welke zaden kan karper eten


Plaats reactie
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

16-09-2004 17:45

ik heb een vraag kan je ook zaden in boilies verwerken(gemalen)
zo ja welke zaden kunnen hiervoor gebruikt worden

alvast bedankt

benjamin
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

16-09-2004 18:01

Werkt zeer goed!

Werkt laxerend voor de karper en hij haalt er z'n voedingsstoffen voor een klein deel uit...... :wink: En het smaakje he :)

Kijk maar eens naar de bekende ready-made Martin SB, die heeft relatief veel particles in z'n boillie's verwerkt.
Wil je zelf gemalen particles gaan verwerken in je eigen boillie pas dan op de grofheid(fijn maken, is beter verwerkbaar voor jou en karper) en de percentage die je in je mix verwerkt(niet iedere fijngemalen bindt goed)!

De soort particles die je kan verwerken zijn teveel om op te noemen.....In principe kan je iedere particle verwerken in je mix maar let daar wel bij op dat je particle's zijn geweekt/gekookt als je deze fijnmaalt omdat het anders in je boillie uitzet waardoor je kans hebt dat de boillie barst en dat is niet iets wat we willen he..? :P
Gebruik mais,tijgernoten,hennep(hele goeie wegens zn vetten) en vele anderen en experimenteren in soort particle, hoeveelheid en grofheid is goed omdat je dan juist je boillie zo aantrekkelijk en naar jou zin kan maken! :wink:

Good luck! 8)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

16-09-2004 18:12

Millet is ook een erg goed en volgens mij veel gebruikt zaad! Ook kun je er eivoer (voor vogels) in doen of Cédé.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Barry de Waal 1
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-06-2004 21:21
Contacteer:

16-09-2004 19:42

Bij mij gebeurd dat ik een karper zakte en na 2 uur hem eruit wou halen dat je een soort olievlek zag op het water van die boilie's die hij had uitgepoept :roll:
Plaats reactie