Kikkererwten-bloem


Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-09-2004 19:23

Zojuist uit verveling maar een langs yorin gezapt. Was er toevallig een kookprogramma op de kijkbuis. Op zich niet zo boeiend. Maar er was 1 ding dat me wel even boeide. Namelijk het produkt kikkererwten-bloem.
Het lijkt me eigenlijk wel een leuk product voor in een mix. Weinig gebruikt en naar mijn idee een aardige smaak. Misschien dat het zelfs met een beetje soya-bloem een aardige basis zal opleveren met een nog aardigere smaak.

Maar wie heeft het produkt al eens gebruikt of heeft er een mening over?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Sjoerd Bakker
Berichten: 293
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00

07-09-2004 19:37

kan je het dan wel ergens kopen dan of wil je het zelf gaan maken?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-09-2004 20:06

Op TV had de goede man een zakje erbij met een of andere tekst uit verwegistan. Lijkt me dat je het bij Arafats' toko wel zal krijgen.

Nee, zonder gekheid. Ik denk dat je het in de buitenlandse winkeltjes waar sommigen ook hun flavours halen wel zal kunnen krijgen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-09-2004 07:24

Kevin,

kikkererwtenmeel, te koop in diverse toko's onder de naam gram flour, wordt hoofdzakelijk aangebodeb door het merk TRS in zakken van 1, 2,en 5 kg.

Zijn mooie mixen mee te maken. Koop gerust, want karpers zijn er dol op

groeten

Mitsz
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

08-09-2004 08:31

Bedankt Mitsz...

En krijg ik deze ook in mijn mand?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

08-09-2004 19:22

Kevin,

niet te veel naar Jamie Oliver kijken, zo dadelijk ga je de karper nog Indiaase viscurry boilies voeren :D ...

Nee nu serieus, heb het zelf ook gezien en was ook nieuwsgierig. Vandaag ontdekt dat de toko in Maastricht in ieder geval dit product in voorraad heeft in zakken van 500 gr.

Veel succes met het draaien van je nieuwe kikkererwt-boilies,

met limburgse groet,

Jordi
wouter mevis
Berichten: 170
Lid geworden op: 27-10-2003 01:00
Locatie: Puth (CHINA)

08-09-2004 22:03

hmmm wat is der mis met indo viscurrie bollen???
das eigelij kem favorite en zodner grapje..

maar goed ik denk dat de smaak van kikker erwten te verwaarlozen is
want overal staat dat je kikkererwten van tevoren moet zoeten of flavouren... omdat de kikkererwt vanzichzelf weinig smaak heeft..
maar
als bulk middel zou ik het wel gebruiken.
maar anders niet

good luck kev
easy does it!!!
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

09-09-2004 07:55

[quote]maar goed ik denk dat de smaak van kikker erwten te verwaarlozen is
want overal staat dat je kikkererwten van tevoren moet zoeten of flavouren... omdat de kikkererwt vanzichzelf weinig smaak heeft..
[/quote]

Ik denk dat je hebt gelezen dat je kikkererwten goed kan zoeten en flavouren. Maar dit is zeker niet altijd nodig. Kikkererwten hebben van zichzelf al een smaak waar de karper gek op is. Het kan dus zeker bijdragen aan een mix.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-09-2004 09:06

Kikkererwten zoeten en flavouren is mogelijk.
Om een onderscheid te maken MOET het juist niet!
Heb een stukkie uit Douwe's "Ruiken en proeven" artikeltje gekopieerd, en lees vooral het laatste zinnetje uit dit stukje knipwerk.

Voor het komplete werk ga je naar:

http://members.chello.nl/~d.bijlsma/
Ofwel;
Frisian Carp Home Page

Ruiken en / of proeven.

Ruiken?? Nee dat kan een karper niet!! Tenminste niet wat wij mensen onder ruiken verstaan, maar proeven dat kan de karper maar al te goed!! Neusgaten bezit de karper wel maar er is geen verbinding met de keelholte, het bestaat slechts uit een voor- en achteropening, de ruimte daartussen is overspannen met huid.

In de daaronder liggende holte bevinden zich huidplooien die bedekt zijn met een slijmhuid.Tijdens het zwemmen stroomt er water door de neusholte wat daar weer gecontroleerd wordt door de zintuigcellen die verderop in het artikel beschreven worden.

Dus om een idee te krijgen hoe een karper ruikt, om dit reeds lang ingeburgerde woord nog maar eens te gebruiken, zou je de boilie moeten gaan proeven dus?? Ja dat zou kunnen maar onze smaakpapillen zijn lang niet zo goed ontwikkeld als die van een karper. Onderzoeken hebben bewezen dat de karper zoet 512 keer sterker kan waarnemen dan een mens en zout neemt de karper 184 keer sterker waar.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-09-2004 18:34

Met dank aan Douwe dus.. 8)
http://members.chello.nl/~d.bijlsma/
Groet'n Henk..

still growing Old.
Plaats reactie