flavours en kruidenmengsels


mc joel

20-09-2004 16:58

ervaringen met bepaalde merken bv mitz welke vind je goed of welke vond je minder
kweet niet of je een flavour voorstander bent zo ja welke smaken vind je dan goed of zo snap je
henk alles wat als toevoeging in een boilie kan gedaan worden mag besproken worden flavours kruidn sweetners enz enz
mc joel

20-09-2004 17:08

henk ik heb es effe je link bestudeerd jong
ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen kaas heb van gegeten
de flavour die ik op dit moment gebruik is geschikt voor menselijke consumtie daar ben ik zeker van en of er nu schadelijke giftige stoffen in zitten dat weet ik niet
ik heb nooit die studies gedaan
wat ik wel weet is als er chemische stoffen inzitten het weinig kwaad zal kunnen met de mate die ik aanvoer
er worden wel ergere dingen in het water geloosd door derden waar we weinig aan kunnen doen niet?
wie garandeert me trouwens dat de melen van zuivere kwaliteit zijn
kijk bv nu naar de duivenmest ook verboden nu he
beendermeel was overlaatst ook niet echt zuiver door de dolle koe enz enz
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

20-09-2004 17:12

daar heb je wel een punt, maar bij die melen weet je het niet zeker, bij de meeste flavours weet je wel zeker of het goed of slecht is, daar ligt het verschil, ik hou het gewoon op vismeel geeft je boilie een mooie kleur en een lekkere geur *ahum*
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

20-09-2004 18:04

Nog 1x dan, MC Joel, je hebt een pb !!! Huisregels nalezen dus, (excuses voor de off-topic mensen, maar regels zijn regels)

mvg
Stefan
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-09-2004 18:06

MC

jaren heb ik zonder flavour gevist, daar ik net als Henk bijna altijd voorvoer.
Het gebruik van flavour, vind ik dan eerder een nadeel dan voordeel. Hierop zijn echter wel wat uitzonderingen. Goede ervaringen, ondanks voeren heb ik met een inktvisflavour op basis van triacetine, diverse visflavours op basis van olie, diverse flavours op basis van alcohol en fruitflavours op basis van melkzuur. De rest mag je van mij houden.

Enkele die eruit sprongen waren Monster Crab van Rod Hutchinson en de visflavours die ik zojuist vermeldde. Het merk kan ik helaas niet vermelden.

Er zijn er nog wel wat, maar die heb ik nooit echt lang gebruikt, dus dat zou niet echt eerlijk zijn.

Wat de sweetners aangaat, gebruik ik nu een combinatie van sweetners die de eigenschap hebben, de bittere smaak van de flavour GEHEEL op te heffen. Hier ben ik het dus roerend met je eens MC. Dit is de enige smaak die ik niet in mijn aas wil. Voor de rest is dat smaakgebeuren niet zo belangrijk. Zie het succes van eerder vermeldde Moster Crab. Vreet daar maar eens een pondje van op!


Voorts is het succes van toevoegingen altijd te onderbouwen met medische feiten. Hier wordt zeer veel onderzoek naar gedaan. Kijk gerust eens om je heen op het internet en bibliotheek
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-09-2004 18:20

Mc,

De flavor, geschikt voor menselijke consumptie..Kan nog,..of er schadelijke en giftige stoffen inzitten,..niet onmogelijk!
Wat van belang is;
De ADI.. Aanvaardbare Dagelijkse Intake in miligrammen per kilo lichaamsgewicht.
Het gaat dan om duizendste grammen, onmogelijk te wegen of te meten mits men de apparatuur bezit.

Onmogelijk te beweren dat het weinig kwaad kan in uw mate van aanvoeren, u weet namelijk niet hoeveel ADI u toedient, en u hebt absoluut geen idee hoeveel vissen ervan snoepen..

Dat er door derden wel ergere dingen geloosd worden weet ik maar al te goed..Denk daarbij aan het verleden van Bayer en een lozing op de Maas dit voorjaar....

Wanneer het gedrag van derden een vrijbrief mocht zijn om maar in het water te flikkeren wat en waar het ons uitkomt dan voorzie ik het ergste voor onze kinderen en kleinkinderen!

Zuiver meel is bijna niet te garanderen, daarom haal ik alles bij de bakker.
Duivenmest en beendermeel eet ik ook niet!?
Waarom dan wel een karper het voorzetten?

