ideaal voer


Plaats reactie
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

15-01-2005 18:54

ik zit met een probleem, ik ben een beetje actief geweest vorig jaar op een bepaald water en daar wil ik nu meer gaan vissen.
Op het water heerst een grote dressuur, v.d. 7 nachten die ik daar gevist heb heb ik 5 vissen gevangen, tot 26 pond. er zit wel veel dikke vis in.
mijn probleem is het aas. ik draai zelf mijn boilies en daar komen wel vissen door op de mat maar ik wil in het voorjaar meer met particles gaan strooien. dan mijn vraag, de ideale particle voor karper, waar brasem niet dol op is. het betreffende water is al eerder bevist door een vriend van mij en die heeft geconstateerd dat pinda's een lekkernij is voor de karper daar maar niet voor de brasem, die hield er niet van.
Zou dus een optie zijn, alleen zit ik met mijn noten-allergie, als ik ook maar een klein druppeltje pinda sap op mijn hand krijg word deze daar alles behalve vrolijk van :o.
met de boilie maat varieer ik wel genoeg, karper vind naar mijn mening kleine boilies lekker of hebben zijn voorkeur omdat hij klein aas prefereert maar dan zit ik weer met die brasem. af en toe een lap is niet erg maar 12 per nacht is niet iets waar je vrolijk van word.

zijn er nog andere particles waar brasem niet dol op is en karper wel?
of een boilie ingredient waar brasem een hekel aan heeft?

bij voorbaat dank
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

15-01-2005 20:26

Alle particles worden gegeten door brasems, maar de brasems lokken op zich wel weer karpers. Tijgernoten zijn nog het minst attracktief voor de brasems maar dan nog zul je ze blijven vangen. Je moet er mee leren leven als je met particles vist
beetje bij beetje
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

16-01-2005 17:26

ja je hebt wel gelijk, ik zal eens proberen om gewoon flink te strooien met particles en vervolgens de brasems even flink laten vreten en er pas na een paar uur op gaan vissen, of na activiteit van karper te hebben gezien. alleen is 's nachts karpers lokaliseren beetje lastig.
En verder heb je niks gemerkt met bepaalde boilieingredienten?
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

16-01-2005 23:57

Hej Jeroen!

Mooi man, jij ook op dit board :D!. Als jij het water bedoeld wat ik denk dat je bedoeld, moet je binnenkort maar ff bij mij langskomen, heb nog leuke en nuttige info voor je :wink: !
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

17-01-2005 13:53

hej man, eerste keer dat ik je hier zie:) wat gaaf, zocht je al maar had je nog niet gevonden. tuurlijk kom ik binnenkort bij je langs en jij weet ongetwijfeld welk water ik bedoel;) Ik heb volgende week een toetsweek maar daarna ga ik weer flink aan de slag.

Groeten Jeroen
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

20-01-2005 14:09

Noten-allergie? :roll:

Ik denk dat je met boilie's ook wel goed zit.


Groeten Koen
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Joost Koelen
Berichten: 11
Lid geworden op: 20-01-2005 22:57
Locatie: Delden

20-01-2005 23:10

Heey Jeroen,

Pinda's doen het daar goed he. Balen van je allergie had je anders wel leuk een visje mee kunnen vangen. Alle andere particles kun je wel vergeten door het enorme brasem bestand. Tijgers zijn eigenlijk ook geen optie hier omdat ze door meer mensen gebruikt worden. Ik kreeg er geen vis op te pakken.
Wat je wilde gaan doen stekken aanvoeren met particles en met rust laten lijkt mij een goede optie. Vang je nog teveel brasem dan zou ik er vervolgens single hookbait overheen vissen. Dit leverde mij die mooie rijen op. Maar dat weet je al wel. Als er gevreten wordt komen hier zeker karper op af en dan is het zo afgelopen met de brasems. Ik zou zelf voor boilies gaan en misschien met 1 hengel wat experimenteren met die tactiek van het voeren en met rust laten. In de tussentijd de stek zo veel mogelijk met rust laten en die hengel ergens anders neergooien en met een andere tactiek.
Ik spreek je binnenkort vast wel weer en dit jaar gaan we er heel wat mooie vissen uit trekken daar.
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

21-01-2005 17:31

ja joost thanks voor de tip, had trouwens ook een prachtige tip van mijn neef, doktershandschoenen, dan kan ik nog met pinda's vissen, afwassen in het water en dan kan ik ze gewoon weer gebruiken, kijken of dat wil. Je had gezien hoe mijn handen er na de 1e keer met pinda's uitzagen :cry: misschien werken de handschoenen :D en wat de boilies betreft ga ik me maar niet meer druk maken over de platvis, ik ga er gewoon meer van strooien, komt de karper mischien ook wel wat eerder kijken omdat er zo'n activiteit is. flink verspreid en met zachte boilies om de brasem aan te trekken. zodat de karper eerder komt kijken. hm maar snel eens uittesten...:)
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Joost Koelen
Berichten: 11
Lid geworden op: 20-01-2005 22:57
Locatie: Delden

21-01-2005 19:14

Goed werk Jeroen. Laat ff weten als je weer een keer gaat kunnen we misschien weer eens samen een lijntje nat maken. Die tip van die handschoenen lijkt mij wel een goede. Als je niet in contact komt met de noten kun je er ook geen allergische reactie door krijgen. Of ben je er ook al allergisch voor om er naar te kijken. :lol: Zou het gewoon gaan proberen dit voorjaar of zomer. Als je er weer allergische reacties van krijgt zet dan die pinda's gewooon uit je kop kunt ze ook wel anders vangen.
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

23-01-2005 12:26

dan ga ik pindameel door de boilies flikkeren en mag jij ze mengen;) ga ik ze wel draaien, met de spuit kom ik ook niet in contact met die shit. keer knetterharde notenboilies maken:D die ene 15 kilo lading moet ik ook nog verwerken :o volgende week keer tijd :P ?
mooi 14 en 18 mm's masterknikkers:D
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-01-2005 14:39

Jeroen iemand met een notenallergie is niet per definitie ook allergies voor pinda,s.
Een pinda is per slot van rekening familie van de peulvruchten niet van de noten.
Er zijn heel veel dingen waar pindaproducten in verwerkt zitten denk ook eens aan chinese en indische maaltijden dan zou je daar ook een reactie op moeten krijgen.

Pinda,s en brasems die er een hekel aan zouden hebben, nou hier niet dat kan ik je verzekeren.
Aangezien de voedselvoorkeur van karper en brasem niet wezenlijk verschilt zal het moeilijk worden een partikel te vinden waar een brasem niet aankomt.
Tijgernoten en brasem, het lijkt erop dat die dingen wel aardig brasembestendig zijn, maar ik zou niet graag de brasem in de woonkamer neerleggen die ik er ook aan gevangen heb.

Gebruik in je boilies zeker geen vloeibare melasse of je moet erg grote brasem willen vangen.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

24-01-2005 17:49

nou ik kan je mijn handen wel inscannen als ik weer een reactie krijg op pinda's;) dan kan je het zelf zien, gelukkig niet voelen want het is niet echt fijn. wat ook kan is dat het een reactie is op het kleine beetje eczeem wat nog op mijn handen rest. niet echt fijn bij het vissen of boilies draaien. maar waarom kan ik dan geen pinda's eten? en wel chinees. ? wat ik niet kan eten van chinees is de sate en noot-gerechten, de rest allemaal wel. verklaring?
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Plaats reactie