Joel nog..

Henk, ben jij soms uit op een andere uitdaging ? :lol:
CarpeR Diem
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

22-01-2005 22:26

joel vond het een beetje vreemd dat iedereen hier ging zeggen wat mitsz ging doen terwijl hij zelf nog niet gereageerd had
stond er ook duidelijk bij dat het pas van start ging als mitsz gereageerd had
mij gaat het er gewoon over dat mitsz stellingen heeft waar ik niet achter sta
maar omdat hij ook wel rake dingen zegt ik er wel benieuwd naar geworden ben
plots ging het hier over toprecepten en andere onbenulligheden terwijl dat helemaal niet de bedoeling was van het topic
wat henk zegt is ook weer waar dat niet iedereen zen stellingen kan bewijzen maar daar zijn we hier toch voor dacht ik
om te leren van elkaar?????
kan ons enkel maar vooruit helpen
dat mij aas boeid en andere locaties kan ik ook heel goed snappen
het is nu gewoon zo mijn hobby bestaat 50 procent uit aas en 50 procent uit vissen
er zullen er andere zijn die 50 prcent stekverkenning gaan doen en 50 procent vissen
hetlfde met rigs
iedereen doet wat em boeid in de karperwereld
uiteindelijk komt het toch op hetzelfde neer iedereen wil vis vangen
groot of klein die run is belangrijk
mij boeid een recept zelf bitter weinig het is belangrijk wat bepaalde ingredienten doen met je boilie en hoe ze aantrekkingskraht uitoefenen
mischien zit ik volgend jaar wel in de rigsroom dat me dat dan weer boeid
en dat ik soms grof gereageerd heb op mits is gewoon dat ik er niet achter stond ieder zijn idee van aas
maar toch heeft die man me kunnen overtuigen dat ie wel meer in zen mars heeft en enorme kennis van ingredienten
zelfs onervaren vissers kunnen je iets bijleren zolang je er maar open voor staat
hetzelfde in de keuken he mitsz
als jij een comis 100 dingen kunt leren en hij je 2 of 3 dan is het een goeie comis
in ieder geval je zegt maar of je me er weer bijwilt of niet
maar dan liefst on topic en vd man zelf
op het randje
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-01-2005 23:18

Ik vind jou reactie een beetje vreemd, je maakt een topic en vindt het raar dat er anderen op gaan reageren.
Waarom vraag je het dan niet eerst per pb of mail?
Dat ik iets dacht over wat Mitsz zou doen is mijn inschatting, zodra hij zelf gaat reageren hoef ik dat niet meer te doen.
Ik zat dus mis, waarschijnlijk heeft hij een lekkere kookdag op locatie gehad en daarom milder :D .

In mijn gedachten daag je iemand uit met het doel je eigen inzichten en kennis te toetsen aan die van een ander, dus dat doe je met het beste wat die ander kan leveren tegen het beste wat jezelf kunt leveren.
Maar misschien ben ik teveel sportman geweest en zie een uitdaging anders dan jij het doet.

Ik wens de heren veel succes.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

22-01-2005 23:25

sorry douwe je ziet het helemaal fout

spijt me

moest het zo zijn gelijk jij zei kwam ik er ook wel eerlijk voor uit
op het randje
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-01-2005 23:39

Sorry Joel, maar ik zie mijn gedachten over een uitdaging helemaal niet fout.
Jij bent wie jij bent ik ik ben gewoon wie ik ben dat is niet een kwestie van fout maar meer van mentale instelling.
Ik zal hier dus ook nooit aan meedoen, het zou mijn primaire motivatie bij het vissen verpesten en dat is plezier in wat ik doe, daar past geen competitie bij voor mij.
Als ik aan een wedstrijd cq uitdaging mee zou doen wil ik winnen daar is geen fout bij denk ik.

Nogmaals veel succes, Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

22-01-2005 23:44

Hey douwe niet te veel muggeziften he

Anders slaap je straks weer onrustig :wink:

Ben benieuwd in welke mate dit onderwerp gestalte gaat krijgen...

Dus kom maar op Joel en Mitsz wanneer wordt die bal afgetrapt :lol:

En deze keer proberen het balletje rollende te houden.... want kan zeker wel weer een leuke discusse worden!

Mvg Ulco,
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-01-2005 09:24

Nou,

daar gaan we dan. Ik weet niet of ik er nog een touw aan vast kan knopen, maar een babbeltje over aas gaat er bij mij wel in.

Kom maar op Joel :D Ik lust je rauw.... :D

FF zonder gekheid. Wat gaan we nu doen? Ik stel voor, dat jij als initiatiefnemer de bal aftrapt en dan zie ik wel waar het schip strand.

MVG Mitsz
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

23-01-2005 09:57

Aha!

Daar zijn de eerste geheime ingredienten van Mitsz .... Eerst maak je een bal (boilie / knikker) die je dan schijnbaar tegen een schip op het strand moet schoppen.

Wat de moverende redenen hiervoor zijn ontgaan mij maar ik blijf lezen, wellicht dat ik de clou dan nog eens ga zien :wink:

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)