Ik heb op de maas een dijk van een stek gevonden. Door een rare kronkel, ligt er een kom. Deze ligt goed uit de stroming en vormt dus een prima stek. Daarnaast wordt de vaargeul op een dienblad voorgeschoteld en ligt door 't "rare" verloop van de rivier, op een aanzienlijk korte afstand. Hierdoor vraag ik mij af, of 't ook mogelijk is om een hengel in de vaargeul te leggen.
Opzich is deze gedachten nog niet zo wereldvreemd. Althans zo lijkt mij dat. Wanneer de waal (let op: waal) jaarlijks zijn laagste waterstand heeft bereikt, spoelen er met enige regelmaat gigantische karpers op de kant. (en diverse andere vissoorten, waaronder opvallend veel paling) Deze hebben allemaal een jaap van een wond, veroorzaakt door de schroeven van de schepen. Ze zwemmen er dus wel!
Heeft iemand ervaring met het vissen in de vaargeul of is dit gewoon een ondoenlijke business? Wordt je lijn opgepakt of extreem verplaatst door de schepen? Spoelt 't aas niet honderden meters verder? Is het alleen een stek voor 's nachts, wanneer de scheepvaart absoluut cq redelijk stil valt? Etc etc...
Rivier [II] (vaargeul)
- Tim Beeren
- Contacteer:
Ik heb ook wel eens in de vaargeul gevist (en goed gevangen). Ik gebruikte altijd toplood anders is het niet te doen. Met toplood is het ook een keer gebeurd dat me lijn opgepakt werd. Ik viste overdag en 's nachts en ving bijna alles 's nachts. Ik denk door de drukte van auto's over de brug. Gewoon proberen dus en ik geef je een goede kans.
Succes,
Tim
Succes,
Tim