bepaalde toevoegingen aan het aas = meer bijvangsten?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-12-2004 13:47

Vanmorgen las ik een mailtje van een witvisser die vroeg of ik bepaalde toevoegingen in mijn aas wist waar ik meer brasem op ving. Nu las ik een tijdje geleden ook al zoiets en nu ik er zo over nadenk kan ik me wel bepaalde aassoorten bedenken (bijv pinda's of tijgernoten) waar brasem niet zo gek op lijkt. Volgens mij moeten er ook aassoorten of toevoegingen zijn waarmee we juist meer brasem vangen. Wat is jullie ervaring hiermee? Heeft iemand hier wel eens op gelet? Ik weet dat het deels per water verschillend zal zijn, maar ik denk dat er ook zeker algemene dingen in te ontdekken zijn. Dat brasem van zoet houdt lijkt me oud nieuws, ik hoop dus dat jullie met specifieke toevoegingen kunnen komen. Ik kan me zelf nog wat dingen herineren uit de tijd ik ik met ready mades viste of dat mijn maten dat deden. Bijvoorbeeld dat mijn maten de eerste nacht en dag op een bepaalde stek met zoete boilies achter elkaar door brasem vingen, terwijl ik met mijn vis/robinred boilies nooit een brasem heb gevangen daar. Ik hoop dat er meer mensen met dit soort voorbeelden kunnen komen. Barst maar los!
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

25-12-2004 13:53

Hey Daaf,


In het voorjaar vang ik me helemaal klem op brasem. Dan lijkt het niks uit te maken of ik een 15mm boilie gebruik of een 25mm boilie gebruik.
Die slijmjurken blijven aanbellen..... :-?
Zomers en in het najaar vallen de vangsten ietswat terug, ook al blijf ik brasem vangen.
Dit maakt niet uit of ik vismeel of zoet gebruik.
In de tijd dat ik deed feedervissen heb ik regelmatig iets gebruikt wat duidelijk meer brasem in m'n net bracht. Ook tijdens wedstrijden!!
Mainline Activ-8 dip was het geheim!
Toen ik over gestapt was van visserij heb ik dat potje gebruikt op hetzelfde water.
De platte bleven komen :o Een hengel met activ-8 bracht veel meer brasem op dan een gewone zoete boilie.
Dat brasem gek is op caramel staat bekent. Voor de rest heb ik geen extra middelen die extra brasem opbrengen.

Gr Koen
Vriendelijke groet,

Koen de Been
dennis hellings
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-01-2004 17:24

25-12-2004 19:31

avond,

pellets, dat is pas iets voor brasems, niks zo goed in mijn ogen als pellets, zeker pelletmeel in je boilie.
over het algemeen vang ik ook meer brasem op vismeel dan op zoet...
en babycorn, ook natuurlijk een brasemhapje van bovenste plank....

mvg
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

26-12-2004 14:29

Ik deel ook Dennis zijn ondervindingen dat vismeel veel brasems aantrekt. Op zich frapant want in de wedstrijdwereld wordt men name zoet lokvoer gebruikt om specifiek de brasems te lokken.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

26-12-2004 14:40

Ik vis denk ik al wel 7 jaar met vismeel in munne boilies en constateer dat ik verrekte weinig aanbeet van brasem krijg.
Per seizoen denk ik hierbij aan 2 of 3 brasems en das toch niet veel maar het heeft misschien wel met het type water te maken of wanneer je dicht onder de kant vist of juist ver uit de oever.
Ik vis nl meestal nog geen 2 meter uit de kant ...jullie?

gr H
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

26-12-2004 16:12

Of ik nou 2 meter of 80 meter uit de kant vis....als er een school brasem zwemt en deze zijn actief dan maakt het weinig uit met welk aas ik vis. Alleen tijgernoten zijn dan nog relatief veilig :o .

Met verschillende toevoegingen kan ik wel zeggen dat ze hier in de buurt vismeel erg lekker vinden :( Maar dat kan natuurlijk ook als oorzaak hebben dat er hier nog wel redelijk veel trouvit word gebruikt om bij te voeren.

Groet Patrick
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

27-12-2004 12:28

vanille & koekjesmeel bijvoorbeeld!!! en zeker duivenvoer, hiermee heb al menigmaal een wedstrijdvisser een wedstrijd naar zijn hand zien zetten!
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Plaats reactie