goede pop-up


Plaats reactie
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

07-12-2004 10:13

ik was wel eens ff benieuwd waar volgens jullie een goede pop-up boillie aan moet voldoen?of zeggen jullie van..gewoon een pot van die ballen halen en niet moeilijk doen?ben wel benieuwd naar jullie replys
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

07-12-2004 10:19

Arnold,

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de pop-ups van the source.
Op deze bollen heb ik afgelopen jaar behoorlijk at mooie vissen gevangen.

Instant response is erg hoog hierop!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

07-12-2004 10:22

Gewoon zelf maken!

http://www.karpervissersonline.nl

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

07-12-2004 10:25

laat ik het anders vragen dan,aan welke eigenschappen moet een goede pop-up voldoen :wink:
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

07-12-2004 10:31

Eeeehhhh...

drijven :D
lang blijven drijven
aantrekkelijke bestanddelen hebben
aantrekkelijke lokstoffen bezitten
flink uitwasemen
zowel op de hair als ingesnoerd te bevestigen zijn
afhankelijk van de omstandigheden groot of juist erg klein zijn

Groeten,

Mark
erik flaschwinkel
Berichten: 127
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: spaarndam

07-12-2004 10:57

ik sluit me bij Mark aan,
En hij moet natuurlijk vis vangen.
Zelf gebruik ik meestal the source net als Marijn.
Deze bollie levert ook mij regelmatig mooie vissen op.
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

07-12-2004 11:14

en gebruiken jullie dan 1 of 2 popups op een hair of vissen jullie liever snowman?
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

07-12-2004 11:28

Yupse Arnold,

Een pop-up kan je best zelf maken, maar dan gebruik ik liever pop-up mix dan die te microwaven. In de microwave vind ik hebben ze een verbrand geurtje.
Als je de pop-up zelf maakt kan je je eigen ingredienten toevoegen net zoals je bottombaits.
Vis wel degelijk met 1 pop-up op de hair, eventueel in combinatie met bottombait (snowman dus). Wat ik wel veel toepas is het systeem beschreven door LDB in de Dunne Lijn, zie : alternatieve aanbieding van pop-up.
Op de traditionele een pop-up aanbieden vind in enkel intressant indien er op je stek veel wier staat. Verder sluit ik mij aan bij Mark omtrent hetgeen waaraan een pop-up moet voldoen, het enige waar ik wel nog mee rekening hou is dat hij niet mag uitzetten.

Mvg

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

07-12-2004 11:35

oke gaat de goede kant op,(maare het gaat mij niet om het persoonlijk zelf maken), ik denk dat als de jeugd dit leest ze mischien toch nog wat wijzer worden omtrend het pop-up verhaal,oke laten we het nu dan eens hebben over de hoogte van de pop-up?of mischien wel over het algehele plaatje wat betreft pop-up vissen
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

07-12-2004 11:59

Hoy Arnold,

Indien ik vis met een pop-up is dit :

1/ vooral van toepassing op een dressuurwater dit om de dressuur te doorbreken daar kan ik dan al eens vissen met een pop-up zoals reeds beschreven volgens het LDB-systeem.
Wat houd dit nu precies in : het tegengewicht (loodje of putty) net onder de boilie om die lichtjes te laten zweven, dus wel degelijk op de hair en niet op de onderlijn. Zo denk ik dat de karper minder argwaan gaat krijgen bij het opnemen van het aas. Ben geen grote voorstander om de pop-up zo'n (gemiddeld) 3 cm boven de bodem aan te bieden. Vind dit persoonlijk nogal een onnatuurlijke aasaanbieding.

2/ vooral van toepassing op een water waar heel wat wier op de bodem groeit en dan ga ik wel het tegengewicht op mijn onderlijn bevestigen om die boilie dan toch maar te laten uitkomen net boven het wier. Moet wel enkele malen testen om de preciese afstand te weten te komen.
Gebruik dan veel een combilink. Vb een nylononderlijn of fluocarbon in combinatie met je gewone onderlijnmateriaal. Waarom ? Wel dit is omdat die nylononderlijn of die fluocarbon wegblijven van het lood.

Zo dat was een beetje in het kort uitgelegd wanneer ik een pop-up ga gebruiken. Weet dat in Engeland dit wel een beetje een rage is, maar mogen nu ook niet alles gaan naäpen want moet rekening houden dat de hengeldruk daar VEEL hoger is dan hier.

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Plaats reactie