Dat je er geen kaas van gegeten had was me wel duidelijk, daar je enkel merknamen karperkretologie naar voren bracht.
Als; blaauwe klaver,Solar squid en spicy enz enz. :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
mc joel

20-09-2004 21:28

oei ben ik nu een slechte visser???
mc joel

20-09-2004 21:39

wat is er fout dan stefan??
en wat moet ik veranderen?
en hoe?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-09-2004 17:39

Kijk MC,

nu laat je je eigen topic dood bloeden, door niet inhoudelijk te reageren. Vind ik eigenlijk wel jammer, daar het onderwerp wel interessant is.

Mitsz
mc joel

22-09-2004 22:22

ik wil het niet laten doodbloeden mitz
er word gewoon niet op het topic meer gereageerd
ik vond het echt fijn dat er leuke reacties kwamen over flavours en zo
op het belgische forum komen meer de reacties die ik verwachte
niet dat het hier allemaal slechte zijn ma tis niet wat ik gedacht had
dus nogmaals een kans wagen haha
wie heeft er ervaringen met flavours en kruidenmengelingen
en wie wil deze es delen
de bedoeling van dit topic kan je in voorgaande reacties lezen
doe je best mannen
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

04-06-2005 17:57

Nu het toch over flavours gaat, zou ik graag weten welke producten er nu worden gebruikt voor die flavours van, Hutchinson.

Vroeger, ik heb het over de jaren tachtig en begin negentig , stonden de gegevens nog schoon op de flesjes. Concentratie, oplosmiddelen, olie, enz. Nu staat er niets meer op. En niet alleen bij die van Hutchinson. Waarom kon dat vroeger en nu niet meer?
Daar ik graag weet waarmee ik vis, interesseert het me enorm.

Jammergenoeg weten de verkopers er niets van.
Ik heb ook al naar producenten geschreven, maar kreeg nooit een antwoord.

Graag reacties, daar ik overtuigd ben dat sommigen me zeker een precies antwoord daarop kunnen geven.

Bedankt
Pascal
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-06-2005 18:21

Pascal,

Hoogstwaarschijnlijk mag het dan niet gebruikt worden.
Omdat het ministerie van volksgezondheid het ook kan lezen en daarop actie kan ondernemen om stoffen te weren welke niet in de (humane) voedselketen thuis horen. :o

En verkopers weten nooit van iets, ze verkopen enkel..
Producenten gaan hun 'geheimpjes' echt niet verklappen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

04-06-2005 21:16

Ik vind niet dat dat bij de geheimpjes behoort.
Voor de menselijke consumptie wordt het toch ook gedaan en het is niet daarom dat coca-cola zijn geheimpjes daardoor prijsgeeft.

Ik vind dat wij ook recht zouden hebben om meer informaties te krijgen;
Vroeger ging wel. Waarom kan dat nu niet meer.
Ik wil alleenmaar weten of de producten van Hutchinson, Nash, Solar, olie , propyleen glycol, ethyl al, glycerol, triacetine of ethanol als dragers gebruiken.

Zijn dat nu echt geheimen?

Pascal
jp Goethals
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-12-2004 03:51

05-06-2005 01:55

Pascal Scauflaire schreef:Nu het toch over flavours gaat, zou ik graag weten welke producten er nu worden gebruikt voor die flavours van, Hutchinson.

Vroeger, ik heb het over de jaren tachtig en begin negentig , stonden de gegevens nog schoon op de flesjes. Concentratie, oplosmiddelen, olie, enz. Nu staat er niets meer op. En niet alleen bij die van Hutchinson. Waarom kon dat vroeger en nu niet meer?
Daar ik graag weet waarmee ik vis, interesseert het me enorm.

Jammergenoeg weten de verkopers er niets van.
Ik heb ook al naar producenten geschreven, maar kreeg nooit een antwoord.

Graag reacties, daar ik overtuigd ben dat sommigen me zeker een precies antwoord daarop kunnen geven.

Bedankt
Pascal

Van welke flavours van Hutchinson had je graag het oplosmiddel geweten?
Alvast de basis van de alomgekende scopex, is een mengeling van propylene glycol/diacetine en triacetin.
Concentratie kan ik je spijtig genoeg niet mededelen daar ik die zelf niet precies ken. :wink:
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

05-06-2005 09:31

Beste jp,

dat is nu eens tof dat er iemand kennis van heeft en het ook met anderen wil delen. Van harte bedankt.

