Hallo,
ik heb zittn denken aan deze mix van partikels
100gram kemp
100gram haver
300gram tijgernoten
400gram mais
100gram kidney of black eyed beans
Ik heb er al lang over nagedacht.
Niet te veel kemp aangezien ze daar kunnen op zot zijn en het andere laten liggen.
100gram haver omdat ik dacht dat dit niet mocht ontbreken en ook de mais mocht niet ontbreken dan nog wat tijgernoten om de grote van je mix en nu nog die bonen.
het is een put met veel brasem dus denk ik aan de kidney bonen.
Ik wil wel boven dit mixje met boilies vissen dus daarom dat ik grotere partikels de boven hand laat nemen.
Dus de zwartoog bonen of de rode nierbonen?
Wat denken jullie, laat het eens horen.
aanvulling
- Koen de Been
Kenny,
Naar verhouding vindt ik de hoeveelheid hennep te weinig, dit kan je gerust opschroeven tot 400 gram.....Brasem blijft er best wel van af!
Al is dit per water verschillend. Karper krijg je dr helemaal mee gek!!!
Haver heb ik nog nooit geprobeert al is dit wel een goed voertje voor vriend karper heb ik begrepen(zetmeel!!
).
Mais is ook een goede lokker voor zowel karper als brasem, gebruik hem het liefst geweekt(24uur weken in warm water) want zachte mais is een lokker voor brasem en dit net iets wat je niet wilt denk ik.
Tijgernoten is wat dat betreft redelijk brasembestendig, wat ook een voordeel kan zijn is dat tijgernoten nooit volledig worden afgebroken in het darmstelsel, het komt er vermalen uit dus de karper kan er van blijven eten
.
Of er verschil zit tussen de bonen weet ik niet, qua smaak zullen ze wel verschillen, of dit verschil uitmaakt.........?
Naar verhouding vindt ik de hoeveelheid hennep te weinig, dit kan je gerust opschroeven tot 400 gram.....Brasem blijft er best wel van af!
Al is dit per water verschillend. Karper krijg je dr helemaal mee gek!!!
Haver heb ik nog nooit geprobeert al is dit wel een goed voertje voor vriend karper heb ik begrepen(zetmeel!!

Mais is ook een goede lokker voor zowel karper als brasem, gebruik hem het liefst geweekt(24uur weken in warm water) want zachte mais is een lokker voor brasem en dit net iets wat je niet wilt denk ik.
Tijgernoten is wat dat betreft redelijk brasembestendig, wat ook een voordeel kan zijn is dat tijgernoten nooit volledig worden afgebroken in het darmstelsel, het komt er vermalen uit dus de karper kan er van blijven eten

Of er verschil zit tussen de bonen weet ik niet, qua smaak zullen ze wel verschillen, of dit verschil uitmaakt.........?

Vriendelijke groet,
Koen de Been
Koen de Been
-
MERCI KOEN
Nou is mijn ervaring dat kidney's enorm brasem aan trekken.
Niet gewoon, maar werkelijk enorm.....
Niet gewoon, maar werkelijk enorm.....
-
Hallo,
Wat ik gelezen heb is dat de kidney beans brasem bestendiger zijn dan de black eyeds.
Das eigenlijk wat ik nu nog wil weten na de mededeling van koen
Ieamnd???
Wat ik gelezen heb is dat de kidney beans brasem bestendiger zijn dan de black eyeds.
Das eigenlijk wat ik nu nog wil weten na de mededeling van koen
Ieamnd???
- Koen de Been
Kenny,
Over het algemeen is iedere particle een brasemlokker.....
Afmetingen,hardheid e.d zijn van belang om je juiste particle uit te kiezen al zal dit nooit de brasem van je voerplek afhouden!
Als je ook nog eens kijkt wat die platte wegkapen op een voerplek zonder dat de karper er van gesnoept heeft, dan wordt je daar niet vrolijk van.
Kenny, kan je niet beter een mix van tijgernoten en boilie's aanhouden om de karper OP je stek te krijgen en de brasem VAN je stek te houden?
Over het algemeen is iedere particle een brasemlokker.....
Afmetingen,hardheid e.d zijn van belang om je juiste particle uit te kiezen al zal dit nooit de brasem van je voerplek afhouden!

Als je ook nog eens kijkt wat die platte wegkapen op een voerplek zonder dat de karper er van gesnoept heeft, dan wordt je daar niet vrolijk van.
Kenny, kan je niet beter een mix van tijgernoten en boilie's aanhouden om de karper OP je stek te krijgen en de brasem VAN je stek te houden?

Vriendelijke groet,
Koen de Been
Koen de Been
- mitsz van der kamp
- Contacteer:
Laat die kidney beans nu maar voor wat ze zijn. Er zijn veel betere particles te verkrijgen dan die.
Maak het maar niet te ingewikkeld.
Maak het maar niet te ingewikkeld.
-
Maar volgens mij is die mix helemaal niet meer te draaien, als je er per kilo mix 400 gram hennep (gemalen of niet) doorheen gooit.
Iemand uitkomst?

Iemand uitkomst?
Met vriendelijke groet,
Bas Hofkens
Bas Hofkens
- mitsz van der kamp
- Contacteer:
Bas,
het is een particle mix
Geen boiliemix......
het is een particle mix

Geen boiliemix......