Ik dacht ook aan de Monster Crab, de Secret Agent, de Lactase, de Evapored Milk en de Megaspice.

Ook zou ik graag weten welk oplosmiddel er in de Green Zing werd gebruikt. Op die flesjes van Geoff Kemp stond het namelijk aangeduid. Zelfs de concentratie was vermeld.
Jammergenoeg heb ik geen potje meer van hem.

Bedankt voor je moeite JP
Groetjes
Pascal
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-06-2005 10:22

Pascal,
misschien kom je hier wat verder mee.
http://www.food-info.net/nl/e/e1500-1525.htm
Groet'n Henk..

still growing Old.
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

05-06-2005 10:59

Bedankt Henk,

maar daarmee kan ik niet achter komen wat in onze flavours zit.
Ik weet dat de meesten propyleenclycol bevatten.
Sommigen zijn goed voor het wintervissen en anderen zijn dan echt waardeloos. En dat hangt voor een groot deel van het oplosmiddel af.
Daarom is het heel belangrijk te weten waarmee je vist.

Ik wacht nog op je reactie JP, daar ik vermoed dat je er veel van weet.

Nog eens bedankt Henk.
jp Goethals
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-12-2004 03:51

05-06-2005 11:56

Het oplosmiddel van de door u aangehaalde flavours weet ik niet, heb hier een lijstje van een honderdtal flavours uit 1987 waarvan één derde de basis wel gekend is, lactase, secret agent en evaporated milk (Kemp?) komen er zelfs niet in voor.
Wat de flavours van Geof Kemp betreft kan ik je met zekerheid zeggen dat het oplosmiddel nooit is vermeld geweest op de flesjes.
Kan je wel nog enkele basissen meegeven van flesjes die menig karpervisser indertijd hebben bekoord, maplecream had dezelfde oplosmiddelen als de scopex, chocolate malt, lobster thermidor en florentine B hadden allen propylene glycol als basis, pukka salmon shrimp cocktail en alle sense appeals hadden olie als basis.
Van de aangehaalde flavours zullen er ongetwijfeld wel meerdere zijn die in het huidige assortiment niet meer voorkomen, maar wel opduiken bij andere minder gekende merknamen, al dan niet beter of slechter (presterend) als het origineel. :roll:
Gelijk heb je dat sommige basissen beter scoren dan andere, maar lokatie is in de winter volgens mij nog altijd de éérste stap naar succes. :wink:
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

05-06-2005 13:47

Bedankt JP,

ik dacht echt het op de flesjes van Geoff vermeld was.

Misschien zijn er nog anderen die weten wat er in de bovengenoemde flavours voor oplosmiddelen inzitten.

Welk zou volgens jullie ideaal zijn, als ik niet wil dat mijn bollen te snel uitlekken?

Pascal
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

05-06-2005 15:07

Idd op de geof kemp flesjes stond het niet vermeld.
grtz peeke
Greets Gino
jp Goethals
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-12-2004 03:51

05-06-2005 18:25

Pascal Scauflaire schreef:Bedankt JP,

...

Welk zou volgens jullie ideaal zijn, als ik niet wil dat mijn bollen te snel uitlekken?

Pascal


Olie basis, en nog aan te raden ook tijdens de zomer :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-06-2005 20:42

Om je bollen niet te snel laten uitlekken zou u er geen kunnen gebruiken.
Gebruik dan liever verse ingredieënten..

Karpers melken en afkalven?? :lol:

Propyleen Glycol is de ideale energie aanvulling voor Rundvee. Niet alleen geneest Propyleen Glycol slepende melkziekte, maar is tevens het middel om een negatieve energiebalans van de melkkoe tegen te gaan.

Meer dan ooit staat het beperken van de negatieve energiebalans van (verse) koeien in de belangstelling.

Een minder negatieve energiebalans vergroot de weerstand, verbetert de vruchtbaarheid en vermindert de risico op slepende melkziekte. Kortom, minder energietekort betekent een aanzienlijk beter presterende koe.

+++++++++++++

Het nadeel is echter dat de huidige Propyleen Glycol niet smakelijk is, waardoor er een lange gewenningsperiode moet worden doorstaan alvorens men de Propyleen Glycol goed opneemt.

Propyleen Glycol smaakt namelijk uitermate bitter en kent daarnaast geen geur. :o
Groet'n Henk..

still growing Old.